{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.140 visninger | Oprettet:

rust arbejde regler {{forumTopicSubject}}

Hej
Har erhvervet mig en bil med noget mere rust end først antaget ( en grund til jeg ALDRIG køber bil af en indvandrer) den så vældig fin ud på overfladen men er nu kommet under bunden og ja tape, spartle og pu skum er der fundet en del af

Nu er jeg i det dilemma at jeg ikke ved om jeg skal skrotte den da det bare er penge ud af vinduet eller om jeg skal lave den

Nogle der ved hvor man kan læse om reglerne for rust arbejde det er hovedesaligt paneler og bund

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  rust arbejde regler
  • #1   22. mar 2015 få fat i en der kender til det og så få ham til at forklare dig det for det kan godt lade sig gøre at lave noget der ser fint ud men som faktisk bare er at pynte et lig
    Evt fint du helt panel hos en forhandler det er noget nemmere end at skulle bygge et panel op fra bunden

• Allan
    Allan Tilmeldt:
    mar 2014

Emner: 23 Svar: 514
    #2   22. mar 2015 Hvis der er huller i paneler og bund skal de svejses til.
    Jeg handler heller ikke med indvandre - de er ikke til at stole på!

• #4   22. mar 2015 Billeder af det

• #5   22. mar 2015 Tror heler ikke helt på det kan betale sig men ville bare være træt af at køre 14.000 til skrot..

Kender bare ikke rigtig nogle der har forstand på reglerne smiley

Planen var også at købe nye paneler og måske bundstykker kan bare ikke finde det nogle steder sys jeg har søgt Google tynd på dansk engelsk og tysk..

profilbillede
  • #6   22. mar 2015 .

profilbillede
  • #7   22. mar 2015 Har ik lige nogle billeder nede fra men der ser det værer ud

profilbillede
  • #8   22. mar 2015 Hvilken bil

• #9   22. mar 2015 Det er en alfa Romeo

• #10   22. mar 2015 Har før lavet rust i sådan en Alfa romeo 156 sportswagon, husk at sæderne har en forstærkning da selen er spændt fast i dem i bunden, så derfor er der en forstærkning under bunden af bilen (den er nok også rådnet op på din)

Den jeg lavede brugte jeg 70x35cm plade i begge sider og noget tykkere plade til at lave forstærkningen da den også var rådnet op. De er slemme til at ruste der.
    Du laver bare en firkant med kanterne bukket ned af og bolter denne fast under det nye plade.
    Det tager ca. 1-1½ dag at lave.

• #11   22. mar 2015 Og det er noget dejligt hygge arbejde smiley

• #12   22. mar 2015 Ja det er faktisk hyggelig og sidde og lytte radio men kunne godt tænke mig at læse om reglerne

• #13   22. mar 2015 8.01.V02 Vurdering ved syn
    Nedenfor er beskrevet, hvordan korrosionsangreb vurderes ved syn af biler med
    selvbærende karrosseri i sammensvejsede stålprofiler eller med førerhus/karrosseri
    på chassis eller platformramme.
    Korrosionsangreb og den nødvendige kvalitet af reparationer vurderes afhængigt af
    komponenternes eller køretøjsdelenes sikkerhedsmæssige betydning; jævnfør det i
    det følgende om zonerne A (størst sikkerhedsmæssig betydning) til D (mindst sikkerhedsmæssig
    betydning) anførte.
    For tidligere udførte reparationer gælder i øvrigt, at de så vidt muligt tillige skal vurderes
    i forhold til tid og/eller anvendelse, siden reparationen blev udført.

