{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Startproblem seat 1.9tdi varm motor
  • #1   18. jan 2015 hvor ny er den ?

  • #2   18. jan 2015 2005

  • #3   18. jan 2015 Knast krumtap syncronisation, mener det er måleblok 8. Skal stå 0.0 plus minus 1 så springer den igang. Hvis mere udenfor kan den dæje med din beskrivelse

  • #5   18. jan 2015 Hvis den kører med rotor pumpe så kan det nemt være din timing på den som er lidt skæv.. Eller en vandtemp føler...

  • #6   18. jan 2015 Kan også være din starter der er slidt og kører for langsomt..

  • kda k
    kda k Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 9 Følgere: 10 Svar: 40
    #7   18. jan 2015 Jeg har haft samme problem med min touran 1,9 tdi det siges at være motorstyringen der giver for lidt brænstof ved varm motor , nogen siger også at det er starteren der køre for langsom , jeg udskiftede batteriet og nu løber starteren lidt hurtigere og motoren springer igang også når den er varm.

    Man kan få fikset styrboksen (mere brændstof ved varm motor )
    og problemet er løst
    Eller
    Skift batteriet
    Og eller skift starteren
    Det kan også være en defekt temperatur føler
    Håber du kan bruge noget af det!



  • #9   18. jan 2015 Har fået lavet startmod på min touran fra 04, = problem løst smiley

  • #10   18. jan 2015 Det har jeg lavet så mange gange efterhånden.


  • andre a
    andre a Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 3 Følgere: 5 Svar: 95
    #11   19. jan 2015 + startmod

  • Allan K
    Allan K Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #12   19. mar 2020 Min fars toledo har samme problem. 1.9tdi starter fint kold men svær når den er varm. Melder ingen fejl på computeren..

    Hvad er start mod? Pris?


  • kda k
    kda k Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 9 Følgere: 10 Svar: 40
    #13   19. mar 2020 Startmotor /starter skal der helt sikkert stå. Den er formentlig slidt og køre for langsomt/bruger for meget strøm.

    Jeg har en fin starter tilsalg fang mig evt på 29480961
    Den skal koste 450kr


  • #14   19. mar 2020 Hej Allan. Nu er det efterhånden nogle år siden. Men jeg fik lavet hotstart og så kørte den uden problemer igen. Det er ikke et ukendt fænomen med de 1.9tdi. mvh Lars

  • #15   19. mar 2020 Hvorfor laver folk det ikke rigtigt, jeg harlavet mange, rigtig mange af de kasser,
    1 tandrem justeres ind
    2 målt spændingsfald til starter, 9 ud af 10 gange er det en dårlig stel, resten af gangene, dårlig starter eller batteri.


  • #16   19. mar 2020 #13 der skal stå start mod/hot start fix/osv
    Det er et indgreb i motorstyringen som fjerner symptomerne, men ikke fejlen, ved at giv et skud ekstra brændstof, det er vidst nok noget med at når batteri/forbindelser/startermotor bliver træt, så snurrer starteren ikke motoren hurtigt nok rundt når den er varm, til at ramme det magiske omdrejningstal hvor computeren lukker diesel ind i maskineriet.. ved at pille ved nogen værdier i motorstyringen kan bilen også startes med varm motor, uden at skifte den eller de defekte komponenter..


  • #17   19. mar 2020 Henrik, med Ndre ord, det er dejligt at pisse i bukserne smiley

  • #18   20. mar 2020 Det fede er at alle de startmods jeg har lavet de sidste 8 år virker.
    Så kan i kalde det at pisse i bukserne men det virker.


  • #19   20. mar 2020 Det er meget muligt at det originale program kunne være skruet mere hensigtsmæssigt sammen og at man med rette viden og erfaring kan justere nogen værdier så bilen også kan starte med et småtræt batteri/starter ved varm motor smiley
    Men vi er vel enige om at bilen kunne startes kold som varm da den rullede af båndet? Og at den også ville kunne starte ved varm igen, hvis den i stedet for startmod fik et nyt batteri/starter/andet? smiley
    Kender ikke alle detaljer om problemet, men er enig i at hvis den dumme computer nægter at samarbejde med en træt starter som ellers fint ville kunne starte bilen de næste otte år, så kan det være en god ting at sætte computeren på plads i stedet for at skifte en slidt men OK starter. Mange skifter jo bare dele i blinde...


  • #20   20. mar 2020 Man kan kode sig ud af det meste. Egr, dpf, brændstoftryk osv.
    Startmod, løser i mine øjne ikke problemet... Den sænker bare rpm hvorved bil frigiver start ved varm motor.
    Hvis nu det er en dårlig stel, så risikerer man jo at flere ting går til, eller mister funktion over tid, man kan jo sagtens køre med en startmod i mange år, mens stelforbindelsen bliverværre og værre.
    Ikke at jeg forklejner din måde at løse problemet på Sorens., HVIS det er en træt starter, så kan jeg godt se ideen i og laveet "fix" til 1-2000kr eller hvad du tager for det, kontraskifte en starter til 2000kr plus 6-1200kr i løn, så kunden har sparet lidt penge dér, og mens du er inde i ecu, sælger du unælgtelig nemt en tuningsfil til et par lapper oveni, så kunden kører derfra med nem start og 100 nm mere, måske 3-5000kr fattigere, men gladere. Og HVIS han kører derfra, og det er stel det er galt med, kører han derfra med en bil som stadig er defekt i mine øjne. Men sådan ser vi jo forskelligt på problemer og symptomer..


  • #21   21. mar 2020 Det er aldrig en dårlig stel.
    Jeg har lavet det her i mange år.

    Motoren skal op på 280 omdr./min inden man lukker diesel ind.
    Det er for at minimere den røgsky der kommer i startøjeblikket.
    Det er gjort for at kunne leve op til euronormen når bilen produceres.
    Men det er jo ret ligemeget i praksis.
    Så indgrebet er totalt ligegyldigt og påvirker intet fremover.
    Men fyr den af med nye batterier, startere og tyndere olie.
    Der er endda lavet en 2 kw starter istedet for den org. 1.8 kw.
    Så man kender problemet men nægter at lave en opdatering da det jo griber ind i euronormen.


  • #22   21. mar 2020 Så må jeg hellere kalde alle de kunder ind hvor jeg har renset stelforbindelser af og løst problemet. Sidst for en måned siden på en touran...spændingstab på 1.5volt på stel, start rpm 220 eller deromkring...stelpunkter renset, tab nede på 0,4volt. Rpm 260 og op.. Jeg har også lavet det her i mange år... Og kan sagtens se fordele i kodninger af ecu osv...men forbindelser skal være iorden, ellers er andet ligegyldigt.


Kommentér på:
Startproblem seat 1.9tdi varm motor

Annonce