{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.122 visninger | Oprettet:

Video af E12 kæmper for livet.. {{forumTopicSubject}}

Hej Jeg har en BMW e12 M30B28 528I som bliver ved med at gå ud.

Den kan gå helt normalt fra start (Springer ikke altid i gang med det samme) og nogle minutter frem, til den går ud eller kæmper som i videoen og så går ud.

Link til video( er i min profil)
http://www.bilgalleri.dk/video/off_topic/55522-lang_kamp

Det jeg har testet:
-Tændrør er fine
-Roter dækslet et fint
-Begge brændstofpumper køre
-Den levere rigeligt benzin
-Temperaturfølere er renset i stikkene og har mål modstanden i dem- ser fint ud.
-Tråden i luftmængde måleren er renset og er helt fin
-Tændkablerne er fine
-Brændstoffilter er skiftet
-Ledt efter løse stik men kan ikke finde noget der ikke sider som det skal.
-Luftfilteret er nyt
-Den bliver ikke for varm
og der er vand og olie osv på den.

Håber i kan hjælpe for jeg er ved at løbe tør for hvad jeg skal undersøge.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Video af E12 kæmper for livet..
  • #1   19. aug 2014 min vr6 motor gjorde præcis det samme... jeg kunne heller ikke finde problemet. Endte med at jeg skiftede motor, det hjalp smiley

• #2   19. aug 2014 Ja hvis ikke det hjælper så ved jeg ikke hvad gør smiley
    Men ville jo bare gerne have det var noget vaccum eller andet i den dur, men kan ikke finde nogen fejl.

• #3   19. aug 2014 ja det er sometider meget svært at finde fejlen men du behøver ikke at skifte hele motoren vis det kommer til det så vil jeg da kun tage indsprøjtningen og skifte
    men det kan osse være noget med strøm/ledninger eller relæer

• #4   19. aug 2014 Jeg har testet brændstof tilførelsen ved at pille slangen af helt oppe ved dyssebroen. Den levere fint tryk der og har lyttet til brændstofpumpen som køre uændret ind til motoren går ud, selv når den vakler lyder pumpen til at køre konstant.

Strøm og ledninger kan der jo godt være noget i. Tænker selv det evt ligger i noget stik, ledninger, føler osv, men ved bare ikke hvor jeg skal kigge mere.

• #6   19. aug 2014 Ville prøve med en helt ny tændspole smiley

• #7   19. aug 2014 Hvad med dysserne kunne jo være de ikke er helt top dollar mere :)?

• #8   19. aug 2014 Jeg har renset stikket til alle dysserne, men mere har jeg ikke gjort.
    Kan man teste dysser og tændspole, for at se om de virker ?

Den er jo ikke lige så let at få dele til, så før jeg leder efter nyt ville det være rart at være sådan rimelig sikker på at det nødvendigt smiley

• #9   19. aug 2014 for at sige det som det er... Jeg skiftede motor DOG brugte jeg alt mit gamle elektronik, indsugning, dyser og diverse andre ting fra den defekte motor, og det virkede... fik motoren billig smiley

• #10   19. aug 2014 Hmm så hos dig var problemet i selve motoren ?
    Hvad med føler og vaccum osv - hvad fejlsøgte du på inden du skiftede motoren ?
    Motor til sådan en gammel bil hænger jo ikke lige frem på træerne smiley

• #11   19. aug 2014 Nu kan jeg ikke huske helt 100 om der også sidder styre relæ'er på en 2,8 som der gør på en 3,5 (l-jetronic VS motronic)

men tjek om der sidder nogen relæer på siden af sikringsboksen. Hvis den har dem, så sidder der et hoved relæ som giver ecu'en strøm, når det bliver dårligt dør den lige pludselig som din eller vil ikke altid starte.

• #12   19. aug 2014 Og hvordan opstod dit, var der nogle tegn eller kom det bare en dag du startede den ?

• #13   19. aug 2014 Nikke h.
    Der sidder to ralæer ved siden af sikringsboksen.(se billede)
    Kan det være nogle af dem og kan jeg teste dem ?

profilbillede
  • #14   19. aug 2014 Det begyndte bare lige pludselig og så var det lidt op og ned hvornår den gik ud.
    nyt relæ i og den kørte perfekt.

det du beskriver og viser, virker helt klart som en fejl i styringen af motoren.

• #15   19. aug 2014 Nej kan se jeg huskede forkert, det eneste du har er et relæ til benzin pumpen, det høje sorte. Det andet har ikke noget med motor og gøre.

dit benzin relæ kunne også være fejlen, de har det med at gå med tiden, dog ved jeg ikke om de går på den måde som du beskriver

• #16   19. aug 2014 hmm okay, så det heller ikke i relæet fejlen ligger smiley
    Ved heller ikke om relæet til benzin pumpen kan gøre sådan, men jeg har jo lyttet til benzinpumpen og den køre uændret helt til motoren går ud. Om der stadig kan være en fejl i relæet selv om pumpen køre skal jeg ikke kunne sige.

