{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.397 visninger | Oprettet:

Drivaksel eller gearkasse? {{forumTopicSubject}}

Hej har før skrevet at min Golf 4 lavede klonk lyde når jeg drejede til højre, jeg har skiftet højretræk aksel og nu det yderste drivled i venstre side.
Da det heller ikke virkede fik den lige lov at strække ben, men nu er klonk lyden blevet konstant den forsvinder dog lidt når jeg drejer til venstre.
Det føles som om der er ca. 2 mm slup i akslerne?
Kan det være gearkassen den er gal med?
det sidste jeg mangler at skifte er inderste led i venstre side, men synes det virker som om det kommer fra højre side, men svært at vurdere da lyden og rystelserne forplanter sig i hele bilen:(

Håber der er nogle svar, på mit snart meget trættede problem ;/

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Drivaksel eller gearkasse?
  • #1   22. jan 2015 Når det er en golf kan det sagtens være gearkassen..

• #2   22. jan 2015 Hmm synes bare det lyder mærkeligt, når det kun var når jeg drejede til højre i starten, men synes snart ikke der er mere at skifte på de trækaksler, dog synes jeg den jeg monterede i højre side, var strukket væk fra gearkassen på det inderste led, men den kunne ikke side anderledes :S

• #3   22. jan 2015 Kan det tænkes, at den trækaksel du monterede var for kort. Jeg har mest erfaring fra Audi og der er forskel på aksler fra manuel og aut. gearkasse. De er lige lidt kortere på aut.gear end på manuel gearkasse. Bare et gæt. Mvh. Gert

• #5   22. jan 2015 Prøv at rykke emblemerne af smiley spøg til side

• #6   22. jan 2015 Jo der var også derfor jeg skiftede yderste led i venstre side, da jeg også læste at det var det yderste når man drejede:/
    Læste også en tråd med en der mente han havde fået en der var for kort også var der en anden der mente at det kunne man ikke, så det kunne sagtens tænkes at den var lidt for kort men har det så meget at sige når den kan monteres? Altså ved godt den ikke holder i længen

• #8   22. jan 2015 Som jeg skrev synes jeg ikke den sidder skubbet så langt ind i gearkassen som den burde, så kunne være den skulle have en længere en i højre side, det lyder som en trækaksel den klonker hele tiden nu værre og værre nu stærkere jeg kører...
    Hvor langt når jeg hvis jeg piller den højre af og køre en tur for at se om det stopper?

• #10   22. jan 2015 yes, bare stille og roligt

• #12   22. jan 2015 Nej synes bare det kunne være sjovere at udelukke det. Det kunne ikke været et motor/gearkasse ophæng ?

• #13   22. jan 2015 Havde samme problem på min GTD, skiftede trækaksler og gearkasse. og den blev bare ved med at klonke. Skiftede frem og tilbage mellem gevind undervogn og std. Nye motor ophæng, bremse kaliber blev renoveret osv osv osv....
    Gav til sidst op og den fik lov og kører til noget gik fra hinanden.
    Viste sig at være et hjulleje. Der var intet slør i hjulet eller noget, larmede bare af helvedes till.

• #15   22. jan 2015 # 13
    lavede den også klonk lyde som om det var en trækaksel, som sagt startede den med at gøre det når jeg drejede til højre, men nu er det hele tiden har du et bud på hvilken side det kunne være ?

• #16   23. jan 2015 Den lavede klonk lyde i takt med hjulets omdrejninger. på min var det i føresiden, men den var ligeglad med om man drejede eller kørte lige ud.

• #17   23. jan 2015 okay kunne da sagtens være en mulighed, den hopper nemlig helt vildt nu, og det bliver lidt bedre når jeg drejer til venstre, men det forsvinder ikke.

• #18   23. jan 2015 Du kan med 99% sikkerhed ikke køre med kun en aksel på, så lad være med at prøve, da du bare spilder din tid smiley

• #19   23. jan 2015 Jeg vil mene det er højre trækaksel der laver numre. Når du drejer til venstre, flytter differentialet belastningen over på venstre trækaksel og så støjer højre mindre. Jeg tror du skal kigge på det inden du kører mere i bilen. Mvh. Gert

• #20   23. jan 2015 Har du kontrolleret hjulsleje?

• #21   23. jan 2015 Ja har prøvet at rykke i dem, men de virker fine nok, er i gang med at skifte motorophæng i højre side inde på blokken, men der er sku ikke meget plads

• #22   23. jan 2015 Tror ikke på at det er motor ophænget for så ville det kun være ved acceleration og motor bremsning

• #23   23. jan 2015 Er lyden der hvis du løfter begge forhjul og køre den op på 100 km/t

• #24   24. jan 2015 Det var motor ophænget i højre side, den enebolt havde ædt gevindet og den anden var knækket, men desværre på den del på blokken og kan ikke finde den del der skal sidde fast på blokken nogen steder på nettet ;/

Kommentér på:
Drivaksel eller gearkasse?

Annonce