{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.242 visninger | Oprettet:

Johnny H
Johnny H
Tilmeldt:
18. mar 2010
Følger: 1 Emner: 30 Svar: 26

VAG Forklaring ønskes (dygtig mek.) {{forumTopicSubject}}

Hej

Har en Skoda Superb 2 TDI 1.9 PD (105 HK) med 215000km på klokken.

Koblingen er begyndt at opføre sig underligt. Pedal skal næsten helt i bund før der er ud/ indkobling.

Kobling "fedter" ikke, så tror ikke kobling er slidt ned, men hvad kan det så være.

Har kigget lidt på nettet og spurgt et værksted.

Værksted siger at det sikkert er slavecylinderen der er utæt, og på min motor sidder den inde i koblingshus, derfor skal gearkasse af for at skifte den og så skifter man kobling etc. Nu man har det hele af.

Andet sted læser jeg at det sikkert bare er hydraulikken på koblingen der skal skiftes/udluftes.

Og andre igen at slavecylinder sidder ved pedal

Hvordan finder jeg ud af hvad der er korrekt.

Kan jo hurtigt regne ud at det ene er en forholdsvis billig ting og det sidste en mega udskrivning.

Teknisk forklaring ønskes (VAG mek, går ud fra motor er identisk)

Mvh haug


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VAG Forklaring ønskes (dygtig mek.)
  • #1   2. okt 2014 Man har en Master og en slavecylinder. Mastercylinderen sidder i forbindelse med pedalen, og slavecylinderen sidder i forbindelse med koblingen. Har du kigget om den mangler væske?

  • Johnny H
    Johnny H Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 30 Svar: 26
    #2   2. okt 2014 Værkstedet checkede lige da jeg var der, væskeniveau var ok sagde han


  • #3   2. okt 2014 Havde en vito i dag med lidt ala samme problemer.
    Koblingsvæsken var kul sort, så efter en god gennemskylning af hoved/slavecylinder kom den til at virke igen.

    Det hvertfald billigst at starte dér.


  • Johnny H
    Johnny H Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 30 Svar: 26
    #5   2. okt 2014 Så et indlæg med en der havde set en lille utæthed der hvor rør og luftskrue går ind i koblingshus.
    Var lige ude og kigge med min fedtede lommelygte. Næsten umuligt at se derned, men der er sgu "fugtigt" omkring hvor rør går ned i hus. Håber sgu bare det er det.
    Har en aftale med værksted kl. 14 i morgen


  • #7   2. okt 2014 det er det hydrauliske udrykkerleje i gearkassen der er utæt, helt normalt problem
    nyt svinghjul kobling og hydraulisk udrykker leje og så kører den igen, jeg har lavet mange af dem og det er det samme hver gang.


  • #8   2. okt 2014 Den er ikke utæt for væske, for så ville pedalen fise i bund, når den havde stået lidt.

    Det er koblingen der er ved at være slidt.


  • Johnny H
    Johnny H Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 30 Svar: 26
    #9   2. okt 2014 Har skrevet til dig Jonas smiley

  • Johnny H
    Johnny H Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 30 Svar: 26
    #10   2. okt 2014 Tænkte hvis der er noget der er utæt i gearkasse udrykkerleje etc. Ville den så ikke "tabe" bremsevæske (tømme beholder) ?

Kommentér på:
VAG Forklaring ønskes (dygtig mek.)

Annonce