{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.786 visninger | Oprettet:

magnus j
magnus j
Tilmeldt:
19. jul 2008
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 62

Vand vælter ind ved passagers fødder {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen!
Jeg har en 2001 Skoda Fabia 1.4 MPI.
I dag, under kørsel i det kraftige regnvejr begyndte der at løbe vand ind ved gulvet ved passagersædet når jeg drejede skarpt til venstre.
Jeg har haft motorrummet åbent, prøvet at fjerne det der lå af visne blade, som evt. kunne tilstoppe et drænhul og kigget rundt uden at se noget der umiddelbart gav mening.
Har I nogen bud på, hvor vandet kommer fra, og hvordan jeg forhindrer det sker igen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vand vælter ind ved passagers fødder
  • Bulbasaur
    Bulbasaur Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Svar: 7
    #1   19. okt 2014 Vandet kommer fra himlen, og det du har brug for er en paraply til din bil!

  • #2   19. okt 2014 hul i bunden eller utætte dørlister

  • magnus j
    magnus j Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 62
    #3   19. okt 2014 #1 ...meget morsomt smiley
    #2 det er ikke bunden eller dørlisterne, det kommer ind oppefra, et sted inde bag handskerummet så vidt jeg lige kunne vurdere i vestre side.


  • #4   19. okt 2014 sidder dit pollen filter i passangersiden under forruden ?
    det gjorde det på min passat og der er en pakning der som var utæt og gjorde at det løb ned i der og ind i kabinen
    måske det er det samme på din


  • magnus j
    magnus j Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 62
    #5   19. okt 2014 #4 den har ikke AC, så jeg tror ikke der sidder noget pollen filter?

  • #7   19. okt 2014 Kig i dit motorrrum

    helt oppe ved forruden til venstre (passagerside) sidder der et låg du trækker af ud mod dig selv når du har løsnet en skrue, der under sidder dit pollenfilter, det sikkert pis beskidt så ha et nyt ved hånden.

    kassen det ligger i, skal du have væk. derunder er en pakning, som sikkert er flækket/knækket/utæt. Ny på, eller smæk en masse flydende pakning /karroseri sealer whatever på, og saml det igen.

    Tag gulvtæppet op i passager siden og tøm for vand. og rens osv osv


  • magnus j
    magnus j Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 62
    #8   19. okt 2014 #7 som sagt, ingen AC - er det ikke lig med intet pollenfilter?

  • #9   19. okt 2014 min har ikk ac men har stadig et pollenfilter til blæseren



  • #10   19. okt 2014 du kan se her

    profilbillede
  • #11   19. okt 2014 Hvis du googler det kommer der tonsvis af emner om det på gååååågle smiley

  • #12   19. okt 2014 Har du været ude og tjekke om der er et pollenfilter? Selvom jeg ikke havde AC i min bil fra 2000, så havde jeg stadig pollenfilter..

    Så enten er din bil meget gammel i opbygning, eller også er du bare mega doven eftersom du ikke gider at gå ud og tjekke..
    Tænk på at folk faktisk er så flinke at bruge sin tid på at hjælpe dig.. Så kunne du da i det mindste være taknemmelig i stedet for at skyde deres forslag ned når du ikke har styr på dine fakta.


  • #14   19. okt 2014 Så så benjamin, manden spørger om der sidder pollen filter på et almindeligt klimasystem, hvor efter han nok ville tjekke det hvis folk svaret ham, at det gjorde der.
    Det ville jo Være unødvendig tid at kigge efter et pollen filter, hvis det ikke fandtes på et klimasystem.


  • magnus j
    magnus j Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 62
    #15   19. okt 2014 V: Har været ude og kigge - kan ikke umiddelbart se, hvad du beskriver - har vedhæftet et par billeder, første er motorrummet i venstre (passager) side.

    Benjamin: Ro på... MPI'en ér gammel i opbygningen, ja... Om den er for gammel ved jeg ikke - er indrømmet ikke så stærk i biler, men mine google-evner rakte til, at jeg forstod det som at pollenfilter = en del af et AC-anlæg...
    Nej, jeg havde ikke været ude og kigge - bor i lejlighed, bilen holder ret langt væk og hvis du ikke har bemærket det har vi ikke haft det fedeste vejr i dag, derfor havde jeg håbet på at kunne nøjes med en tur... Nu har jeg været nede og kigge, se billederne... Jeg ved stadig ikke om der sidder pollenfilter, i så fald fandt jeg det ikke?


    profilbillede
  • magnus j
    magnus j Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 62
    #16   19. okt 2014 Oppe fra

    profilbillede
  • magnus j
    magnus j Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 62
    #17   19. okt 2014 Højre side

    profilbillede
  • magnus j
    magnus j Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 62
    #18   19. okt 2014 Hvor vandet kom ind

    profilbillede
  • magnus j
    magnus j Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 62
    #19   19. okt 2014 V: har du et par google-hits? Det eneste jeg finder er omkring problemer med dør-pakningerne, som det bestemt ikke er her...

  • #20   19. okt 2014 Måske lød det surt, men det ændrer ikke på hvad jeg skrev.
    Skide godt at du tager billeder og nu har kigget, så kan vi bedre hjælpe smiley

    Dit pollenfilter sidder under det plastik "skjold" under forruden. Riv den gummiliste af der sidder på tværs af motorrummet og fjern skruerne/boltene der sidder under dine viskere.. Måske skal du også have viskerne af.. Men derunder finder du filteret smiley

    Håber det hjalp dig


  • #21   19. okt 2014 Som benjamin siger.

    Det sidder under det plastik skjold langs forruden



  • magnus j
    magnus j Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 62
    #22   19. okt 2014 Super, tak - jeg prøver at se om det er til at komme til i morgen, når der er lidt lys igen!

  • #23   19. okt 2014 Pollenfilter/friskluftfilter...

Kommentér på:
Vand vælter ind ved passagers fødder

Annonce