{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.016 visninger | Oprettet:

heine A
heine A
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12

Smøring af kaliber {{forumTopicSubject}}

Først og fremmest vil jeg pointere, at jeg snakker om min mondeo stationcar 1,8i fra 1999.

Jeg trak en dag håndbremsen lidt for højt, og så blev den helt slap.
Efterfølgende begyndte den at hænge i kalibrene, hvad gør man helt præcist for at fikse dette problem?
Jeg tænker på at pille dem ud for efterfølgende at smører dem, ved bare ikke med hvad.

Og hvad med håndbremsen, hvad kan der være sket her?

mvh. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Smøring af kaliber
  • C B
    C B Tilmeldt:
    aug 2006

Emner: 11 Svar: 346
    #1   20. jan 2015 måske er kablet ud til kaliberen rustent, og 'klemmer' lidt

Prøv at hive det af ude ved kaliberen, hvis bremsen ikke hænger mere, så er det kablet det er skifte-modent

• heine A
    heine A Tilmeldt:
    dec 2014

#2   20. jan 2015 Jeg glemte lige at nævne, at 3 af hjulene bliver ret varme omkring hjulboltene, og sidder ret godt fast når jeg holder stille

• #3   20. jan 2015 det er dine kaliber der hænger

• heine A
    heine A Tilmeldt:
    dec 2014

#4   20. jan 2015 #3
    lige præcis det jeg tænkte, derfor jeg lige vil høre hvad man normalt vis gør ved dette.

#1 hvad for en af dem er håndbremsekablet? ;b
    Så vidt jeg husker, så er det kun slangen til bremsevæsken der sidder på kaliberen

• #5   21. jan 2015 Er der kun slangen på din kaliber, hvilket jeg tvivler på på lige denne model. dog uden at være helt sikker i min hukommelse,

så er håndbremsen inden i med bakker. så hænger den sikkert derinde..
    Og chancerne for du kan smørre dig ud af problemet, er ikke speciel gode.. til nogen kan du få et Reperations sæt, men er stemplerne rustne bliver det aldrig godt, nye kalibere koster ik alverden til sådan en og så fungere det.

• #6   21. jan 2015 Rep sæt fås ved Thansen, så kan du selv reparere dem, altså hvis du har prøvet det før.

• Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    okt 2013

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 194
    #7   21. jan 2015 Syntes lidt til at du ikke ved ret meget om bremser. Så var måske været en ide at køre på værksted med bilen.

• #8   21. jan 2015 Din parkerings bremse, er monteret bag i caliperen og det er et kendt problem at de gror fast med tiden, det er byt til nyt, da du ikke selv kan skifte akslen der går ind bag i caliperen.

• #9   21. jan 2015 Er den samlet med nitter eller hvad siden det ikke kan skilles?

• #10   21. jan 2015 De er presset og nittet i enden, er afprøvet

• heine A
    heine A Tilmeldt:
    dec 2014

#11   21. jan 2015 Aksel, det var lige det svar jeg havde brug for, men eftersom at kalibrene sidder fast foran også, går jeg udfra at håndbremsen ikke er problemet.
    Jeg ønsker blot at vide hvad man skal smøre de kalibre med smiley

• #12   21. jan 2015 De skal skilles og smøres med silliconefedt rød Castrol, men det er helt klart ikke et job du selv skal gå i gang med.

• heine A
    heine A Tilmeldt:
    dec 2014

#13   21. jan 2015 som er syrefri silikonefedt ikke?
    Jeg er meget praktisk anlagt, og er udmærket godt klar over hvordan bremserne fungere. btw. så har jeg interessen, og man bliver kun klogere ved selv at prøve sig frem smiley

• #14   22. jan 2015 Jeg bruger altid keramisk fedt på gliderne, min erfaring er at det holder længere og bliver ikke træg med tiden, som mange andre typer fedt.
    Pakningerne i stemplet får siliconefedt fra t-hansen.

• #15   22. jan 2015 Men bremserne er ikke et sted man skal øve sig, det er alles sikkerhed det går ud over, ikke kun din egen.
    Jeg råder altid folk til at få en kompis til at vise hvordan det skal gøres.

Ofte når nogen har lavet bremser for 1ste gang, så lyder spørgsmålet; "hvorfor er mine nye skiver blevet blå" eller "hvorfor bremser den hele tiden selv om pedalen er sluppet" eller hvorfor trækker den skævt når skiver og klodser er nye", det er de ting der kan ske når man ikke er klar over fælderne, og så koster det ekstra penge at lave det om igen.

• #16   22. jan 2015 Man kan altså sagtens skille håndbremse delen af i de kaliber bag på, har selv lige gjort det, på min Mondeo. Der sidder sådan en gummilåg/pakning pil den af, så kommer du ind til fjeder osv. Pil stille og roligt det fra hinanden, smør det godt op, også saml det igen.

Selve det at samle det igen, kan godt drille lidt, men med lidt snilde går det nemt. Min blev synet for 4 måneder siden, hvor den bremsede perfekt på håndbremsen.

• heine A
    heine A Tilmeldt:
    dec 2014

#17   22. jan 2015 Suoer bjørn, det vil jeg forsøge ad. smiley

• #18   23. jan 2015 Aksel:
    Profferne bruger keramisk pasta, så det må jo være bedre end det andet, men stadigvæk sillicone på stempler og cylinder.

• heine A
    heine A Tilmeldt:
    dec 2014

#19   23. jan 2015 #18
    nu har de fået noget silikonefedt alle 4, og de køre skide godt, så er det håndbremsens tur i morgen smiley
    tak for alle jeres råd

Kommentér på:
Smøring af kaliber

Annonce