{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
752 visninger | Oprettet:

Carina E, Motorkode erfaring? {{forumTopicSubject}}

Goddag allesammen. smiley
Jeg har lige fået solgt min bil, og er NÆSTEN blevet enig med mig selv om at jeg skal have mig en Carina E. smiley

jeg havde engang en kammerat så havde en carina E.(1.6)
Og ham, og hans far (som er mekaniker, jeg er ikke), de sagde at sådan en carina E motor, den simpelthen ikke er til og slide ihjel! smiley
og altså , hans carina, fik satme da også nogle smæk!

Så det jeg lidt ville høre var, om det var nogle der kendte en side hvor jeg kunne se motorkoderne på carina E ?

så vidt jeg ved, er 1,6eren en 4A-FE. og jeg ved så ikke med 2.0eren, og 1.8eren...

og ville såmen også høre jeres andres erfaringer? har i hørt noget om, at man skal holde sig fra 1.8 carina E, frem for 2,0 og 1,6 ? smiley

Håber nogle kan hjælpe, da jeg lidt står i et dilemma, da jeg har fundet en flot, og fed 2,0'er, og en flot 1,8er... prisen er dem samme. km-tallet er bare med 90000 til forskel... hvoraf 1.8'eren har gået kortest...
Så tænkte der måske var en grund til, at 1.8'eren ikk var så dyr?

Jeg ved godt det er kringlet formuleret... smiley
Men er satmer en nød til at formulerer mig over pc.... sorry..

forsat god aften. smiley
Vh En forvirret fynbo!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Carina E, Motorkode erfaring?
  • #1   31. okt 2014 Carina holder lige meget hvilken du køber har haft en 1,6 og har nogle venner der har haft en 1,8 og en 2,0 og de alle er ikke til at slide ihjel som du selv nævner bare hold øje med rust da det er en japser når du køber den og hvis du vil have lidt mere fart på feltet så køb en 2,0 sli den har vist ca. 130 HK så vidt jeg husker men du må ikke hænge mig op på det smiley

  • #2   31. okt 2014 Det skal lige siges det kan både være en Engelsk eller Japansk model.. :).
    Min Carina E 1,6 4A-FE ENG model.. den ka jeg love dig får klø.. og den køre bare.. men min gamle Celica 1,8 7A-FE JAPANSK.. skiftede jeg motor i 3 gange..


  • #3   31. okt 2014 Hvis økonomi ikke har den store betydning for dig, så gå efter 2,0 3SFE. Der er noget mere skub i den, fremfor 1,8 7AFE og 1,6 4AFE.
    Der er dog forskel på 3SFE efter årgang. Op til '95 har de 133 HK, og fra 95 droslet ned til 128 hk. Om det decideret er mærkbart ved jeg dog ikke - tvivler.

    Har både en Carina E 2,0 133 HK og en Avensis 1,8 7AFE Lean burn. Og er slet ikke i tvivl om at Carina'en er sjovest at køre i. smiley

    Det er kun normale sliddele jeg har haft skiftet på begge (bremser, støddæmpere, bundkar o. lign).

    Mvh


  • #4   31. okt 2014 4 afe ligger også i corolla e10...

    Du finder næppe mange motore som er lige så slidstærke smiley
    Toyota i de årgange er jo kendt for at at køre jorden rundt når det passer dig smiley

    Bar den får efterfyldt olie.. smiley de ka godt bruge lidt smiley


  • #5   31. okt 2014 vores Carina med 1,6 4A-FE motor har aldrig slået en forkert skid og den har kørt 312000, men vælg én med en større motor hvis du vil ha én med lidt skub i da den ikk er superhurtig

  • #6   31. okt 2014 Hvis du skal ha noget der bare køre så få en 1,6.
    Den er født med 4-AFE motoren. Det eneste men der er på den er du skal huske og tjekke olie. Har lige smadret min egen fordi den kørte uden olie.

    Men ellers kan du ikke slå den ihjel


Kommentér på:
Carina E, Motorkode erfaring?

Annonce