{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.669 visninger | Oprettet:

Bedre lys fra H7, hvilken pære {{forumTopicSubject}}

Hej!
Jeg har en Renault Megane st. car fra 2006.
Nærlyset er ufatteligt dårligt.... Så vil gerne skifte forlygte pærer i bilen. Den kører med H7.
Jeg er ligeglad med om det er alm. farve eller hvidt lys, bare der er krudt på, og kvaliteten ikke er noget der springer for let.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bedre lys fra H7, hvilken pære
  • #1   20. jan 2015 Har nogen h7 100w

• #2   20. jan 2015 kig på astina's hjemmeside smiley
    De har både philips og gp thunder..
    køb endelig IKKE 100w.. de kan som regel smelte dine lygter smiley

• #3   20. jan 2015 Jo mere lys jo mindre levetid så find ud af hvad du vil

• #4   20. jan 2015 hvis jeg skal vælge mellem lys og levetid må det jo så blive lys for sikkerhedens skyld.... de er helt håbløse dem der sidder i... ved ikke hvad de hedder. Købte bilen i lørdags.

Hvilke Phillips/GP Thunder giver mest lys, uden at smelte mine lygter?

• #5   20. jan 2015 Så vælg phillips

• #8   20. jan 2015 Folk anbefaler stylingslygter med mere hvidligt lys.. De er IKKE bygget til maksimalt lysoutput så FORKERT til dit formål..

fdm har kigget lidt på tingene så gå efter hvad de siger.. smiley

http://www.fdm.dk/biler/stol-ikke-blindt-paa-en-billig-paere

Osram nightbreaker + eller philips xtreme vision er noget du kan gå efter smiley
    Tjek testen og se hvad der står smiley

Husk dog at high output pære har en reduceret levetid kontra normale eller longlife pære.. Så du går lidt efter et ikke eksisterende produkt..

Og drop både xenon og led pære.. Ingen af dem fungere specielt godt i en tilpasningslygte.. Så skal du til at rode med lygten..

Led fungere bedre end xenon, men dem på markedet fungere ret meget af lort.. Forkert brændpunkt på lyset, diffust og blænder for meget.. Blænder dog mindre end xenon smiley

• #9   20. jan 2015 Havde samme problem i min seat altea xl fa 07, nærlyset bar usandsynligt ringe, købte nogle osram nightbreaker h7 og smed på, bum, så var nærlyset kanon, og man kunne næsten ikke se at man tændte det lange lys ved siden af.. De var på tilbud ved thansen for at par uger sinde til 120kr for et sæt, ved ikke om det tilbud stadigvæk kører smiley

• #10   20. jan 2015 Tilbuddet kører stadigvæk, det er disse pærer jeg købte, og det spiller altså bare smiley

http://www.thansen.dk/product.asp?n=-2103500728&pn=-597803778

• #11   20. jan 2015 Jeg er overbevist... Night Breaker it is.... og de er også billige pt, så det kan ikke gå helt galt, og jeg er alligevel ved at bestille vinduesviskere og p-skive klæbedimser...

Jeg siger tak! smiley

• #12   20. jan 2015 Hej
    Dårligt lys??
    Det er der så mange der skriver om og en masse anbefalinger om andre
    lamper ??

Start dog for pokker ved "ondets rod" spændingsfald / tynde ledninger ??

Monter et set lysrelæer det vil fjerne mange problemer !!!

Hilsen polobjørn

• #13   20. jan 2015 Polobjørn..... Tænk hvis nu jeg ikke aner hvirdan man gør og hvilke relæer du taler om. Så er det da væsentligt billigere og nemmer at prøve med nogle bedre pærer.
    Ellers tak for dit input.

• #14   21. jan 2015 polobjørn:
    Har sku aldrig oplevet af bilens egne kabler ikk var gode nok til ikke at kunne opretholde spændingen ordentlig..

Kører der noget andet crap i baggrunden så er det jo rigtigt at det måske kan hjælpe..
    men ikke som sådan generelt dårligt lys...

Der er det ofte pære og lygte der er et problem af hvad jeg har erfaret smiley
    Men det du siger kunne være muligt.. Tvivler dog..

• #15   22. jan 2015 Hej
    undskyld at jeg skriver om spændingsfald i forlys det har jeg kun lært gennem mere end 40 år som autoelektriker ved målinger på utallige biler men det er jo åbenbart ikke at regne for noget !!
    det er nu engang blot sådan (ohms lov) at sætter du en lampe med større watt forbrug i din lygte vil spændingsfaldet bare blive større end før med endnu dårligere lys som resultat !!
    et spændingsfald på blot 10% HALVERER lysstyrken - 10% af de ca. 13,4 volt der er normalen når en bil er startet udgør kun ca. 1,4 volt - hvis du ved lidt om biler, lednings tykkelser på dem og "mange" dårlige forgreninger vil du nok indrømme at det bliver der meget hurtigt mistet undervejs i vognen - hvis du vil kontrolmåle i lygten så husk at måle med den minus og plus der er på selve lampestikket og husk at lyset skal være tændt når du måler !! du vil helt sikkert blive noget overrasket over resultatet - hvis du ikke kan måle så prøv at tage en rimelig tyk ledning lige fra plus på batteriet og hold den på plus ved lygtestikket så vil du sikkert se at lysstyrken stiger ret meget !!!

# 13 jerry s
    biltema har i mange år haft et sæt som de kalder for "lysforstærker" det er forholdsvis billigt og meget nemt at montere !
    Hilsner Polobjørn

• #16   22. jan 2015 Der er jo ingen der snakker om en 100w pære...
    Har ihvertfald ikk personligt oplevet problemer med det.. Ved godt der kan være problemer men holder man den watt den givne pære er angivet til er der normalt ikk problemer med det..

Men jo derfor dine lys dæmper når du tænder for noget andet der skaber et spændingsfald.. Kender det udelukkket godt..

Har dog rodet med det på 5-6 biler og der gjorde det ikk en forskel om man ville skifte relæ og ledninger ud med noget der er bygget til mere..

Så det er nok ikk så kritisk som du nævnte før.. Bare det jeg sagde..

Bare fordi man har arbejdet som autoelektriker betyder det ikk at man har ret i alt smiley

oftest er det pga dårlig lygteglas / parabol / pære / lygte...

• #17   22. jan 2015 Alle mine biler der har kørt halogen, har haft et spændingsfald på mellem 0.5 og 2 volt...

0.5volt kan godt ses vil jeg gerne understrege, men man skal også gøre sig klar på at skifte flere pære.

Mange oem biler har sat modstand / diode på ledningerne til forlyset, bl.a for at tage peak spænding - så pæren holder længst muligt..

• #18   22. jan 2015 Kan da godt være det er mere udbredt end hvad jeg tror så.. synes bare 5-6 forskellige biler burde sige bare en smule om hvordan det er sat sammen..

Tager jo ingen tid at prøve det..

Kommentér på:
Bedre lys fra H7, hvilken pære

Annonce