Ustabil trækkraft.. {{forumTopicSubject}}
Hey..
Når jeg kører på motorvejen, sker det engang imellem at motoren ligesom sætter ud sådan.. hvis jeg træder speederen i bund, er der ingen trækkraft. Lyder lidt somom den går på 3 cylindre, men den trækker bare slet ikke, da den ikke gasser op.. Jeg kan af og til redde det ved at gasse op, så jeg måske kører 140km/t, hvor jeg ellers kørte måske 110..Så den får næsten bundgas..
Kan nogen gange får den til at gasse op, hvis jeg holder speederen i bund i et par sekunder. Det er bare meget, "forsinket" hvis man kan sige det sådan..
Det sker hyppigst på motorvejen, men er også opstået på landevejen en enkelt gang.
Når det så er sket, er jeg holdt ind til siden og fyldt karburatorvæske på.. Og så kørte den sgu igen efter 5 min. Om det er væsken eller bare at den får lov at stå ved jeg ikke..
Skal lige siges at fænomenet kun opstår ret sjældent, og på relativ lange strækninger. Men har ikke observeret det, når det er varmt i vejret..
Kan det være noget med karburatoren, som får en forkert blanding, druknet - ect?
På forhånd tak..
apr 2005
Følger: 58 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 144 Svar: 997
feb 2003
Følger: 13 Følgere: 11 Biler: 3 Emner: 93 Svar: 1.107
Hvis det er utæt, eller bare har en lille revne, så for bilen falsk luft..!!
Ved ikke om det er en hjælp !
feb 2005
Følger: 20 Følgere: 18 Biler: 3 Emner: 278 Svar: 1.819
dec 2004
Følger: 35 Følgere: 33 Biler: 10 Emner: 57 Svar: 510
Ustabil trækkraft..