{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.412 visninger | Oprettet:

V6 Motor - Dyr i drift? {{forumTopicSubject}}

Er ved at kigge på anden bil - nærmere bestemt Grand Vitara på gule plader.

I første omgang har jeg kigget på Diesel, men det er en dræber økonomisk (afgift...) smiley

Har kigget lidt på benzin modeller i stedet... under der halve i afgift. Og så meget køre vi egentlig heller ikke, at en diesel er nødvendigt.

Har 2.0i- og 2.5 V6 modeller i kikkerten. Prismæssigt ligger de ret ens, forsikring lige så, så det er ikke det som skal afgøre det.

V6'eren skulle køre lidt længere på literen - den er stærkere, og skal jo derfor arbejde mindre for at flytte sig.

...Men er den dyr at holde kørende sådan en V6 motor? Altså vedligeholdelse, service og evt. rep? I forhold til en alm. række motor?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  V6 Motor - Dyr i drift?
  • #1   14. nov 2014 Om V6 er dyrere at holde kørende kontra en 6 cyl række? Eller en 4 cyl?

  • #3   14. nov 2014 #1 Ja var det ikke omtrent det jeg skrev?

  • #4   14. nov 2014 En V6 mener jeg ikke er dyrere at holde kørende end en række 6 nej.

  • #5   14. nov 2014 Som skrevet i den anden tråd .. 200.000km enste skiftet er tomgangs regulator og en lambasonde (tror jeg den hed) også nye tændrør

    Den med de slingre med noget i røven kan jeg overhovedet ikke genkende .. Må have været noget galt med den du har kørt i Deutsche_ .. Jeg har kørt meget med CV og trailer også tungt læsset .. Det spiller bare med sukiens V6er .. Masser af træk kraft


  • #6   14. nov 2014 Og Landrover klare IKKE samme som en GV .. Landrover er en TRAKTOR på landevejen hvor sukien køre som er person bil

  • #8   14. nov 2014 Og freelander har seriøse problemer med el nettet

    Og i en kort model GV sommanden kikker på sidder krogen MEGET tæt på bagakslen ~35cm .. Altså betydeligt tættere som en alm person bil

    Hvis i har oplevet slinger så har undervognen enten ikke været iorden eller i har kørt på for smalle dæk .. 95% af GV køre på for smalle dæk fordi de er billigere

    Med for smalle dæk så sejler enhver 4x4/stor bil

    Og har den kæmpet med at trække CV så har ddet IKKE været en V6er .. Mindste V6 har 150 bundtræks hypper og 2.7eren har fra 170-185 alt efter modellen

    Jeg har slæbt en 16 sæders 5 tons tung bus op fra Gol til Hemsedal med min gamle suki .. Ingen problemer trods flere steder meg kraftige stigninger

    Oven i så ligger den dejligt stabilt med 200+ på motorvejen

    LR har ikke slet ikke samme træk som en suki med V6


  • #9   14. nov 2014 Skal lige indskydes at jeg har 100.000km+ bag rattet i en GV

  • Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

    Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
    #10   14. nov 2014 kommer an på hvor meget du vil drifte... er det kun om vinteren eller også om sommeren? bare du husker og købe nogle lejer i ny og næ og holder dig til store p pladser med masser af plads så er drift ikke så dyrt uanset motor størrelse, så du går bare igang...

    Mvh. Idioten...


  • #11   14. nov 2014 Babubber Tror sku ikke han skal bruge den til drifting


  • #13   14. nov 2014 Kik DBA gul og gratis eller endnu bedre finn.no .. Du vil finde mange billige freelander men enten defekt motor eller ukendte fejl på el nettet

    Og nu spørger manden jo IKKE til 2L række 4 med de 2 V6 motore på 2,5/2.7
    Lang model jeg selv havde (2.7) og aldrig oplevet de problemer med slinger andet som med de første vinterdæk der var for smalle
    .. Hvad dæk bredde kørte du med ?

    Somsagt med for smalle dæk så sejler de og div forhandler sætter gerne smalle på da de er meget billigere som orginal bredden


    Og igen det er kort model V6 han kikker efter så alt det du skriver om GV er fra 2.0 R4 lang model og det er jo ikke det manden spørger til


  • #15   15. nov 2014 2.5 V6 modellen er kort, den lange er en 2.7 V6 smiley Erik har også lidt flere informationer fra en anden tråd i 4x4 gruppen.

    Jeg skal hverken bruge den til at drifte med, trække trailer i bjerge eller sindssyg terræn kørsel. 80% af tiden skal den fungere som en stor personbil.

    Skal bruge en gulplade bil, da vi med to store hunde har brug for en bil med noget plads bag i. Samtidig går jeg på jagt og fisker en del, så vil også gerne have en bil med lidt god frihøjde og som ikke brokker sig på en fedtet skovvej o.lign.


  • #16   15. nov 2014 suki er sjov når underlaget bliver alternativt smiley

    https://www.youtube.com/watch?v=5PYJSNP3RE4


  • Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

    Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
    #17   15. nov 2014 jamen han spørg selv om den er dyr i drift smiley

Kommentér på:
V6 Motor - Dyr i drift?

Annonce