Tandrem/Knasthjul skiftet med efterfølgende støj i motoren. {{forumTopicSubject}}
Ja det burde jo sige sig selv at en moderne bil der smider knasthjulsnot/tandrem, vil tage skade.
Ikke desto mindre skiftede jeg knasthjul og rem mv. og fik bilen i live igen, hvor jeg måtte konstatere, den havde taget skade og nu larmer som en gammel sideventiler der trænger til en gevaldig justering.
Men bortset fra larmen/tikkeriet så kører den helt okay.
Mit spørgsmål er så hva jeres bud vil være der er sket?
Det er en 1.9 Di-d F9q2 (115hk) Renault/Volvo/Mitsubishi motor.
Hvis ventilerne var blevet bøjet, ville den vel gå dårligt og mangle væsentlig trækkraft?
Kan de hydrauliske løftere ske at ha taget skade?
Da dele er jævnt pebrede til den motor (2200 for en rem og knasthjul) så skal jeg lige ha overvejet mulighederne for om det hedder ny motor, ny bil, eller om man sku hive toppen af og se hvad der er sket.
sep 2006
Følger: 49 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 4.075
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
uheldig er der bøjet en eller flere plejestænger.
men for og se det, skal motor skilles af
Tandrem/Knasthjul skiftet med efterfølgende støj i motoren.