V6 Motor - Dyr i drift? {{forumTopicSubject}}
Er ved at kigge på anden bil - nærmere bestemt Grand Vitara på gule plader.
I første omgang har jeg kigget på Diesel, men det er en dræber økonomisk (afgift...)
Har kigget lidt på benzin modeller i stedet... under der halve i afgift. Og så meget køre vi egentlig heller ikke, at en diesel er nødvendigt.
Har 2.0i- og 2.5 V6 modeller i kikkerten. Prismæssigt ligger de ret ens, forsikring lige så, så det er ikke det som skal afgøre det.
V6'eren skulle køre lidt længere på literen - den er stærkere, og skal jo derfor arbejde mindre for at flytte sig.
...Men er den dyr at holde kørende sådan en V6 motor? Altså vedligeholdelse, service og evt. rep? I forhold til en alm. række motor?
apr 2003
Følger: 26 Følgere: 24 Biler: 7 Emner: 42 Svar: 1.825
aug 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 18 Svar: 79
apr 2003
Følger: 26 Følgere: 24 Biler: 7 Emner: 42 Svar: 1.825
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.892
Den med de slingre med noget i røven kan jeg overhovedet ikke genkende .. Må have været noget galt med den du har kørt i Deutsche_ .. Jeg har kørt meget med CV og trailer også tungt læsset .. Det spiller bare med sukiens V6er .. Masser af træk kraft
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.892
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.892
Og i en kort model GV sommanden kikker på sidder krogen MEGET tæt på bagakslen ~35cm .. Altså betydeligt tættere som en alm person bil
Hvis i har oplevet slinger så har undervognen enten ikke været iorden eller i har kørt på for smalle dæk .. 95% af GV køre på for smalle dæk fordi de er billigere
Med for smalle dæk så sejler enhver 4x4/stor bil
Og har den kæmpet med at trække CV så har ddet IKKE været en V6er .. Mindste V6 har 150 bundtræks hypper og 2.7eren har fra 170-185 alt efter modellen
Jeg har slæbt en 16 sæders 5 tons tung bus op fra Gol til Hemsedal med min gamle suki .. Ingen problemer trods flere steder meg kraftige stigninger
Oven i så ligger den dejligt stabilt med 200+ på motorvejen
LR har ikke slet ikke samme træk som en suki med V6
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.892
jan 2012
Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
Mvh. Idioten...
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.892
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.892
Og nu spørger manden jo IKKE til 2L række 4 med de 2 V6 motore på 2,5/2.7
Lang model jeg selv havde (2.7) og aldrig oplevet de problemer med slinger andet som med de første vinterdæk der var for smalle
.. Hvad dæk bredde kørte du med ?
Somsagt med for smalle dæk så sejler de og div forhandler sætter gerne smalle på da de er meget billigere som orginal bredden
Og igen det er kort model V6 han kikker efter så alt det du skriver om GV er fra 2.0 R4 lang model og det er jo ikke det manden spørger til
aug 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 18 Svar: 79
Jeg skal hverken bruge den til at drifte med, trække trailer i bjerge eller sindssyg terræn kørsel. 80% af tiden skal den fungere som en stor personbil.
Skal bruge en gulplade bil, da vi med to store hunde har brug for en bil med noget plads bag i. Samtidig går jeg på jagt og fisker en del, så vil også gerne have en bil med lidt god frihøjde og som ikke brokker sig på en fedtet skovvej o.lign.
feb 2007
Følger: 23 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 436 Svar: 5.892
https://www.youtube.com/watch?v=5PYJSNP3RE4
jan 2012
Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
V6 Motor - Dyr i drift?