{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.760 visninger | Oprettet:

Larm/knirkende lyde når jeg drejer rettet {{forumTopicSubject}}

Hej folkens, jeg sidder lidt med en udfordring. Jeg kan høre en høj knirkende lyd fra venstre forhjul når jeg drejer rettet. Da jeg fik pillet hjulet af konstaterede jeg at lyden kommer ca fra hvor affjedring slutter på toppen.... Derfor tror jeg at det er støddæmperkonsol lejet der er noget galt med. Jeg synes det er ret svært at få det pillet af. Derfor er mit spørgsmål om jeg er på vej det rigtige sted hen, samt hvordan jeg får pillet støddæmperkonsol lejet af. Det virker lidt besværligt. Mvh. Socrates.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Larm/knirkende lyde når jeg drejer rettet
  • #1   14. okt 2014 Dit tårnleje skal skiftes

• #2   14. okt 2014 Nu ved jeg ikke hvad bil du har, men for at skifte tårnleje skal du have fjederbenet af. Så af med hjulet, bærearm, styrekugle og hvad der ellers sidder på fjederbenet. I motorrummet sidder der nogle bolte (som regel tre), der holder fjederbenet - de løsnes. Pas på du ikke river trækakslen med ud - så er der nemlig gearolie ud over det hele smiley

Når du står med fjederbenet i hånden, skal du have presset fjederen sammen (der findes et specielt værktøj til dette). Når fjederen er presset sammen, kan du løsne bolten til støddæmperen og tag tårnleje af.

Så er det ellers bare at gøre det hele i omvendt rækkefølge, når det skal samles smiley

Du kunne overveje om du ville skifte i den anden side også nu hvor du er i gang - den har nok siddet der lige så længe, og det er en rimelig billig reservedel smiley

Der er i hvert fald cirka sådan på en 106'er smiley

• #3   14. okt 2014 Hej "Captain slow". Tursind tak for din besvarelse. Jeg har også lige fundet en ok youtube video der gennemgår det ret grundigt. Det er stadigvæk rart at få det bekræftet fra endnu en ekstra kilde. Jeg er gået i gang smiley Endnu en gang tak smiley PS det er en Seat FR

Kommentér på:
Larm/knirkende lyde når jeg drejer rettet

Annonce