{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.316 visninger | Oprettet:

Hvilke bremser, BMW E36 {{forumTopicSubject}}

Hej derude!

Jeg har nu i en 4 måneder vil jeg tro, kørt med mine Zimmermann skiver og klodser, ventileret, foran på min 316i.

Når man bremser normalt, og ved hastigheder under 75, ligger man ikke rigtig mærke til det, men det gør man når man bremser hårdt, og hastigheden er høj. Er lidt skuffet over de Zimmermann skiver...

MEN: Hvilke skiver og klodser skal jeg så vælge istedet?

Min eneste indtægt er, fra næste måned, udeboende SU, så der er ikke voldsomt meget at gøre godt med. Men det skal også bare være noget der virker!

Nogle forslag?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilke bremser, BMW E36
  • #1   24. aug 2014 Du har købt skiver til noget end det du havde brug for, hvorfor ikke bare købe det som du har brug for, skiver der kan bremse foran grillbaren?

  • #2   24. aug 2014 Nu var det ikke lige den slags kommentarer jeg forespurgte..

    Den type jeg købte, var netop normale skiver og klodser, uden huller, riller og hvad ellers. Bare en erstatning for original.

    Valget faldt bare på Zimmermann, da de er ret kendte, og jeg derfor gik udfra det var ganske udemærket

    Såe deeeet.

    Og grunden til jeg skriver ventileret skiver, er ikke fordi de er med huller eller lign, men fordi en 316i ikke normalt har ventilerede skiver, men massive smiley


  • #3   24. aug 2014 Zimmermann er muligvis en hårdere skive end normalt, men ellers prøv med blødere klodser, de vil jo slides hurtigere, men bremse hårdere med det samme pedaltryk.

  • #4   24. aug 2014 Klodserne skal ihvertfald skiftes til en anden type, de Zimmermann støver helt vildt. (Især med hvide fælge smiley )

    Håber lidt på at få fat i nogle EBC Green eller Red klodser. Men det vil være dumt og skifte dem, inden jeg får skiftet de skæve skiver jo.

    Kan ikke rigtig beslutte mig for hvilke skiver, de svinger jo meget i pris, selvom de ligner original


  • #5   24. aug 2014 Brembo er gode skiver. Men er dine skiver skæve da?

  • #6   24. aug 2014 Ahhh, kan se der mangler lidt i mit emne - my bad smiley

    Men ja, bilen ryster når der trædes lidt hårdt på pedalen, eller man er over 75 km/t og bremser. Under den hastighed kan man stadig mærke det hvis man træder hårdt på pedalen, men ikke så meget ved normal kørsel.


  • #7   24. aug 2014 Rystelserne kan evt også skyldes afbalancering, affjedring.
    Har du haft skiverne af og lagt på et plant underlag. Der bør
    man kunne se hvis skiverne er skæve.


  • #8   24. aug 2014 Er der HELT !!!! rent på anlægsfladen hvor skiven møder navet?

    selv den mindste snavs der kan give rystelser.. Jeg har altid købt bremser hos Koed til de bmwer jeg har haft og har aldrig oplevet noget... EBC klodser giver rigtig nok mindre støv men slider også skiven hårdt og til alm vej brug på en 316 er det virkelig spild af penge.

    Køb hellere noget voks til dine fælge og vask dem lidt oftere, evt vælg en fælgrens med lidt mere syre i eks. prox fælgrens den har meget syre og derfor vasker man kun 1 af gangen da lakken ellers tager skade smiley


  • #9   24. aug 2014 Lige nu skal de vaskes 2 gange om ugen, for at holde nogenlunde rene, og kører ikke mere end 100-200km om ugen - derfor overvejer jeg de EBC. Men de Zimmermann klodser støver unormalt meget synes jeg. Og fælgene har fået voks. Har prøvet alt det "nemme".

    Anlægsfladen skulle være helt ren, det er ikke mig der monterede dem, men derimod min far, da jeg ikke havde tid på daværende tidspunkt. De biler han har skruet i har aldrig fejlet noget så vil da tro de er monteret rigtig.

    Men til at starte med kørte de også rigtig godt, rystelserne er kommet gradvist med tiden.


  • #10   24. aug 2014 få dem drejet af eller nye på.. og andre klodser kan du vist heller ikke komme uden om men spar dine penge og køb et sæt ved koed...

  • #11   24. aug 2014 Hvordan er den fra koed kvalitets mæssigt?

    Det første sæt bremser jeg havde, var massive skiver, købt ved schmiedmann sammen med deres bremseklodser. Det var den værste gang lort jeg nogensinde har prøvet nemlig.


  • #12   24. aug 2014 På højde med org. stumper... har som sagt altid kørt med dem og det spiller altså bare... har dem også på min E36 nu og de holder fint smiley

  • #13   24. aug 2014 Lyder fornuftigt. De priser ved koed, som er 198 for den billige, det regner jeg med der for et stk, ikke ?

  • #14   24. aug 2014 Jo det er stk. priser... men mener jeg giver ca 700 for et sæt normalt så kig lige om ik de har noget der er lidt bedre så...

Kommentér på:
Hvilke bremser, BMW E36

Annonce