{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
863 visninger | Oprettet:

Daniel W  J
Daniel W J
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 48

Tid til vinterdæk, hvilke? (Megane st 2013) {{forumTopicSubject}}

Vinteren står for døren, og vi skal vælge vinterdæk. Og har deraf et par spørgsmål.

På mine dæk kan jeg aflæse følgende:
205/55 r16 91h

- Hvad dækker sidst nævnte 91h over?

- http://www.guloggratis.dk/biler/daek-faelge/faelge/staalfaelge/annonce/25756982-staalfaelge-16 Vil disse stål fælger passe på bilen? Og er det forsat 205/55 r16 91h dæk jeg skal købe til overstående fælge.

- Er i ellers faldet over nogle gode tilbud i det danske land, eller er løbet kørt for gode tilbud nu da vinteren står for døren
Vores max hedder 3500 inkl alt. (Fælge montering balancering)

- Er der noget sparet ved købe fælgerne brugt, eller bliver besparelsen ædt op af værkstedet skal til at montere dækkene på fælgerne først?

På forhånd tak for hjælpen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tid til vinterdæk, hvilke? (Megane st 2013)
  • #1   28. nov 2014 91h= hastighedskode

• Daniel W  J
    Daniel W J Tilmeldt:
    jul 2006

#2   28. nov 2014 Fandt det godt nok selv lige efter jeg havde spurgt, men kan se der er en tydelig prisforskel mellem 91h og t, og 190/210 km/t. Er det lovligt at vælge den på 190?

• #3   28. nov 2014 De burde passe ja, men hvis du vil være HELT sikker, så prøver du at spænde en af fælgene på bilen...

Man kan mange gange få en god pris på et komplet sæt, hvis man ringer rundt til de forskællige dæk centere og forsøger at presse dem lidt i pris...

• Daniel W  J
    Daniel W J Tilmeldt:
    jul 2006

#4   28. nov 2014 Okay.
    Har så også lige et bonus spørgsmål, vi var omkring thansen og få et tilbud, og kan se når jeg gennemlæser tilbudet nu at det han har givet mig tilbud på er 195/65-15 Er der frit valg på alle hylder for hvilke størrelse dæk/fælge jeg vælger til bilen? Eller er der større sikkerhed ved at vælge den størrelse dæk/fælge som bilen er født med, eller er det blot for syns skyld?

• #5   28. nov 2014 http://www.billigalu.dk/vaelg-daek.asp?aluvarenr=KFZ+7305&godkendelse=E-584754&visEnkelt=1&alucarbrand=RENAULT&alucarmodel=MEGANE+IIIkkk2009

Køb sådan et sæt istedet, de koster 3500-4500 alt efter hvilke dæk du vil have, men så får du også helt nye dæk og fælge leveret til døren lige til at smide på

• #6   28. nov 2014 Tallet 91 har ikke en skid og sige i forhold til hastighed!!!

91 er indexet på hvor meget dækket må bære, 91= 615 kg pr dæk..

• #7   28. nov 2014 Jeps, og bogstavet H er hastighed indekset.
    Bare køb nogle billige stål/alufælge og brug penge på kvalitets dæk.
    Køb mærkevarer som Conti, Michelin, Bridgestone osv.

• #8   28. nov 2014 91 er vægtkoden. Bogstavet er hastighedskoden.

Du behøver ikke automatisk gå efter de dyreste mærker. Du kan også finde gode vinterdæk hos andre billigere navne som f.eks. Fulda, Semperit, Vredestein osv. Jeg kører selv på Michelin, men de er ikke i 100% orden. Jeg kan spore en let vibration i bilen fra dem, som ikke er der med sommerdæk (ikke afbalancering af fælge). Så de dyre mærker kan også fejle lidt engang imellem. Dækkene må være lidt ude af tolerancer.

Kommentér på:
Tid til vinterdæk, hvilke? (Megane st 2013)

Annonce