{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.155 visninger | Oprettet:

Webasto fyr- SMS virker ikke:( {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.

I morges kunne jeg ikke starte mit fyr i bilen via sms. Har haft simkortet ude og tjekke det i en telefon, og det virker fint. Har prøvet at tage stikkene ud af gsm modulet, men det hjalp heller ikke. Garantien udløb desværre i sep. sidste år:(
Nogen der ved hvad der kan være galt?
Håber sgu ikke jeg skal bruge 4000 på en nyt gsm modul.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Webasto fyr- SMS virker ikke:(
  • #1   12. mar 2015 Hej
    Er det et 3G eller 2G GSM modul?
    Fabr.?
    Mvh kp

• #2   12. mar 2015 Får du svar tilbage på sms om det starter?

Har du ved en fejl fået ændret start komandoen?

• #3   12. mar 2015 kan du starte fyr på andre måder

• #4   12. mar 2015 Jeg kan starte fyret på knappen inde i bilen, det virker fint.
    Jeg får ikke svar tilbage nej, men de beskeder jeg sender til simkortet, kommer først frem, når jeg tár det ud, og putter det i en telefon. Jeg har ikke ændret startkomandoen nej. Bruger sket ikke app'en eller noget. Skriver bare start i en SMS, og så slukker jeg det på knappen, når jeg kommer ud i bilen.
    Jeg har ingen anelse om det er 2g eller 3G.

• #5   12. mar 2015 Du sikker på at simkortet ikk bare er løbet tør for penge? Mange gange er det bare 50 kr eller sådan noget der er på de simkort der følger med.

• Peter E
    Peter E Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 1 Svar: 2
    #6   12. mar 2015 Lampen på knappen inde i bilen kan blinke på forskellig måde, som indikerer, hvis der er fejl.
    For nogle måneder siden købte jeg en bil, hvor der var installeret Webasto fyr i, men jeg kunne kun tænde det på knappen inde i bilen. SMS-beskederne kunne ikke starte fyret, og jeg fik ingen retursvar fra fyret.
    Den tidligere ejer forklarede, at fyret virkede, da han solgte bilen til forhandleren, hvor jeg senere købte den.
    En Webasto-teknikker viste mig, at lampen inde i bilen blinkede, og blink-signalet viste, at der var opstået en fejl på SIM-kortet. Jeg købte et nyt til 39,- kr i den lokale brugs og skiftede SIM-kortet i SMS-modulet. Og bingo - så virkede det hele igen. Prøv at skifte SIM-kortet, hvis du skulle have et ekstra kort.

• #7   12. mar 2015 Det glemte jeg at skrive, har prøvet med et andet simkort. Har bestilt et med abonnement til 9kr/måned, da jeg en gang har prøvet at simkortet løb tør, men det er desværre ikke det der er fejlen.
    Der er nok ikke andet for end at jeg må et smut til Aarhus og ha det tjekket. Håber han kan give svar i telefonen i morgen. Hader bare når mine ting ikke virker:(

• #8   12. mar 2015 Hej
    Hvis din enhed kun kan køre 2G nytter det ikke noget at proppe en 3G kort i.
    Så dur det ikke med f.eks. Euster eller 3 Mobil
    Udløbet for taletid. Du kan godt ringe til den men ikke sende fra den. Checkes i en 2G baseret mob hvis enheden kun kører dette
    M.v.h. Kp

• #9   12. mar 2015 Der er også nogle af SMS modulerne der ikke kan håndtere de SIM kort med meget memory, og det er lidt svært at finde dem med lille kapacitet efterhånden. Men kan du ikke finde spec. På det SMS modul?

/Steffen

• #10   12. mar 2015 Husk at fjerne PIN kode på sim-kortet.

Modulet kan opsættes til kun at acceptere beskeder fra specifikke numre - du har vel ikke skiftet telefon nr.?

Får du svar retur hvis du skriver "status" kommandoen til fyret?

• #11   12. mar 2015 Jeg havde et taletidskort i modulet. Troede det var udløbet, og skiftede til mit dertil indkøbte oister sim kort. Det virkede heller ikke. Tjekkede så det gamle kort i en gammel Nokia, og det virkede fint.
    Der står intet på modulet, så ved ikke hvordan jeg skal finde noget info på det.

• #12   12. mar 2015 Har lige læst på varmbil.dk at de yder tre års garanti. Så slipper jeg måske for at betale alligevel:)

• #13   13. mar 2015 Fik du svar hvis du skrev "status" til fyret?

• #14   13. mar 2015 Nope, intet.

• #15   3. dec 2017 Fandt du fejlen

• #16   7. dec 2017 Ja, mener det var simkortet der var udløbet smiley

Kommentér på:
Webasto fyr- SMS virker ikke:(

Annonce