20.574 visninger
|
Oprettet:
utæt baglygte toyota aygo {{forumTopicSubject}}
Hej jeg tror at mine baglygter er utætte da bagagerummet er vådt i siderne og sommetider i hjulbrønden.
mit spørgsmål er så om man kan købe nye pakninger eller om en gang silikonefuge fra jem og fix er godt nok?
jeg har også tænkt på om det kan være kondens her i den kolde tid?
og om man så kan smøre bagagerummet ind i noget der gør at det ikke kondensere.
jeg har også tænkt på at lydisolere det. ville det kunne isolere nok til at det ikke kondensere? og kan det holde til det hvis det stadig kondensere eller slipper klisteret bare?
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 2.794
Hiv kofangeren af og sprøjt med en vandslange så tror jeg du finder dit problem
jul 2004
Følger: 13 Følgere: 18 Biler: 9 Emner: 4 Svar: 1.517
Er kofangeren pillet af, så er det nemt at se fejlen.
Aygo, C1 og 107 har alle denne fejl.
mar 2010
Følger: 28 Følgere: 23 Biler: 4 Emner: 118 Svar: 913
apr 2014
Følger: 22 Følgere: 21 Svar: 2
nov 2010
Følger: 1 Emner: 23 Svar: 63
hvis de har et andet problem så høre jeg gerne
jeg har haft venstre baglygte og stoplygten af er der så pakningerne ikke gode ud.
hvad er fidusen så med de gummi klodser ved bagklappen? jeg har set efter på tætningslisten og synes at det så ud som om at vandet blev holdt ude i modsætning til føre døren.
apr 2014
Følger: 22 Følgere: 21 Svar: 2
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 10 Svar: 55
nov 2010
eller er nye pakninger det bedste? de må jo også bare blive dårlige igen?
og er det de her gummi dimser du mener?
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 10 Svar: 55
nov 2010
jul 2012
Følger: 1 Svar: 1
feb 2018
Følger: 1 Svar: 2
Jeg var ret plaget af fugt og kondens i bilen og havde sådan nogle affugtningskasser fra Harald Nyborg i bilen, som jeg tømte hver dag og lod bilen stå åben i varmt og tørt vejr. Det hjalp rigtig godt, lige indtil den var gal igen. Jeg opdagede det ved at venstre bagsæde var vådt.
Bilen havde igen badebassin ved reservehjulet og masser af dug i kabinen. Udover sædet var der kun vådt på det sidefilt, som lå vandret på bunden ved reservehjulet (og det bundpladen havde suget).
En ny runde hos Toyota viste, at min seneste undervognsbehandling (den er købt fra ny med dbl.behandling og jeg gav den igen efter 3.5 år, derudover er der sat inderskærme ved alle hjul) har tilstoppet udsugnings/udluftningsfiltrene. Jeg kan ikke huske navnet. Men nu skulle det være i orden.
Om jeg fik skiftet bremselyset forgæves vides så ikke...men nu behøver jeg da ikke spekulere på den lygte de næste 4 år.
Og hvis andre, ramt af samme problem, ikke ved det, skal man bare fjerne gummipropperne i under reservehjulet, så render vandet ud. Det tog et par regnskyl før jeg opdagede det.
Forresten nævnte jeg for mekanikeren at der indimellem var kondens i den ene baglygte. Han sagde det var normalt i plastiklygterne og det var ikke grunden her.
feb 2018
Der sidder to skjulte gæller/afløbsriste, som lader regnvandet løbe fra bilen. Når de er tilstoppede løber vandet ind i bilen i stedet.
Må til Toyotas ros sige at de skiftede gællerne uden beregning.
jan 2020
Der er nu ikke ret vådt ved reservehjul.
Har købt noget silikonefuge.. kan det bruges. Kan nu ikke få stop baglygte af selvom jeg har skruet de 2 skruer løs ?
Ingen hjælp at hente ved Toyota.. selvom det er en meget kendt fejl.
Efter at garantien udløb her i september og det samme for nu serviceaftale kunbe jeg ds selv betale mente de... vil så lige undersøge det her ..har skrevet til Toyota men de vil ikke lave dette uden beregning.
Hvordan går jeg den kedelige skjold væk på bagsædet ?
På forhånd tak.
Mvh vivi
jan 2020
Har smurt silikone på bagstop lygten ..?
feb 2020
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 1
utæt baglygte toyota aygo