{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
874 visninger | Oprettet:

206 cc VS. fiesta st VS. golf V {{forumTopicSubject}}

Jeg er i gang med at kigge på ny bil. og kan ikke beslutte mig.
Har kigget lidt på følgende 3 modeller:

PeugPeugeot 206 cc
Ford Fiesta ST
og VW Golf 5

Jeg er hverken mekanikker eller fiks på fingerne så jeg ved intet om nogen af modellerne så tænkte jeg kunne trække på jeres erfaringer smiley

Hvad er fordel og ulemper ved de forskellige, hvad ville i vælge og hvorfor?

Jeg vil gerne hører fra folk der ved noget om det og ikke bare folk der ville vælge ud fra mærke eller følelser smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  206 cc VS. fiesta st VS. golf V
  • #1   7. sep 2014 Peugeot 206 modeller lider af svag bagbro, og en nyrenoveret samt montering koster ca. 12.000

    Golf læser man så meget dårligt om

    Fiesta kender jeg ikke noget til desværre


  • #2   7. sep 2014 Det er jo 3 forskellige typer biler du skriver der, så det er bare at vælge hvad du helst vil have smiley
    206 cc er jo en cabriolet
    Fiesta ST er en hot hatch
    Golf 5 er en familie hatchback (eller en hot hatch afhængig af modellen)


  • #3   7. sep 2014 tror du får svært ved at finde en golf 5 der er rustfri, fiestaen er driftsikker, men pisse belastende med 130km/t på en motorvej... ville personligt ta 206eren, men kun hvis det gælder 2.0eren og ikke cc. hvis ikke - så tog jeg klart fiestaen

  • #4   7. sep 2014 i øvrigt så blir du sgu da snydt a h til hvis du gir i nærheden at 12 klik for en bagbro

  • #5   7. sep 2014 Fiesta st har en 2.0 Mondeo motor den havde jeg valgt

  • #6   7. sep 2014 En Fiesta ST giver klart de sjoveste og mest underholdende ture af de tre.

    Jeg har aldrig kunne lide Peugeot 206, mest pga følelsen bag rattet - upræcis kobling, slasket gearskifte, levende styring, skramlet plastik fornemmelse.

    Golf er bare så kedelig! Leverpostej hele vejen...


  • #7   7. sep 2014 jeg takker for hver af jeres holdninger smiley
    Er der noget bestemt jeg skal kigge efter ved de forskellige? nogen af jer nævner rust hos golfen, er det bestemte steder osv?


  • #8   7. sep 2014 206 har rust problemer på skærmene, samt rundt om bagruden (hvor det er normalt)

  • #9   7. sep 2014 Alle 3 har udfordringer med rust, så det er vigtigt de har været undervognsbehandlet.

    Jeg har indtil videre kørt 10.000 problemfrie km i en fiesta st, dog bruger den en lille smule olie - men intet alarmerende. ST'en kan måske også bære præg af misligholdelse da det typisk er en bil kørt af unge mennesker - så en servicebog/servicehistorik er derfor vigtig.



  • #10   7. sep 2014 ST er en super snob bil. Men regnigerne er sure nå de gå i stykker. Primært fordi motorrummet er utroligt pakket. Og undervogn er special til den model.

    Golf v kan være død syg men også blive fin med en ord enlig motor. De har rust problemer og nogle motore er dårlige.

    206 cc. Det en cab. Motor er Okey.bagbro er pebret men ikke sygt dyr ( skal sammenlignes med 2-3 fjedre skift på en traditionel bil) kan bedre lide gearskifte i en 206 end Eks BMW's manuelle skift som er for hårdt og stift efter min mening.

    Men køreglæde mæssigt ville jeg vælge en ST150 fordi jeg kan lide at bremse hårdt, svinge hurtigt og havde en god acceleration.


  • #11   7. sep 2014 En bagbro til en 206 koster omkring 4300 + moms for en ombytter igennem ftz.

Kommentér på:
206 cc VS. fiesta st VS. golf V

Annonce