{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.269 visninger | Oprettet:

Motornummer på mondeo mk 3. {{forumTopicSubject}}

Halløj allesammen, jeg har netop fået skiftet motor i min mondeo fra 2002 (det er en 2003 model), 1,8 125hk.

Men, jeg har imidlertid fået et par røde flag, som leder mig til at tro, at motoren måske ikke er skiftet alligevel.

Så derfor, jeg har brug for at lokalisere motornummeret fra den gamle motor. Det står ikke i nogen af de originale bøger eller papire, heller ikke på nogen kvitteringer fra service eller reperation igennem årene.

Ved nogen herinde om der findes et skilt i motorrummet, hvorpå motornummeret er angivet? Hvis ja, hvor befinder det sig så?

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motornummer på mondeo mk 3.
  • #1   24. nov 2014 Det står på motorblokken. Hvis du står forfra, skal du kigge ned mod jorden, på højreside af motoren tæt på torpedopladen.

  • #2   24. nov 2014 Jamen hør nu lige, jeg er da godt klar over at det står på blokken, men hvis jeg kun har nummeret på den motor der sidder i nu, hvordan skulle jeg så kunne sammenligne, og finde ud af, om det stadig er den originale motor? smiley

    Derfor spørger jeg lige igen, er der nogen der ved om nummeret står på et SKILT i motorrummet?


  • #3   24. nov 2014 Nåååh Haha! Undskyld! Jamen kan du ikke slå det på bilens stelnr? Motorkoden som bilen er født - eller dele af motorkoden - plejer da også at stå i stelnr?

    Eller er det mig der husker galt?


  • #4   24. nov 2014 Det er min første mondeo af denne årgang, så jeg aner intet om den. Jeg har slået stelnummeret op på fordetis, og det hjalp mig heller ikke. smiley

    Der må være nogen der ved noget med sikkerhed, gætværk hjælper mig ikke rigtig. smiley


  • #5   24. nov 2014 Find "Ford Brian" herinde på BG, han kan svare dig på det, det er jeg sikker på!

    Han er en god kontakt at have når man har en Ford!


  • Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 194
    #6   25. nov 2014 Tror ikke det står andre steder i bilen.
    Men hvorfor er du i tvivl om din motor er blevet skiftet?


  • #7   25. nov 2014 Det jeg er kommet frem til, de sidste 7 cifre i stelnummeret, matcher motornummeret. Sådan er det ihvertfald i england. Hvis nogen kan bekræfte dette på deres danske bil, så ville jeg blive glad. smiley

    Thomas, det er en lang historie. Den gamle motor brugte alt for meget olie, 4 liter på 1000km. Ford kunne bekræfte at olieringene var brændt fast. Forhandleren jeg købte bilen hos (kommission), tilbød at betale ilægning hvis jeg selv betalte motor, og så skulle det laves på deres værksted.

    Da mekanikeren kontaktede mig for at fortælle han havde fundet en motor, havde den gået 147000, og kostede 6500. Da jeg så leverer bilen til operationen, spørger jeg for at bekræfte, da har den nye motor nu gået 144000, og koster pludselig 6000 plus moms, han kiggede endda efter på et stykke papir. På min kvittering står der nu at motoren har gået 172000, og jeg kunne ikke få dokumentation med på den nye motor, det havde han sørme ikke lige fået, men han ville sende det på mail... Nu må vi se. Han havde også allerede smidt den gamle motor ud (med andre ord, jeg så slet ikke nogen løs motor til bilen, hverken før eller efter operaitionen).. Det lyder ikke for godt, der sad også et helt nyrenoveret topstykke på den gamle motor, som nok skulle kunne indbringe et par tusinde. Dernæst, har han hældt noget olie på motoren som den slet ikke må køre med, 10w60, det er tykt som tjære, stopper ventilløftere til, men i det mindste skal den nok lade være med at bruge olie (det var det, den gamle motor gjorde). Måske han slet ikke har skiftet motor, men bare hældt det forbandede tykke olie på, for at løse problemet. Endelig, så har min radio ikke nulstillet sig selv, som den ellers normaltvis gør, når man tager strømmen, som man jo er nød til, for at skifte en motor.

    Jeg har så her til aften nu snakket med en anden kunde hos pågældene forhandler, og værksted, som har oplevet en lignene situation med grusomme resultater.

    Jeg vil ikke anklage nogen for noget, medmindre jeg er absolut sikker, derfor er det så vigtigt at finde nummeret på den oprindelige motor. Jeg skifter det tykke olie ud med det fabrikken foreskriver. Hvis den ikke bruger olie, samt hvis motoren er skiftet, og jeg rent faktisk får gyldigt dokumentation på den nye motor, så er jeg en glad mand.

    Finder jeg til gengæld ud af, at motoren ikke er skiftet, men at der bare er lavet en lappeløsning med tykt olie, og at mine penge bare er stjålet, ja så skal jeg sandelig love for der bliver ballade.

    Så, hjælp mig folkens. smiley


  • Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 194
    #8   25. nov 2014 Kan du ikke se om diverse bolte,skruer og spændebånd har været løsnet? Og om den nye motor er mere ren eller beskidt en son den gamle?

  • #9   27. nov 2014 Jeg har fået bekræftet min mistanke, der var bare hældt tykt olie på den gamle motor. Jeg har fået mine penge tilbage for både bilen, og de udgifter jeg har haft på den.

  • Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 194
    #10   27. nov 2014 Utroligt at en forhandler snyder sådan.

  • #11   27. nov 2014 Det var ikke forhandleren, det var deres mekaniker.

  • #12   14. apr 2019 Fuck et svin!

    Ja det er en gammel tråd.


Kommentér på:
Motornummer på mondeo mk 3.

Annonce