{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.097 visninger | Oprettet:

ford mekanikker? 1.8 tdci højtrykspumpe {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået en angro bil fra en for handler. Hvor de havde konstateret at der skulle skiftes pumpe på. Og tandrem var afmonteret.

Nu har jeg så indkøbt ny og er ved at afmontere den gamle. Men konstatere at spliten til tandhjul på pumpe nok ikke er der. Da jeg kan dreje pumpen uden modstand fra krumtap.

Min focus er en 2002 model

Mit spørgsmål er så er det et kendt problem at de skulle gå (altså splitterne)?

Eller er der nogen der har kvejet sig?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ford mekanikker? 1.8 tdci højtrykspumpe
  • Frodo f
    Frodo f Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 206
    #1   25. nov 2014 Tjek lige om den nederste tand rem ikke er sprunget

• #2   25. nov 2014 Motor tør er fint rundt og lavede 10000 hpa mener jeg det var den skal bruge 35000 hpa for at starte

• #3   25. nov 2014 Hej
    Dit tema er ikke nem at forstå!
    Hvad er splitter?
    Har du købt en defekt bil hos en forhandler uden tanrem?
    Hvad mener du med modstand fra krumtap?
    Hvorledes kan du få tryk på højtrykspumpen, når der ikke er noget træk på
    den (via tandremmen som ikke er der og et remhjul som ikke er i indgreb )?
    Evt billede kan lede på sporet
    MVH KP

• #4   25. nov 2014 Motoren har været samlet igen.

Og en der kender motoren typen ved hvad jeg snakker om. Og hvis du ikke ved hvad en split er så kan du ikke hjælpe mig.

Det her er ikke et indlæg til alle BG professorene men til ford mekanikker der kender motoren og dens svagheder.

• #7   25. nov 2014 der sidder ingen spli(not) til og holde rem hjulet denne model skal køre på mærker med låse værktøj der sidder en tandrem fra krumtap til pumpe (gammel model med kæde træk) også køre tandrem fra pumpe og op på knast akslen tjek det hele er taktet rigtigt inden og husk det skal være den rigtigte låse tap til krumtappen da der er 3 forskellige str af dem og knasten er den samme som man altid bruger.

du løsner knast hjulet det drejer osse bare rundt og låser knasten også kan kan sætte rem på og køre krumtap på mærke hvis det ikke allerrede er gjort så skal tandnrem passe...

• #8   25. nov 2014 Der er not på denne model, ellers er den nye brugt pumpe med samme vare nummer defekt for der sidder godt nok en not i...

Og sorry jeg kalder det en split. Men 100% dem der ved hvad jeg skrev og ved at jeg mente not ved at skrive split.

Jeg har 100% styr på hvordan motoren fungere mht kæde og tandrem. Og hvordan det skal samlesamles. Det er ikke det jeg spørger til

Jeg er ude efter om der ligger en kendt fejl med noten på dem.
    Og ja en focus 1.8 tdci efter (jeg mener det er 8 md) 2000 har en forbedret pumpe som ikke går så hyppigt til som de ældre.

• Frodo f
    Frodo f Tilmeldt:
    mar 2007

#9   25. nov 2014 Det eneste problem med de motorer er at folk kun skifter den ene tandrem. Er det en commenrail. Pumpe der er på

• #10   25. nov 2014 Ja tdci er commenrail så ingen timing da det er elektriske dyser

• Frodo f
    Frodo f Tilmeldt:
    mar 2007

#12   25. nov 2014 Har du nogle fejl koder på den.

• #13   25. nov 2014 ja der var tryk for pumpe og IC temp men IC lå ved siden af.

men det er bare om det er normalt den NOT går på dem eller ej.

jeg står med et valg om jeg skal montere en "ny" pumpe eller smide en NOT i og satse på det var det

PS her er billede af MIN nye pumpe med NOT

profilbillede
  • #14   25. nov 2014 jeg kan ikke huske hvad P koder det var, men i live timing er den målt til ca 10000 hpa og den er opgivet til 35000 hpa ved start

• #15   25. nov 2014 og det er så ikke hecto men kilo pascal, altså kpa

• #16   25. nov 2014 jeg kan se i mine logs at den sidste focus 1.8 tdci jeg rodet med der havde svag pumpe, kunne starte og køre ved 23000 kpa

men jeg har desværre ikke gemt log på denne med

• Frodo f
    Frodo f Tilmeldt:
    mar 2007

#17   25. nov 2014 Prøv lige at sætte stikket på indsugningstempføler.

• #18   25. nov 2014 det er ikke det der gør forskellen, jeg har før rodet med dem uden. men jeg er ikke ved bilen i aften og den står stort set adskilt nu.

jeg skal sådan set bare vide om jeg kan satse på den NOT bare skal skiftes, eller om jeg skal tage den dyre løsning og skifte pumpen.

• Frodo f
    Frodo f Tilmeldt:
    mar 2007

#19   25. nov 2014 Har aldrig set den not/split knække på dem. Har været Ford mekaniker i 10 år.

• #20   25. nov 2014 her ses kæden til krumtab stadig er monteret og jeg kan let dreje den store møtrik rundt til begge sidder uden krumtab bevæger sig,

så går jeg næsten ud fra den har været skilt ad før og er glemt

profilbillede
  • Frodo f
    Frodo f Tilmeldt:
    mar 2007

#21   25. nov 2014 Der mangler da også nogle bolte der. Kan du også dreje den når de bolte der skal holde kædehjulet på pumpen er i

• #22   25. nov 2014 Billedet er taget under adskillelse
    Men de 2 der sidder i bør da kunne holde det

• Frodo f
    Frodo f Tilmeldt:
    mar 2007

#23   25. nov 2014 Kunne godt tyde på at akslen er gået løs på flangen inden i tandhjulet

• #24   26. nov 2014 Dem jeg har rodet med har der ikke Været not på men det er osse på på mondeo 1,8tdci fra 07 og 08 (samme motoropbygning) der er det bare møtrikken på pumpe akslen der skulle spændes 60 nm så vidt jeg husker og der har aksek været konisk og takt hjulet har været spændt uden problemer... men er der not gang i takt hjulet skal der nok sidde en not i... men har aldrig skiftet pumpe eller haft pumpe problemer på dem dermed ikke sagt at de ikke kan gå i stykker men derimod har jeg rodet med dyser på dem har du prøvet og måle læk olie fra dem

• Frodo f
    Frodo f Tilmeldt:
    mar 2007

#25   26. nov 2014 Tjek om flangsen inden under takthjulet sider fast på pumpen

Kommentér på:
ford mekanikker? 1.8 tdci højtrykspumpe

Annonce