• #17   19. aug 2014 jeg havde en vento der gjorde ca det samme og det var pga undertryk i tanken så der skulle et nyt tankdæksel til
    jeg ved ikke om det kan være det samme på en E12

• #18   19. aug 2014 Har hørt det med tankdæksel før. prøv tag det af imens bilen er startet smiley

• #19   19. aug 2014 Det ved jeg heller ikke, men jeg har prøvet hvor den har kørt og så har jeg skruet tankdækselet af for at høre om den skulle lave en lyd som hvis der var undertryk- Men der var intet at høre.,
    Den var så slukket da jeg pillede det af.

• #20   19. aug 2014 Kan da altid givet det et forsøg mere smiley

• #21   19. aug 2014 jeg kunne heller ikke høre at der var undertryk så tror ikke det var ret meget men nok til at den ikke kunne gå i tomgang

• #22   19. aug 2014 Jeg har lige prøvet at starte den for første gang i dag, uden tankdækslet og den kørte fint i 9 min og 40 sek hvor den så begyndte at dø igen. smiley

• #23   19. aug 2014 går den også ud når den får nogle omdrejninger ?

• #24   19. aug 2014 Nogen gange vil den ikke tage gassen uden at gå ud og andre gange tager den gasse som den skal - ind til den på et tidspunkt går ud

• #25   19. aug 2014 når den går ud med omdrejninger går den så ud med det samme eller er det på samme måde som i videoen

• #26   19. aug 2014 når den går ud mens den for omdrejninger så dør den rimeligt hurtigt

• #27   19. aug 2014 vis du vil teste dyser kan du hive hele dysebroen op og pille alle stik ud så sæt tændingen til så pumpen kører hver enkelt dyse kan du så give strøm fra et 1,5v batteri med bare en ledning på så kan du se om de sprøjter som de skal

• #28   19. aug 2014 jeg har ikke skide god lyd på min pc så det er lidt svært for mig at høre hvad der sker
    men det kan være benzintryks regulatoren er stået af
    eller selve strømfordeleren er defekt
    ellers har jeg ikke rigtig flere ide´er

• #29   19. aug 2014 kan man teste sådan en benzin regulator ?

• #30   19. aug 2014 Prøv lige og lån en tændspole..

• #31   19. aug 2014 Er det bare mig, eller løber kølevingen ikke den forkerte vej lige efter den dør?

• #32   19. aug 2014 Ved ikke hvad kløvevingen er. men den skyder udstødningen tilbage hvis det er den lyd du tænker på ?
    det kommer ud af filteret

• #33   19. aug 2014 så har du dit svar.. tændningsproblem, prøv nu med en ny tændspole smiley de plejer at være næsten identiske i de lidt ældre biler..

• #34   20. aug 2014 han mener propellen på motoren smiley

• #35   20. aug 2014 Hey Nick
    tjek lige i to ting her, for bilen har jo stået i noget tid i laden.
    Se efter om der har været mus på spil med at gnave i tændkabler, for gnisten kan godt hoppe på stel og få den til at gå sådan.
    Det andet du kan prøve er at tage dyssebroen op med alle dysser i og benzinslanger på, og så prøv at kør på starteren (HUSK at tage tændspolekablet af på spolen)
    Tjek om alle dysser fordeler ens, for det lyder som om at den holder sig i gang når den får benzin fra startdyssen. Men når den stopper med at give choker så får den ikke det den skal have for fra hoved dysserne, så det kan godt være skidt i dem.

For den har altid kørt uden problemer, men der kommer jo tit problemer med biler når det for lov til at stå.

Men du er velkommen til at give et kald en dag du står og roder med den, jeg har også en masse stumper du måske ville være interesseret i smiley

• #36   21. aug 2014 Jeg undersøgte tændspolen i går og prøvede lidt af hvert. Jeg opdagede samtidigt at tændkablet nede vedspolen havde en revne i gummien, så hvis man lige bukkede lidt i kablet kunne man faktisk se ind til selve kablet.
    Jeg fik renset ved tændspolen og satte elektrikertape rundt om revnen.

Nu køre den igen og tager gassen og det hele, så det var et lille problem med stort udfald. Men blev da det klogere på resten af delene og fik testet at alt andet virker smiley

Tak for hjælpen alle sammen

• #37   21. aug 2014 Ja for det var det samme på min den røde e28, det var et dyr der havde bidt i alle tændkable så gnisten hoppede på blokke over alt. Nye kabler og så spillede det bare smiley

Og den hvide gamle dame har ellers aldrig været syg før, så jeg viste det var en lille ting smiley

Kommentér på:
Video af E12 kæmper for livet..

Annonce