{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.257 visninger | Oprettet:

Golf 6 1.6 TDI - MAP sensor fejl ... {{forumTopicSubject}}

Hej !

Jeg fik fejludlæst min Golf 6 1.6 TDI Bluemotion, for nogle dage siden, og der kom 2 fejl. (den ene på G31 sensoren, og den anden på G42 sensoren)
Fandt ud af begge er en og samme føler på min bil. (038 906 051 C / MAP sensor / Trykføler)

Jeg har netop skiftet føleren, og kigget om jeg kunne se brud på ledninger osv... Men fejlen er der stadig.... Spørgsmålet er nu, om jeg skal have den slettet med VCDS først ?? .- Eller burde bilen køre normalt med fejlen lageret.

Problemet at at bilen mangler trækkræft, og kan max køre 100 km/t smiley
Lige efter sensoren blev skiftet, havde den normalt træk i ca. 2 min.. (Og symbolet for Partikelfilter kom frem)
men da jeg gassede lidt op, forsvandt symbolet for partikelfilter.

Så status er nu: motorlampe lyser, og forvarmer-symbol blinker... Bilen kan sagtens køre... men som om den kun har 40 HK ;), og altså max 100 km/t.

Den skriver dog stadig "Diesel Partikel Filter - Check owers manual" når jeg starter bilen.. (Men der kom ingen fejl i VCDS på det)
Bilen har kørt 180tkm, så det kunne være filteret skulle renses smiley

Nogle gode bud, inden den ryger til VW (Og jeg bliver flået ;))

God weekend

./. vedsendt er fejlkoderne (INDEN udskiftning af føleren)


3 fejlkoder fundet:
7380 - F¯ler for ladetryk (G31)
P0236 00 [173] - Urealistisk signal
Fejllampe aktiveret - BekrÊftet - Testet siden sletning af hukommelse
Fryseramme:
Fejl status : 00000001
Fejlprioritet: 2
Fejlhyppighed: 1
K¯restrÊkning: 0 km
Dato: 2000.00.00
Tid: 00:00:00

7382 - F¯ler for ladetryk (G31)
P0236 00 [237] - Urealistisk signal
Fejllampe aktiveret - BekrÊftet - Testet siden sletning af hukommelse
Fryseramme:
Fejl status : 00000001
Fejlprioritet: 2
Fejlhyppighed: 1
K¯restrÊkning: 0 km
Dato: 2000.00.00
Tid: 00:00:00

7308 - F¯ler for indsugningslufttemperatur (G42)
P0113 00 [173] - Signal for kraftigt
Fejllampe aktiveret - BekrÊftet - Testet siden sletning af hukommelse
Fryseramme:
Fejl status : 00000001
Fejlprioritet: 2
Fejlhyppighed: 1
K¯restrÊkning: 185746 km
Dato: 2055.14.09
Tid: 01:22:05


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golf 6 1.6 TDI - MAP sensor fejl ...
  • #1   25. okt 2014 det er normal kutyme at slette sådan nogle fejl når man udbedre dem

  • #2   25. okt 2014 Hej ... Er helt med på at fejlen skal slettes ...

    Men spørgsmålet var mere på om, bilen ikke burde køre normalt efter udskiftning af føleren (hvis det var fejlen) - eller om det kræves at jeg kommer til en tester, og få den slettet først - inden bilen vil køre normalt igen.

    Så alt i alt : Kører bilen først normalt, når fejlen er slettet i computeren ?

    Har ikke selv VCDS tester nemlig.



  • #3   25. okt 2014 nej det er ikke sikkert... det er derfor at man bør slette fejl når man udskifter dele. d lader jo heller ikke den bulet bagdør side på bilen når den bliver skiftet ud med ny...(ja det er umuligt, men det billedligt fortalt)

  • #4   25. okt 2014 skriv en PB og kom forbi mig i morgen formiddag så skal jeg slette din fejl, bor i Aalborg, og om eftermidagen er jeg i Løkken

  • #6   25. okt 2014 Dennis B: hvorfor kommer du så med info der er ureel i forhold til det tråd starter spørger om....?

    Det er så typisk at man kommer med info der ikke noget med emnet at gøre og så på en bil på ingen måde har noget med den tyske gradle2gradle produktion


Kommentér på:
Golf 6 1.6 TDI - MAP sensor fejl ...

Annonce