{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.832 visninger | Oprettet:

Anders A
Anders A
Tilmeldt:
22. sep 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

2-kreds bremsesystem {{forumTopicSubject}}

Min Volvo Amazone Herregårdsvogn fra 1965, har “et kreds” bremsesystem med særskilt bremseforstærker som jeg vil opgradere til “to kreds system” den en cylindre til forhjulene, den anden baghjulene. (for for / bag bag systemet) Problemet er at volvo på senere modeller har opgraderet til: Begge forhjul + Venstre baghjul, Begge forhjul + Højre baghjul. Det er klart den mest sikre kombinationer til et 2 kreds bremsesystem - Så spørgsmålet er om jeg kan få godkendt ff / bb til syn? som i mit tilfælde er let at udføre og bedre end mit nuværende “et kreds” system.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2-kreds bremsesystem
  • #1   23. sep 2014 Det kan du da bare gøre, Du forbedre jo kun bremsesystemet. Og har aldrig hørt om at en synsmand kigger nærmere på ændringer fra et kredssystem til andet.

  • #2   23. sep 2014 Prøv og kontakte din synsmand eller trafik styrelsen eller Volvo det kan være de har papir på noget så er det bare gå i krig og få papiret med til syn

  • #3   23. sep 2014 Ville det ikke bedre og lave det helt rigtigt så.

    Lave et digonal system. Som er mere sikket. Hvis en slange eller et rør gå i stykker
    Så man køre højre forhjul og venstre baghjul
    Og vense forhjul pg højre baghjul sammen.

    Det er de de fleste biler køre med.

    Da man kan bremse en bil mere sikket ned. End hvis man kun bremser på baghjul.
    Så vil en bil jo skride ud


  • #4   23. sep 2014 jeg ville afgjort ringe til en synsmand først eller få det på skrift fra færdselsstyrelsen inden du laver ændringerne. En mail fra færdselsstyrelsen vil gøre at du til enhver tid kan få den synes såfremt de godkender ændringen som en forbedring.

  • #5   23. sep 2014 Tror bestemt ikke at en synsmand har tjek på sådan en ældre bil, de er jo ikke specialister i alt...

    Tror dit spørgsmål skal stilles til en volvo forhandler istedet...

    Jeg har da engang monteret bremseforstærker og overdrive på en amazon, og da den blev registreringssynet var der ikke en der kommenterede det.

    Synsfolk er jo ikke udlært i alle bilmodeller der findes.., det er jo kun hvis der er en der har god viden eller selv har rodet med en amazon i længere tid...

    Det med om det er sikkert, kan du nok selv afgøre når du har lavet ændringerne, for når folk siger det er farligt, er det jo ligesom at når de svarer at det er livsfarligt for en selv eller andre når en abs ikke virker...

    For selv om en abs lyser og ikke virker, så virker bremserne jo ligesom så mange andre biler har gjort i flere årtier.. hvor der ikke var abs...

    Abs er jo bla. lavet for dem der ikke har hovedet med når de kører bil... smiley

    Jeg ville bare gå i gang hvis jeg var dig...

    Den vil jo bestemt være mere sikker med et to kreds end et et kreds system... smiley


  • #6   23. sep 2014 Jeg ville bestemt ikke lave for/for og bag/bag system.. Tænk hvis der springer en slange til forbremserne.
    Ved ikke hvor gode i andre er til og lave en katastrofe opbremsning med håndbremsen????

    Men er ret sikker på bagenden nok skal forsøge på at overhale!!

    Hvis det skal laves rigtigt, så lav et system, minimum som der skrives tidligere, HF + VB og VF + HB, alt andet er sku farligt, og osse ulovligt hvilket hvis du køre galt kan gøre at du hænger på regningen fordi du har lavet ikke godkendte ændringer, også selvom bilen er synet med det..


  • #7   23. sep 2014 Kent R

    Som det er nu, så er der jo kun et kreds så går det, så er der ingenting ud over håndbremsen det fungerer som nødbremse, som jo også går på baghjulene allene...

