{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
827 visninger | Oprettet:

Mazda MX-5 Speedometer viser for lidt {{forumTopicSubject}}

Min far har sig en Mazda MX-5 NB 1,6.

Ved 50km/t viser speedometret ca. 5km/t for lidt og ved 100 ca. 7km/t for lidt iflg. GPS.

Han har fået sat et differentiale på fra en 1,8'er fordi det har LSD, og det er jo højere gearet, plus at han kører på 205/50-15 dæk istedet for 195/50-15 standard.

Jeg ved godt at dækkene i sig selv giver en lavere speedo visning da de har en støre omkreds, men det giver vel i sig selv ikke så meget lavere visning at den lige frem viser mindre end hvad den kører.

Så mit spørgsmål er: kan det differentiale gøre at visningen er helt ude i skoven? Jeg ved ikke om den måler farten på gearkassen eller hjulene eller hvad.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mazda MX-5 Speedometer viser for lidt
  • #1   15. aug 2014 Du kan jo ikke regne med hastigheden på en håndholdt gps, kan ligeså godt være den der viser forkert

  • #2   15. aug 2014 Selvfølgelig kan den det, men det var nu ikke det spørgsmålet gik på. smiley

    Jeg kørte forbi en af de der "din fart er" tavler der sagde at min hastighed var 5km/t højere end det viste på speedometret. Jeg tænkte jaja den har haft en dårlig dag, men da jeg målte den på GPS (flere gange) får jeg samme resultat. Jeg siger ikke GPS'en er perfekt eller at tavlen er, men når begge to flere gange viser det samme og de begge to ellers tidligere har vist rigtigt, så skulle det sgu være underligt at de begge to lige pludselig viser lige meget forkert.


Kommentér på:
Mazda MX-5 Speedometer viser for lidt

Annonce