{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.780 visninger | Oprettet:

Ud-luftning af kobling ? Haster. {{forumTopicSubject}}

Hej drenge,

jeg ejer en 1.9TDI ALH maskine, og har lige skiftet, svinghjul, og komplet kobling, men der er opstået problemer smiley

Jeg har udluftet slavecylinderen på selve udluftnings-skrugen som sidder på cylinderen- men, når jeg starter bilen og trykker koblingen i bund så hører jeg udtryklejet ræsle derinde.
Nå, så tænker jeg den er vel ikke udluftet nok, efter at have udluftet en 100ml syntes jeg må være nok. Ja og nej, for når jeg starter bilen og trykker pedalen i bund de første 2-3 gange så virker den ok, og skifter fint gear, men så efter flere gange tryk på pedalen kommer lyden af udtryklejet igen smiley

Nærmere undersøgelse omkring hvordan at selve olieslangen er sat på så virker den lidt løs, selvom at der er kommet ny slavecylinder på. Den må simpelt hen trække falsk luft ind et sted og jeg kan ikke finde hvor, ud over at den lille pakring ( gummi ring) som sidder på selve olieslangen.

nogle der har prøvet ligende ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ud-luftning af kobling ? Haster.
  • #1   16. sep 2014 Hvis du hører udrykkerlejet, så er det fordi der er noget galt derinde. Det har intet med udluftningen at gøre.

• #2   16. sep 2014 Hvis selve slave cylinderen ikke kan trykke udtryklejet nok pga mangel af tryk så er det klart den kan høres, for når der er tryk på de første par gange jeg trykker på pedalen indtil den få falsk luft i systemet, -ja så høres den slet ikke.

• #3   16. sep 2014 Det lyder os lidt mere som om der måske er samlet noget forkert....

• #4   16. sep 2014 Det skal ikke støje derinde fra, luft i koblingen eller ej.

• #5   16. sep 2014 Læser i hvad jeg skriver smiley

Efter udluftning så starter jeg bilen, trykker på koblingen, og den går i alle gear ganske fint. Efter 5-10 gange tryk på koblingen så kan man høre den lidt, når pedalen er helt i gulvet. Hvis jeg så lufter ud igen, så gentager fenomenet sig på ny, dvs : så starter jeg bilen, trykker på koblingen, og den går i alle gear ganske fint. Efter 5-10 gange tryk på koblingen så kan man høre den lidt, når pedalen er helt i gulvet.

• #6   16. sep 2014 Kan du ikke se om det er utæt et sted eventuel? Det er lidt underlig at den mister tryk sådan, hva hvis du lufter ud, starter den, sætter i gear, og holder kobling nede, begynder den så at trille, altså koble til efter lidt?
    Ha lige hånden på nøglen så den ikke stikker af smiley

• #7   16. sep 2014 #6

Altså det eneste sted som jeg mistanker er selve samlingen hvor olieslangen klikkes ind i slaven, det er ikke som på bremsecalibre at den skruges i, men klikkes i og på spidsen sidder der en o-ring som pakning.

Den kobler fint ud og jeg har kørt en lille tur op og ned af gaden, men efter den korte tur så kunne jeg høre tryklejet når pedalen er HELT i bunden. KOblingen føles ganske fin i pedalen, og den stikekr ikke af og sætter sig i bunden af bilen.

Den filte også en smule i koblingen under den tur, og det må kun være fordi at slaven ikke fungere optimalt med frem og retur, pga mangel af tryk i den.

• #8   16. sep 2014 Hvis det var slavecylinderen der var utæt, ville der ikke komme mærkelige lyde eller vibrationer. Den vil simpelthen bare ikke koble ud.

Jeg tror mere på at det er udrykkerlejet der har delt sig i 2

• #9   16. sep 2014 Delt sig i to, når alt fungere fint lige EFTER der er blevet udluftet, ½ time efter så begynder den småt at rasle `?

• #10   16. sep 2014 i øvrigt så er den helt ny samt koplet kobling , svinghjul og slavecylinder

• #11   16. sep 2014 Det giver jo ingen mening at det rasler, hvis det er samlet korrekt. Er det den type hvor slavecylinder og udrykkeleje er i samme enhed?

• #12   16. sep 2014 Det lyder lidt underlig det her...
    Ved godt hvordan slangen ser ud smiley
    Men at det siger en lyd også? Kan jo være at når den mister tryk så kan lejet løbe fri, og derfor larmer, og trykket forsvinder i lejet, hvis det er den model polo doktoren beskriver?
    Kan du ikke se op til den hvis bilen kommer på lift?
    Der kan også være fejl på nyt grej også..
    Havde den kommet ind på mit værksted, havde jeg sgu nok lige rykket kassen af for at se, når jeg nu vidste hovedcylinder var tæt....

• #13   16. sep 2014 Altså at trykket ryger ud, væk, i lejet......

• #14   17. sep 2014 Lavede det samme for nogle måneder siden på en Caddy TDI.

Den gjorde præcis det der og vi udluftede i evigheder uden resultat.
    Til sidst fandt jeg ud af at det T stykke med udluftningsskruen på havde luft fanget derinde som ikke kom ud, nyt T stykke da det fjeder lort inden i kan fejle... Da der så var 100% tæt fra hovedcylinderen ved pedalen og ned til det hydr. udrykkerleje så, så vi at det helt nye leje var pis utæt og defekt, det var også komplet sæt med kobling og svinghjul... købt fra FTZ, så vi skiftede udrykkerlejet og alt kørte igen, fik refunderet timer og dele udskiftet, bilen kørte og kunden var glad smiley

Tjek nu 100% at den ikke sveder fra midten af gearkassen, der kan altid forekomme produktfejl selvom det hele er nyt.

Held og lykke, Peter / Kris Auto Ballerup

• #15   17. sep 2014 Hvilket T stykke, slave cylinderen er helt ny, købt hos refako og er ikke ud af plastik som vw original.

• #16   17. sep 2014 På slangen til slavecylinderen, lige inden, sidder der ikke et T stykke med udluftskrue?

• #17   17. sep 2014 Kan du ikke skrive når du finder fejlen. Og hvad der var galt?

• #18   17. sep 2014 Nej der sidder ikke noget t stykke. Det er en vw Bora 1.9 TDI

• #19   18. sep 2014 Fejlen er at den sveder omkring stikket hvor hydralik olien kommer ind og IKKE omkring udluftnings-skrugen. Se billede.

profilbillede
  • #20   20. sep 2014 Skift O-ringene smiley skal være tør ved alle samlinger

Kommentér på:
Ud-luftning af kobling ? Haster.

Annonce