{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.486 visninger | Oprettet:

Lambdasonde svigt. {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Jeg har får 2 måneder siden skiftet lambdasonden. Har lige OBD skannet bilen. Fordi min motor drillede idag. Fejlen er lambdasond > Fejlbedkrivelse > svagt signal. Motor lampen lyser IKKE.

Den er 2 måneder gammel sonden. Kan der være andet i El systemet der påvirker lambdasonden?

Bil er en VW Polo 6N 1,6 8V 1998 (early 1999)

Tusind tak på forhånd.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lambdasonde svigt.
  • #2   9. feb 2015 Tjem din temp.sensor. den kan godt gør så den melder fejl.

• #3   9. feb 2015 Hvordan skal tjekke om den fungere? Måske dumt spørgsmål. Men er sku irriteret over at jeg lige har skiftet lambdasonden 2 måneder siden. Også melder den fejl igen.

• #4   9. feb 2015 Det er nemmest med en tester smiley

• #6   10. feb 2015 Den der sad i før jeg skiftede. Var fabriks. Efter dens defekt. Satte min Mikaniker en i han havde skaffet andet sted fra. Da de fleste mikaniker bestiller fra au2parts. Som ikke er gode dele.

• #7   10. feb 2015 Hvordan ser en original lambdasonde ud?

For den jeg afmonterede Opel'en stod der Bosch på! smiley

Man kan måle/kontrollere en lambdasonde ganske nemt med 2 nåle og et digitalmultimeter.
    Sæt en nål i hver af de to forskellig farvede ledninger på lambdasonden (sort - grå evt. blå - hvid). Nålene må ikke røre hinanden.
    - Forbind multimeteret (-) (+) til de to nåle.
    - Indstil til at måle jævnspænding
    - Når lamdasonden har nået arbejdstemperatur, skulle du kunne måle et udsving i tomgang mellem 0,1 v og 0,9 v.

• #8   10. feb 2015 Den havde VW, Seat og Audi Logo. Ligesom mange andre Fabriks Dele på min Polo. Så går jeg ud fra det er fabriks.

Når med en Digitalmultimeter. Skal lige finde en sikring til den. Da en kammerat lånte den og Sikringen gik i den.

Laver Bosch gode Lambdasonden? smiley

• #9   10. feb 2015 Udsvinget i tomgang er så langsom ½ - 2 sek. at man gerne skulle kunne se det med et multimeter.

Ja, Bosch, NTK ... Selv dem fra THansen kan være OK!

Jeg handler dem ofte på eBay .co.uk eller .de hvor man kan være heldig at finde dem til en god pris.

• #10   10. feb 2015 Ja jeg ville helst finde på Ebay. Da jeg handler meget på Ebay. Er der noget jeg skal kigge på i beskrivelsen, Så jeg med garanti ved det er den rigtige der passer.

• #11   10. feb 2015 Bil, mærke, model, motor lambdasonde i søgefeltet.
    Og spring over "universal" de mangler stik.
    Så skulle det ikke gå helt galt.

Vær lige ops. på at forsendelsen kan ødelægge en god handel!

• #12   10. feb 2015 Jeg prøver. Men takker mange gange. smiley

• #14   10. feb 2015 Så lige så snart den "originale" del er monteret i bilen, så kan man ikke længere se det!
    Eller mener du at hvis det er det rigtige stik med de rigtige ledningsfarver at det er original?

For jeg kan da fortælle at da jeg afmonterede den originale lambdasonde på Opel'en, var ledningsfarverne da "standard" Bosch (2 hvide, en grå og en sort) op til Originalstikket. Som på Opel er af modellen AMP SuperSeal, og kan købes som løsdel i hele verden!

• #16   10. feb 2015 Den originale Opel lambdasonde jeg hentede var nu også i en Bosch æske.

• #18   10. feb 2015 Rolig nu, vi er såmænd ikke så uenige. smiley

Nogen er bare mere firkantet end andre smiley

Kommentér på:
Lambdasonde svigt.

Annonce