{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.126 visninger | Oprettet:

Skoda 1.9 TDI toppakning - huller? {{forumTopicSubject}}

Skal skifte toppakning på en 1.9TDI, Skoda Octavia fra 2002.
Der findes forskellige toppakninger til samme type motor, noget med antal "huller"

Er der en måde hvorpå jeg kan se hvilken pakning jeg skal bruge FØR jeg afmonterer toppen, eller skal man have pakningen ud for at se "hullerne"?

Har læst mig frem til at der skulle stikke et stykke af pakningen ud mellem toppen og bunden, her skulle hullerne være synlige.

Har fundet et enkelt sted helt til højre foran på motoren, her er 1 hul.
Er det det man skal se efter?

CT

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skoda 1.9 TDI toppakning - huller?
  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

Følgere: 14 Svar: 2.877
    #1   27. aug 2014 ring til vw reservedele de kan guide dig smiley hav reg. og evt. stel nummer klar da de så kan slå det op med det samme ......

• #2   27. aug 2014 Hej Finn
    Jeg har fundet "hullerne"

Og sagen er at Skoda ikke kan slå det op direkte da der er brugt forskellige topstykker. Har snakket med en skoda mekaniker, men der findes da nok nogen derude der har styr på det til fingerspidserne.

• #3   27. aug 2014 Ja, jeg mener også det er i højre side forest på motor du kan se hullerne, det er ikke til at overse, for det er det eneste sted hvor toppakningen stikker ud hvor der er huller. Det samme er jo i Passater og audier

• #4   27. aug 2014 Ja nemlig, det er lige til venstre midt for blokken, der stikker en del af pakningen ud med 3 huller.

Så mon ikke det nok skal gå, har da bestilt delene nu ved FTZ (originalt)

Hvor sprænger pakningerne på den type primært, det er jo et generelt problem.
    Håber ikke toppen er skæv.

Carsten

• #5   27. aug 2014 Jeg har aldrig haft en 1.9 TDI med blæst pakning.
    Noget er galt.

• #6   27. aug 2014 Fredslunds:
    Denne Skoda har fået lavet toppakning for 100tkm siden, og nu igen.
    Samme problem med min svogers Passat med 130hk motor, også en toppakning.

Ud fra hvad jeg kan forståer det en ret normal fejl på den årgang, og holder pakningen 100tkm kan det næsten ikke være andet der er årsag til at fejlen på pakningen opstår.

Jeg hører gerne erfaringer om HVORFOR pakningen står af, jeg syntes det er lidt for dårligt.

Carsten

• #7   27. aug 2014 Jeg laver næsten ikke andet end VAG til hverdag. Jeg har aldrig skiftet en toppakning på en TDI.
    Så noget gør i forkert.
    Kører motoren tør for vand eller lign.
    Kører som gale på kold motor.

• #8   27. aug 2014 Det er den gamle tdi ikke? Altså med rotorpumpe. De kan godt tage en toppakning af og til. Og dem jeg har skiftet har været fra cylinder 2 eller 3 og så til en vandkanal. Den ene overophedede på motorvejen. Hvis bare man holdte den under 100 kmt så kunne den køre længe uden at overophede.

• #9   27. aug 2014 2002 er vist PD

• #10   27. aug 2014 Det er med rotorpumpe, og tvivler på at vi gør noget "forkert"
    Bilen er tidligere lavet ved Skoda, så mon ikke den er god nok.

Bilen kan sagtens køre, men bruger vand. ryger ikke specielt hvidt, men forbruget er alligevel irriterende og det skal laves.
    Fint at vide at det nok er mellem cylinder og vandkanal, men tiden må vise sandheden smiley

Men nok om det, jeg takker for info og krydser fingre for at der kun er tale om en pakning og ikke et topstykke.

• #11   28. aug 2014 Ja så har den heller ikke EGR køler så er der ikke mange muligheder tilbage.

Kommentér på:
Skoda 1.9 TDI toppakning - huller?

Annonce