{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.268 visninger | Oprettet:

Nogen der har skiftet sikkerhedssele i Vectra C ? Hjælp søges {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.

Skal lige høre om der er nogen der har skiftet deres forreste sikkerhedssele(r) i Vectra C selv ?

Min sele har sat sig fast (et velkendt opel-problem) og jeg har nu fået en ny fra Tyskland.

Så spørgsmålet er om det er til at komme til selv, eller om der skal en masse specielt habengut til ?

Mvh
Ruben

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nogen der har skiftet sikkerhedssele i Vectra C ? Hjælp søges
  • #1   28. jan 2015 Velkendt... måske på ældre opel biler.. aldrig hørt om det på Vectra C, med mindre de har været skadet (så de har strukket sig i mekanismen, som den skal gøre)

Du skal "blot" splitte hele b-stolpen ad, for at komme til..

• #2   28. jan 2015 Ja, af med beklædningen på B-stolpen, så kan du nemt komme til. Kør evt. sædet frem eller tilbage alt efter hvad der er bedst at komme til med. Husk at beklædningen sidder med små klips, som på nogle modeller kun kan klipses af ved at skubbe stolpen til siden eller op. Løft derfor i kanten og lys med en lommelygte ind så du kan se klipsen på bagsiden - på den måde kan du fornemme hvilken vej du skal hive den for det ikke knækker.

• #3   28. jan 2015 (den øverste hvor der står "airbag" skal hives ud, pil gummiliste af, så kan du begynde at se ind, langssiden)

• #4   29. jan 2015 Det var supernemt smiley

Som i skriver af med indækningen, den klipses bare af. Selve sikkerhedsselen sidder dog med en stor træls torx skiderik øverst i B stolpen der er lidt svær at nå, og som ikke er en del af de "normale" mindre torx størrelser man ligger inde med.

Selve sele rullen tages med en 13mm top udvendigt fra B stolpen, der sidder en sort plasticprop der lige skal vippes ud med en skruetrækker først, og er synlig når man åbner førerdøren.

Så nemt nemt, noget man sagtens kan gå i kast med selv smiley

• #5   29. jan 2015 Det er meget nemt - bare de skide airbags hvis de sprænger smiley min ven skulle skifte rattet i sin og han glemte at tage minuspolen af smiley

• #6   29. jan 2015 Der er slet ingen kontakter eller ledninger til det som man kommer i karambolage med i B stolpen ved seleskift. Så ingen problemer på den konto smiley

• #7   29. jan 2015 Så er det jo meget nemt - det kommer også an på bilens sikkerhedsudstyr. Jeg skulle trække kabel i A-stolpen og der var ledninger til airbags smiley

• #8   29. jan 2015 Nå ja øverste bolt er en Torx 50 smiley standard flere steder på VC

Kommentér på:
Nogen der har skiftet sikkerhedssele i Vectra C ? Hjælp søges

Annonce