2.A Zone A omfatter:
    • hjulførende dele og tilkoblingsanordninger.
    1. Der må ikke forekomme gennemtæringer eller væsentlig reduktion af godstykkelsen.
    2. Reparation skal foretages ved udskiftning eller efter køretøjsfabrikantens
    anvisninger.
    I sammensatte konstruktioner kan delkomponenter udskiftes, hvis de originale
    samlemetoder (herunder svejsning) og samlesteder anvendes, og der
    benyttes tilsvarende

2.B Zone B omfatter:
    • for- og bagbro,
    • chassisramme og platformramme,
    • områder til fastgørelse af:
    - for- og bagbro
    - hjulførende dele
    - fjedre og støddæmpere
    - styretøjskomponenter
    - tilkoblingsanordning
    - pedalophæng
    - betjeningsanordning for mekanisk parkeringsbremse
    - sikkerhedsseler
    - sæder med integreret sikkerhedssele (eller -lås)
    - kørestolsbeslag
    fastgørelsespunkter på karrosseri og førerhus monteret på chassisramme eller
    platformramme.
    Zone B strækker sig fra fastgørelsespunkterne og 0,20 m ud fra disse. Hvis døre,
    klapper, påboltede skærme m.v. (zone D) nås inden en afstand af 0,20 m,
    ophører udstrækningen af zone B her.
    1. Der må ikke forekomme gennemtæring eller væsentlig reduktion af godstykkelsen.
    2. Ved reparation i zone B skal området gengives den oprindelige styrke. Den
    oprindelige styrke kan anses for gengivet,
    - når den oprindelige form og dimension er genskabt, og
    - når uoriginale svejsninger ikke er foretaget nærmere end 20 mm fra
    fastgørelsespunkter eller langs med anden (original eller uoriginal)
    svejsning eller kantbukning.
    Reparation af flere tætliggende tæringer skal foretages ved isvejsning af

2.C Zone C omfatter:
    • de sammensvejsede dele af karrosseri og førerhus, som ikke er omfattet af
    zone B, samt påboltede vangeprofiler og påboltede traverser.
    1. Dør- og rudestolper og bundkonstruktionens vanger og traverser må ikke
    være gennemtæret.
    Der må i øvrige dele af selvbærende karrosseri kun forekomme enkelte
    gennemtæringer op til 20 mm i diameter eller af tilsvarende størrelse, og der
    må ikke forekomme flere tætliggende tæringer.
    Der må i øvrige dele af karrosseri på chassisramme eller platformramme,
    eller førerhus placeret på chassisramme, kun forekomme enkelte gennemtæringer
    op til 100 mm i diameter eller af tilsvarende størrelse, og der må
    ikke forekomme flere tætliggende tæringer.
    På udvendige karrosseridele må gennemtæring ikke fremstå med skarpe
    kanter, der kan være til fare for andre trafikanter.
    2. Ved reparation skal den oprindelige form og dimension af stolper, vanger,
    traverser og profiler opretholdes eller genskabes.
    Reparation foretages normalt ved svejsning, men kan også foretages ved
    limning, nitning eller andre samlemetoder, når det sker efter bilfabrikantens
    anvisninger eller anbefalinger.

Zone D omfatter:
    • døre
    • klapper
    • påboltede skærme m.v.
    Motorhjelm, døre og påboltede skærme kan på bil registreret første gang før den
    01.10.2003 udskiftes til dele af andet materiale (f.eks. glasfiber). Hvis de originale

Kilde : Fstyr.dk http://www.trafikstyrelsen.dk/~/media/626278A5B54143B1BC848F3D7269A4A4.ashx

• #14   22. mar 2015 Så længe det bliver lavet ordentligt, har jeg aldrig løbet ind i problemer

• #15   22. mar 2015 I forhold til et af dine tidligere indlæg, har du så tjekket her hvad du kan få til bilen, for hvis det er her, kan du også få det i danmark.

Meget af dit rustarbejde skal du nok bero dig på at lave producere selv, men det er jo heller ikke det største problem.
    Nu har du jo fået info længere oppe, hvordan du må lave det. smiley

www.klokkerholm.com/

Hvad angår hvem du har købt bilen af, er lidt urelevant, da du netop ikke ved hvem der har lavet tingene på den bil, du har købt tidligere. det lyder jo ligefrem rasistisk.

Du har vel som alle andre haft mulighed for at se bilen under bunden inden du købte den, når du nu skriver at den ser værrer ud under bunden, end indeni.
    Alderen på bilen har også en vigtig faktor, og tror ikke den ruster mere i danmark på grund af der er en anden hudfarve der har ejet den,, altså bare lige til info...

Kommentér på:
rust arbejde regler

Annonce