{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.986 visninger | Oprettet:

Ford Transit connect nødprogram {{forumTopicSubject}}

En Ford Transit connect 1.8 TDCI fra 2008 med 100.000 km går ind i mellem i nødprogram 3-4 gange om måneden, andre gange 2 måneder i mellem.
Senest med 140 km/t i overhalingsbanen, ingen forvarsel på nogen måde. Motorfejl-lampen lyser gult når det sker. Den motorbremser til den rammer 30 km/t, og reagerer på ingen måde på gassen. Det er jo ikke meningen.
Ford ser ingen fejl, de kan ikke se det på deres tester fordi fejlen ikke er der når de har testeren på. Fejlen forsvinder nemlig når bilen har været slukket. Man kan køre videre med det samme uden problemer lige efter en sluk/tænd manøvre.
Der er ikke noget mønster i det, både kold og varm, ved 140 km/t og 50. Det eneste er, når den lige har lavet sit stunt, skal man holde den under 3000 omdr., ellers sker det igen lige med det samme.
Kan det være brændstoftilførelse, turbotryk... ? Jeg håber nogen har hørt om problemet før.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ford Transit connect nødprogram
  • #1   25. nov 2014 Havde en focus som gjorde det et par gange med samme motor, men det var også nok at stoppe og starte den igen...
    Pludselig en dag kunne jeg ikke starte bilen 5 min efter jeg var parkeret, det vidste sig at være knastakselføleren, en fin lille fyr til 1000 inkl montering hos Ford... Og siden da tændte motorlampen ikke igen... Så måske de kan blive 'slidte'..!?


  • #2   25. nov 2014 Tak for svar. Det kunne også lyde til den kunne give de symptomer. Jeg giver det videre.

Kommentér på:
Ford Transit connect nødprogram

Annonce