Baklys på C-Max virker ikke {{forumTopicSubject}}
Hejsa!!
Har en C-Max 1.6 TDCi Aut. fra 06, hvor baklyset ikke virker.
Har fundet frem til, at selve relæet, som slår baklyset til, ikke får en ordentlig stelforbindelse. Og nu jeg er elektriker, så tænkte jeg "Jeg smider sku da bare en ny ledning fra stel til den pol på relæet", hvilket resulterede i, at baklyset lyser heletiden. Ja, jeg glemte jo lige, at man på biler jo bryder på nullen.
Men hvad er næste skridt så? Fejlen må jo være et sted mellem soklen til relæet og TCU (Transmission Control Unit). eller i selve TCU'en. Men hvad er mest sandsynligt?
Vil helst gerne kunne holde det i noget jeg selv kan lave, hader værkstedsregninger. Men jeg er jo heller ikke mekaniker, så det er begrænset hvad jeg selv kan.
Håber der er en som kan hjælpe
Vh Mads.
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 392
Tag stikket af føleren og af styreboksen hvis du er helt sikker på den render direkte til styreboksen og send strøm igennem ledningen med en prøvelampe på. Lyser den er det nok boksen eller en stel til denne. Er der ingen lys er ledningen knækket hvilket nok vil være mit gæt. Er styreboksen defekt kan jeg reparere den
okt 2013
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 194
okt 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Er gået lidt i stå med det, det ser ud til, at jeg skal have bilen på lift, før jeg kan komme videre. Og sådan en har jeg ikke lige
nov 2004
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 13 Emner: 115 Svar: 749
Baklys på C-Max virker ikke