{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.046 visninger | Oprettet:

Fabia 2003, bremselys defekt, hjælp søges! {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Mit baglys og bagbremselys forsvandt fuldstændig (og forvarmeren lyser er også altid i speedometeret) på min skoda fabia, så jeg skiftede 2 døde sikringer til baglyset i sikringsboksen og det hjalp sådan, at der i dag er baglys. Men jeg har stadig ikke bremselys såvel som forvarmeren stadig lyser! Hvad kan det være? Jeg har haft stoplyskontakten af at kigge inden jeg skiftede sikringer, og den sad fint i holderen og ser ikke ud til at fejle noget åbenlyst? Kan den være defekt alligevel?

Andet?

Tak på forhånd!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fabia 2003, bremselys defekt, hjælp søges!
  • #1   1. okt 2014 Prøv lige at efterse relæ til forvarmeren smiley

  • #2   1. okt 2014 og ledningerne omkring styreboksen.. måske du har haft mus på besøg smiley

  • #3   1. okt 2014 Med mindre du har et avanceret form for røngtensyn, kan du ikke lige kigge på kontakten og se om den er defekt.....

    Stoplyskontakten er mit bedste bud på fejlen. grunden til at lampen lyser , er fordi stoplyskontakten også bruges til at slå fartpiloten fra, på den måde er den "viklet" ind i motorstyringen.

    Altså skift kontakten, evt. få tester på smiley


  • #4   1. okt 2014 Efterse = udskift smiley

  • Nick K
    Nick K Tilmeldt:
    jul 2007

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 228
    #5   1. okt 2014 Fungerer en bremselyskontakt ikke bare som et NO-kontaktsæt? Så er det da bare at måle gennemgang og se om skidtet virker.

  • #6   1. okt 2014 hej
    Stoplyskontakten har to sæt kontakter - et der åbner og et der lukker når kontakten påvirkes !
    Hvis de to kontaktsæt ikke følges korrekt ad melder motorstyringen fejl på kontakten og det gør den på din bil ved at den tænder forglødelampen som indikering af at der er en fejl på bilen !
    samtidig er det meget vigtigt at kontakten monteres korrekt da den åbner en lås i kontakten når den drejes "rigtigt" på plads - så måske har du beskadiget den da du havde den ude eller da du satte den i igen - på med en motortester og se hvad fejl der udlæses !
    Hilsen Polobjørn


  • #7   1. okt 2014 Mange tak allesammen for de meget brugbare svar, jeg må straks igang! smiley

Kommentér på:
Fabia 2003, bremselys defekt, hjælp søges!

Annonce