{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.084 visninger | Oprettet:

Batteri drænes (Haveri blink) Audi A4 (B6) 2001 {{forumTopicSubject}}

Hej BG!

Jeg har et spørgsmål som jeg ville blive mægtig glad for at kunne få svar på smiley

Jeg har bemærket at min haveri kontakt (se billede) forbliver tændt efter at jeg har låst bilen (centrallås fjernbetjent) Den forbliver så tændt i ca. 30 sekunder, hvorefter at den så slukker.

Nu kommer så det mærkelige...
Efter den slukker, så tænder den igen og lyser i nogle sekunder. For derefter så at slukke igen. Denne blinken forsætter så bare derud af smiley

Jeg havde stillet min bil torsdag eftermiddag. Og Søndag var den helt død (4,28 Volt på batteriet)

Jeg får den så startet med kabler igen, og triller en frisk tur på motorvejen (60km) for at få den ladet op igen.

Mandag morgen er den så død igen igen...

Har målt på batteriet. Og den ligger fint på 12,70 Volt.
Generatoren lader også fint.
Har målt afladning ved at fjerne sikringer en ad gangen (med strømtester) uden at finde en synder. Men den aflader stadig på en eller anden måde?

Nogen der har en ide til hvad det kunne være? Eller som har været udsat for det samme? smiley

Mvh Jonas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Batteri drænes (Haveri blink) Audi A4 (B6) 2001
  • #1   16. dec 2014 har du prøvet at lade det op og pille polerne fra, så den står natten over uden at være tilsluttet? for er der så ingen strøm på ved du jo batteriet er defekt.

  • #2   16. dec 2014 Batteriet er fint nok smiley det er næsten nyt, så det burde ikke være det smiley

    Har prøvet at Google problemet også + jeg fandt en gammel tråd herinde, med en som havde samme problem. Der er bare ingen af stederne som kan give et bestemt svar på hvad det er der får den til at "opføre" sig sådan smiley


  • #3   16. dec 2014 hvordan ved du det er fint nok? med mindre du har målt syren i det så kan du ikke sige om det er fint nok. Du kan lade et batteri op så du måler 12 volt. Og så dagen efter er det fladt. Så den der med det er fint nok går ikke. lad det op pil det fra og se dagen efter.

  • #4   17. dec 2014 Prøv at pille haveri kontakt fra og se om den stadigvæk gøre det

  • #5   17. dec 2014 Det prøver jeg så at gøre smiley Men kan du give mig et svar på det andet? smiley For jeg har ingen ide om hvorfor at den gør sådan smiley Og tak for svar indtil videre smiley

  • #7   17. dec 2014 Tusind tak Rasmus! Det vil jeg lige prøve i morgen/fredag så! smiley

  • #8   17. dec 2014 Hver gang dit batteri bliver for afladet ødelægger du cellerne..
    Så om det er 3 uger gammelt har du dræbt den for mange gange så virker den af lort.. smiley Bare hav det i baghovedet..


  • #9   17. dec 2014 og et batteri der er afladt,

    bliver aldrig opladet af en tur på 60 km,
    der skal en lader på, så det bliver fuldt opladt igen.

    man kan ikke køre strøm på et helt afladt batteri

    og prøv og tage minus polen af dit batteri
    og sæt et multimeter, til at måle ampere i mellem,

    så kan du se hvor mange ampere der bruges,
    tag så en sikring ud af gangen,

    ind til amperene falder, og du har fundet den kreds der bruger strømmen


  • #10   17. dec 2014 En så lille lampe burde uanset ikke kunne dræne batteriet

    Jeg har haft bil stående i 4-5 dage med VHF radio tændt uden problemer


  • #11   17. dec 2014 Jeg tager imod alle råd jeg kan få smiley og mange tak!

    Nej det ville jeg heller ikke mene Erik smiley Jeg forstår bare ikke hvorfor at den gør det? Hvis det var helt normalt, ville jeg da håbe at der var en som kunne skyde mysteriet til jorden med det samme smiley Men det lader ikke til at være tilfældet her...


  • #12   17. dec 2014 jonas igen du kan ikke sige det er lampen der dræner dit batteri. Du bliver nød til at se om den drænes selv om den ikke er sat til. For så er dit batteri defekt. Som sagt kan du lade det op lade det stå en dag og alligevel vil den aflade selvom du intet har tilsluttet det. Det er så fordi batteriet er defekt og ikke kan holde på strømmen mere. så få den nu ladet op og lad den stå i værkstedet uden noget tilsluttet, i stedet for alt det der jamen, jamen den pære burde ikke aflade det..

  • #13   17. dec 2014 kan også være dioderne i din generator. Har søgt lidt og fundet et lignede problem http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=244419

    1. start med at lade det op og lad det stå(kan være det er defekt nu efter alle de afladninger)

    2. Hvis batteriet har stået 1 dag efter det r opladet og uden lader og bilen stadig kan starte. Så pil generator kabel fra og lad den stå natten over. hvis den så stadig kan starte så er det jo dioderne der er gået.


  • #14   17. dec 2014 Jeg er total mongol mht. til el, men er dioder ikke en form for ensretter og hvis de er defekte vil strømmen så fise baglæns i elnettet når bilen ikke kører. Jeg har lidt samme problem i min Audi b5. Mvh. Gert

  • #15   17. dec 2014 da vi købte vores galant for 6 år siden blev den leveret med et sprit nyt Bosch batteri, da vi kom hjem kunne vi ikke starte bilen, smed kabler på og fik den startet op og kørte en tur på omkring de 100 km på motorvejen, kom hjem og slukkede bilen for at prøve at tænde den igen - det virkede lige med det samme, men 1 times tid efter var der igen ikke nok juice i batteriet så det kunne starte bilen. Forhandleren skiftede batteriet igen og vupti.com ingen problemer mere og det er stadig det samme batteri vi har i her 6 år efter.

    Så YES SIR, det kan uden problemer være dit batteri der er defekt selv om det er nyt.


Kommentér på:
Batteri drænes (Haveri blink) Audi A4 (B6) 2001

Annonce