{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.181 visninger | Oprettet:

Batteri I campingvogn {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri

Vi står i et dilemma om hvordan og hvor vi vil tilslutte et batteri i en campingvogn så det kan lades op igennem strømtilførslen i siden af campingvognen. Jeg har flere batterier at gøre godt med både lastbil og bilbatterier, er der forskel på monteringen?

Jeg har ikke så meget erfaring på emnet, så detaljeret må det gerne være.

TAK!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Batteri I campingvogn
  • #1   20. jan 2015 Sæt en billader på.

• #2   20. jan 2015 Men tilslutningen af batteriet, hvilke ledninger skal hvorhen osv..

• #3   20. jan 2015 Jeg kan godt nok ikke lade via bilen, men jeg har bare bare købt et hunstik og to pol sko og en batterikasse, og så kan jeg sætte batteriet til i det alm stik på campingvognen... Jeg bruger ikke vognen ret meget, og er rigtig glad for at jeg kan tage dem ud og lade på dem en gang imellem uden at det er besværligt.
    Jeg har lavet stik på kassen, således at jeg bare snupper et batteri og mit festivalanlæg med når vi er på stranden og så virker det osse sådan smiley

• #4   20. jan 2015 Husk at hvis du vil have batterierne inde i vognen, må det ikke være syre batterier, men de moderne gele batterier.
    Og hvis du skal bruge den meget med 12v så køb en marine lader, den kan lade dem både fra 220v og fra bilens 12v anlæg

• #5   20. jan 2015 Brug gelebatterier og en C-tech lader - det er vejen frem. Syrebatterier har du knaldgasser når du oplader ( brint og ilt) - ikke så fedt i et lille polyesterhjem...

• #7   21. jan 2015 TAK!
    Hvordan skal det ledninge messigt så samles hvis eks.

En generator skal oplade et gele bilbatteri der skal tilsluttes til en stik kontakterne.

uden nogen anden form for strømtilførsel

• #8   21. jan 2015 Vil du bruge batterierne til at forsyne alt i campingvognen, eller har jeg misforstået noget

• #9   21. jan 2015 Ja om dsten vil der Være sat en genedstyrtning til som samtidig oplader batterierne, så om aftenen kan slukke generatoren og køleskab og lys stadig Fortsat virker ?

• #10   21. jan 2015 Det kan du nemt, med marine laderen, du laver bare loftlyset om til 12v så de kører over batterierne og så lader du med generator eller fra bilen, og slår køleskabet over på gasdrift om natten

Kommentér på:
Batteri I campingvogn

Annonce