    Men det er da korrekt at man kan lave det som du skriver, det vil da være optimalt, men der kører nu mange ældre biler rundt hvor håndbremsen/nødbremsen fungerer på baghjulene.
    Citröen har jo der været geniale at lave håndbremsen, på nogle af deres modeller, og det er jo optimalt, eller er det, for blokerer du forhjulene kan du jo ikke styre særligt godt.

    Men han har da fået nogle indspark, selv om der kommer til at mangle noget der også kan regulere trykket, til baghjul og forhjul, individuelt af hinanden.... enten en alm. ventil eller en alb ventil, men man behøver jo ikke at gå i extremer ang. sådan en ældre bil, for man vil vel også holde den så originalt som man kan, det ville jeg ihvertfald... smiley


  • #8   23. sep 2014 Køre nu bare lige først i synshallen og spørg synsmanden om hans mening eller loven omkring to kreds system splittet op i for og bag.

    Der er en grund til man fra bil fabrikkerne laver 2 kreds system på kryds som minimum.


  • Anders A
    Anders A Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #9   23. sep 2014 Tak for info!
    Det primære for mig er at få en dokumentation på nævnte “to kreds system ff/bb” inden syn, da den er vigtiger end selve synet. (har talt med en synsmand der godt vil se gennem fingrene med ændringen - men så dækker forsikringen ikke mere!!!) Bilen skal hverken bruges til hverdagskørsel, eller rac! kun promenadekørsel smiley Har lige fået oplyst at “Svensk Volvo” skulle være et godt bud på sådanne en dokumentation. Det ville selvfølgelig glæde mig om nogen skulle have en sådanne godkendelse? På forhånd tak.
    Mvh.
    Anders


  • #10   23. sep 2014 Kent R

    Ikke for at blive ved, men det en synsmand ved kan man selv finde på nettet i diverse regulativer, så det vil være spild af tid, for han kan ikke afgøre hvad du kan om må alligevel...


  • #11   24. sep 2014 Ned til bageren og hent onsdags snegle også smut en tur forbi synshallen og få en snak med dem .. Jeg ville som andre skriver ikke lave for-bag men kryds

    Kent R Du vil undres over i hvor høj hastighed en bil kan hives rundt med baghjulene blokket og stadig have en hel del kontrol smiley


  • #12   24. sep 2014 Jeg ved skam udmærket godt, at man kan finde det man skal bruge på fstyr.

    Hvis i nu prøvede og lave en katastrofe opbremsning, hvor pedalen pludselig går i bund (forbremserne springer en slange) så vil jeg nu påstå at ingen af jer kan rede jer ud af den, og at bil vil snurre rundt ret så kraftigt.

    Derfor er to kreds med for og bag ikke noget man bruger idag, og ret mig hvis jeg husker forkert, vidst også ulovligt..
    Netop fordi man ender ud med en bil, som gør mere skade en gavn.


  • Anders A
    Anders A Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #13   24. sep 2014 Det er trods alt bedre med en nyrenoveret “2- kreds cylindre” ff/bb, end en årtier gammel extern 1 kreds bremseforstærker som man ikke kan renovere mere, (der er også rapporteret flere pludselige svigt af denne enhed) det er også en dårlig udgave at et 1 kreds system. Jeg har haft en Opel kadet D, 1980 model med “2- kreds cylindre” ff/bb. Så det jeg har brug for nu er en dokumentation!


  • Anders A
    Anders A Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #14   15. okt 2014 Efter at havde et møde med trafikstyrelsen oplyste de mig at der “kun” var en vej og det var det udvidet 2-kredssystem på de sidste volvo modeller: “Begge forhjul + Venstre baghjul, Begge forhjul + Højre baghjul” Det betød at jeg måtte ombytte mine nyrenoverede 1-kreds kaliber, til 2-kreds. (2 indgange) Men det viste sig at de to bolthuller kun havde en centerafstand på 75 mm. mod de oprindelig 90 mm. div. volvo folk oplyste mig at der ingen forskel er? Men ifg. en volvo forhandler var der forskel og han tilbød mig to brugte spindler med de 75 mm afstand.
    Hvis der er mulighed for at jeg kan se / fotografere en volvo med dette 2-kreds system ville det glæde mig!


Kommentér på:
2-kreds bremsesystem

Annonce