{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.042 visninger | Oprettet:

Jannick R
Jannick R
Emner: 8 Svar: 14

Servo olie FUCK !!! {{forumTopicSubject}}

kender i det ? FUCK !!!
Tusind gange før har man fyldt motorolie på bilen og så alligevel en aften snork sover man og for fyldt noget der minder om 1/5 ltr. ned i servo beholderen.
DOOH !!!
Har jeg store problemer nu ???

Vh. Jannick

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Servo olie FUCK !!!
  • #1   8. dec 2014 Tror du er safe hvis du bare tømmer beholderen smiley

• #2   8. dec 2014 Nok bare se og få tømt det inden det bliver kørt med.. det kræver hydraulisk olie og uden det virker det ikke som det skal.. Du kan smadrer pakninger i servopumpen og i tandstang i værste fald.. Få det skylt igennem godt med servoolien inden du sætter slanger på igen.

• #3   8. dec 2014 Hvis den har været startet, er det rundt i hele systemet, så du skal have det skyllet med Simon skriver..

• #4   8. dec 2014 Hahahaha, så har man da vist ikke gjort det 1000 gange før smiley
    Jo din bil sprænger simpelthen i luften nu.
    Nej, men du burde nok skifte olien. men det kan jo også godt være servoen er ligeglad med det. det er ikke fordi det skader noget.

• Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    okt 2013

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 194
    #5   8. dec 2014 Du må endelig ikke køre med det. Der er syre i alm olie som ødelægger pakninger med mere i dit servosystem

• Jannick R
    Jannick R Tilmeldt:
    jan 2014

#6   8. dec 2014 Jeg kørte omkring et kvarter i bilen efter det tekniske uheld, så jeg kan regne ud at det skal have "udluftet" servoen nu.
    Korrekt ?

• #7   8. dec 2014 Der er ikke nogen udluftning i, men bare se og få det tømt og skyllet igennem ekstra med servoolie inden du bare påfylder igen.. Så kan du være heldig at der ikke er sket noget..
    Alm motorolie kan ikke komprimeres til tryk som hydraulik olie kan, og prøverderfor at finde en udvej der er nemmest = dine pakninger..
    Så bare se og igang inden der sker mer.

• #8   8. dec 2014 Simon C, det er sku en and det der... Tænk lige en ekstra gang over det. Hvad sker der hvis motorolien ikke kan komprimeres så meget som hydraulikolien? Mindre tryk, er hvad der sker, så det er absolut ikke derfor de bliver utætte.

Pakningerne bliver ædt op af motorolien, og derfor bliver de utætte... Der sker ikke en skid ved det du har hældt på... Bare dræn det af og nyt olie på...

• #9   8. dec 2014 Øh nej, kun min kone har gjort det, hældt sprinkler væske i køleren, det er ikke den store katastrofe.
    Jeg ved ikke med din om det betyder noget, værkstedet siger ALTID at det bedste er at få den tømt og renset og nyt på.

• Jannick R
    Jannick R Tilmeldt:
    jan 2014

#10   8. dec 2014 Jeg siger i hvert fald mange tak jeres svar.
    Jeg tænkte nok at vi var der henne af. Oh Well tror aldrig det er blevet skift før så den trænger jo nok under alle omstændigheder ( mondeo 2002 )

• #11   8. dec 2014 der sker ingenting !

jeg har da altid brugt motor olie til servo, det er der aldrig sket noget ved!!!

• #12   9. dec 2014 Væsker kan ikke komprimeres.. Har i aldrig haft 8 klasses fysik??!?

• #13   9. dec 2014 Problemet med motorolie er ikke at det ikke kan komprimeres - derimod vil det skumme og luften i skummet er ikke så nem at komprimere.

• Jannick R
    Jannick R Tilmeldt:
    jan 2014

#14   9. dec 2014 indtil videre har jeg besluttet mig for at udskifte servoolien, men for helvede hvor findes der meget forskelligt.
    har i nogen ide om hvilken der skal bruges ? (Mondeo ghia stc 2002)

• Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    okt 2013

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 194
    #15   9. dec 2014 Dexron 3. Rød servo olie

• #16   9. dec 2014 det skummer altså ikke!

har kørt med alm motorolie i lang tid! og der er ikke noget skum ! og det virker fint,

MEN der kan derimod bruges automat gearolie

• #17   9. dec 2014 Automat gears olie har i de fleste tilfælde de samme egenskaber, det er det de sælger hos Thansen når du spørger efter servo olie.

• #18   9. dec 2014 ATF olie er også Servo olie... Der er ingen forskel. Kræver dog du ved om det er en dex II eller en dex III

Men går meget ud fra din mondeo også køre dex III - Det gør de nyere.

Kommentér på:
Servo olie FUCK !!!

Annonce