4.832 visninger
|
Oprettet:
2-kreds bremsesystem {{forumTopicSubject}}
Min Volvo Amazone Herregårdsvogn fra 1965, har “et kreds” bremsesystem med særskilt bremseforstærker som jeg vil opgradere til “to kreds system” den en cylindre til forhjulene, den anden baghjulene. (for for / bag bag systemet) Problemet er at volvo på senere modeller har opgraderet til: Begge forhjul + Venstre baghjul, Begge forhjul + Højre baghjul. Det er klart den mest sikre kombinationer til et 2 kreds bremsesystem - Så spørgsmålet er om jeg kan få godkendt ff / bb til syn? som i mit tilfælde er let at udføre og bedre end mit nuværende “et kreds” system.
aug 2013
Følger: 3 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 148 Svar: 1.057
okt 2004
Følger: 229 Følgere: 238 Biler: 13 Emner: 156 Svar: 9.041
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
Lave et digonal system. Som er mere sikket. Hvis en slange eller et rør gå i stykker
Så man køre højre forhjul og venstre baghjul
Og vense forhjul pg højre baghjul sammen.
Det er de de fleste biler køre med.
Da man kan bremse en bil mere sikket ned. End hvis man kun bremser på baghjul.
Så vil en bil jo skride ud
jun 2004
Følger: 42 Følgere: 54 Biler: 6 Emner: 128 Svar: 8.299
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Tror dit spørgsmål skal stilles til en volvo forhandler istedet...
Jeg har da engang monteret bremseforstærker og overdrive på en amazon, og da den blev registreringssynet var der ikke en der kommenterede det.
Synsfolk er jo ikke udlært i alle bilmodeller der findes.., det er jo kun hvis der er en der har god viden eller selv har rodet med en amazon i længere tid...
Det med om det er sikkert, kan du nok selv afgøre når du har lavet ændringerne, for når folk siger det er farligt, er det jo ligesom at når de svarer at det er livsfarligt for en selv eller andre når en abs ikke virker...
For selv om en abs lyser og ikke virker, så virker bremserne jo ligesom så mange andre biler har gjort i flere årtier.. hvor der ikke var abs...
Abs er jo bla. lavet for dem der ikke har hovedet med når de kører bil...
Jeg ville bare gå i gang hvis jeg var dig...
Den vil jo bestemt være mere sikker med et to kreds end et et kreds system...
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.947
Ved ikke hvor gode i andre er til og lave en katastrofe opbremsning med håndbremsen????
Men er ret sikker på bagenden nok skal forsøge på at overhale!!
Hvis det skal laves rigtigt, så lav et system, minimum som der skrives tidligere, HF + VB og VF + HB, alt andet er sku farligt, og osse ulovligt hvilket hvis du køre galt kan gøre at du hænger på regningen fordi du har lavet ikke godkendte ændringer, også selvom bilen er synet med det..
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Som det er nu, så er der jo kun et kreds så går det, så er der ingenting ud over håndbremsen det fungerer som nødbremse, som jo også går på baghjulene allene...
Men det er da korrekt at man kan lave det som du skriver, det vil da være optimalt, men der kører nu mange ældre biler rundt hvor håndbremsen/nødbremsen fungerer på baghjulene.
Citröen har jo der været geniale at lave håndbremsen, på nogle af deres modeller, og det er jo optimalt, eller er det, for blokerer du forhjulene kan du jo ikke styre særligt godt.
Men han har da fået nogle indspark, selv om der kommer til at mangle noget der også kan regulere trykket, til baghjul og forhjul, individuelt af hinanden.... enten en alm. ventil eller en alb ventil, men man behøver jo ikke at gå i extremer ang. sådan en ældre bil, for man vil vel også holde den så originalt som man kan, det ville jeg ihvertfald...
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.947
Der er en grund til man fra bil fabrikkerne laver 2 kreds system på kryds som minimum.
sep 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
Det primære for mig er at få en dokumentation på nævnte “to kreds system ff/bb” inden syn, da den er vigtiger end selve synet. (har talt med en synsmand der godt vil se gennem fingrene med ændringen - men så dækker forsikringen ikke mere!!!) Bilen skal hverken bruges til hverdagskørsel, eller rac! kun promenadekørsel
Mvh.
Anders
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Ikke for at blive ved, men det en synsmand ved kan man selv finde på nettet i diverse regulativer, så det vil være spild af tid, for han kan ikke afgøre hvad du kan om må alligevel...
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.892
Kent R Du vil undres over i hvor høj hastighed en bil kan hives rundt med baghjulene blokket og stadig have en hel del kontrol
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 2.947
Hvis i nu prøvede og lave en katastrofe opbremsning, hvor pedalen pludselig går i bund (forbremserne springer en slange) så vil jeg nu påstå at ingen af jer kan rede jer ud af den, og at bil vil snurre rundt ret så kraftigt.
Derfor er to kreds med for og bag ikke noget man bruger idag, og ret mig hvis jeg husker forkert, vidst også ulovligt..
Netop fordi man ender ud med en bil, som gør mere skade en gavn.
sep 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
sep 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
Hvis der er mulighed for at jeg kan se / fotografere en volvo med dette 2-kreds system ville det glæde mig!
2-kreds bremsesystem