{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.943 visninger | Oprettet:

Erik F
Erik F
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8

tændings rækkefølge på Corsa B 1.4 {{forumTopicSubject}}

Så har jeg købt nyt strømfordeler dæksel online og smidt det gamle ud.

På min nye strømfordelerdæksel er der ikke nogen tal på eller noget som helt andet som kan bruges til at indikere hvilket kabel skal i hvilket hul.

Når dækslet er monteret på motoren er hullerne således som på en urskive

kl 10 ----- kl 2

kl 8 ------ kl 4

Og hvis vi siger at cylinder 1 er den helt til venstre, -med det længste kabel, og cylinder 4 helt til højre med det korteste kabel.

der er så nogen der kan fortælle mig hvilket kabel går i hvilket hul?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tændings rækkefølge på Corsa B 1.4
  • #1   8. nov 2014 tændigsrækkefølgen er 1342, og du skal starte ved cyl 1 som er tættest på tandremmen

• Erik F
    Erik F Tilmeldt:
    nov 2014

#3   8. nov 2014 Tusind tak, det var fandeme hurtigt jeg fik svar. Vil prøve det straks i morgen når de værste tømmermænd har lagt sig.

• Erik F
    Erik F Tilmeldt:
    nov 2014

#6   8. nov 2014 Så er vi der næsten, nu behøver jeg bare at vide om vi kører med eller imod uret. Cylinder 1 går i position kl 14.
    Går cylinder 3 i position kl 10 eller kl 4?

• Erik F
    Erik F Tilmeldt:
    nov 2014

#9   8. nov 2014 Great. Er det virkeligt nødvendigt at stille tænding efterfølgende?

• #10   8. nov 2014 Nej..

• #12   8. nov 2014 Læs hvad han skriver, han har skifter DÆKSLET ikke fordeleren

• #14   8. nov 2014 Logisk set skal du jo justere tændingen hvis du har haft strømfordeleren afmonteret - fordi du netop justerer tændingen ved at dreje på strømfordeleren. Men kan du med sikkerhed sætte strømfordeleren i samme position som før, så står tændingen jo også som før smiley
    Strømfordeleren skal jo ikke stå "anderledes" blot fordi den har været afmonteret - den skal jo kun justeres hvis der er platiner du har skiftet/justeret.

Om strømfordeleren kører med eller mod uret - få en kammi tll at kigge mens du tørner, eller endnu nemmere - sæt bilen i 4,gear og træk den lidt fremad mens du kigger på strømfordeleren. Så kan du nemt se den "rigtige" vej rundt smiley

• Erik F
    Erik F Tilmeldt:
    nov 2014

#15   11. nov 2014 Tak til alle, det virkede. Jeg kan oplyse at fordeleren kører imod uret. Den første 15 min var der lidt knitren i radioen, men så blev delene vidst slidt til.

Så for at summere op:

Cylinder 1 går i position kl 2
    Cylinder 2 i position kl 4
    Cylinder 3 i position kl 10
    Cylinder 4 i position kl 8

Kommentér på:
tændings rækkefølge på Corsa B 1.4

Annonce