{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.721 visninger | Oprettet:

Bender
Bender
Følger: 3 Biler: 2 Emner: 71 Svar: 633

Ford focus vil ikke starte {{forumTopicSubject}}

Vi har lånt svigerfars bil, som pludselig ikke vil starte. Den kørte fint, vi slukkede den i 2 min for at skifte fører, og så ville den ikke starte. Vi kunne så skubbe den i gang og kørte hjem.

Jeg har haft et multimeter på, og der er 12.4 volt på batt. Når man tager tænding falder den til 11.8 volt, og klikker/hyler lidt men starter ikke.
Jeg har læst at man skal prøve at give starteren et dask med en hammer. Men jeg er i tvivl om hvordan den ser ud, så jeg vil ikke bare stå og hamre løs.

Er der nogen gode råd? Måske nogen der ved hvad det præcis er jeg skal hamre på?

Bilen er en Focus fra ca 2000.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ford focus vil ikke starte
  • #1   7. sep 2014 Jeg ville prøve at sætte et nyt batteri på den, det har jeg før haft god erfaring med.

• #2   7. sep 2014 Også selvom måleren siger 12 volt?

• #3   7. sep 2014 12,4 volt lyder nogenlunde, men lidt i underkanten.
    Prøv at tænde lygterne/tænding på (altså bruge en smule strøm) og mål så spændingen igen.
    Den må ikke falde under de ca 12,4 volt.
    Kan du få bilen i gang igen - så mål batterispændingen med motoren i gang, den skal være omkring de 14 volt.
    Spørgsmålet er jo om det er starteren eller batteriet det er galt med - din mekaniker kan teste batteriet.

• #5   16. jan 2015 På den her var problemet at kablet til starteren var rustet/irret over. Så jeg smed en ny starter i.

Kommentér på:
Ford focus vil ikke starte

Annonce