{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.028 visninger | Oprettet:

Knirken og dunken Fiat Grande Punto 1,4L 2006 {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg har desværre et lille problem med min ellers så dejlige Fiat Grande Punto fra 2006.

Den har igennem længere tid knirket når man drejer stille på rattet i begge retninger og / eller hvis man drejer rattet helt til højre og igen laver små langsomme nyk med rattet. Dette lyder som om det kommer midt fra bag motoreren. Og kan mærke små nyk når man gør det i styrestænger som har forbindelse til tandstangen.

Derudover har jeg i lang tid haft en dunkelyd som er blevet meget bedre efter at have skiftet, 2 bærearme, 2 stabalistorstænger og 2 styrekugler. Der er dog stadig lidt af den her dunke lyd tilbage når jeg køre over hårde bump og over små kontante huller i vejen.

Nogen sider det kan være tårnlejer eller fjedre, knirken muligvis en ny tandstang.

er der nogen med erfaringer med disse problemer eller som kan komme med respons på disse tanker, eller forslag til hvordan jeg kan kontrollere dette?


Mvh.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knirken og dunken Fiat Grande Punto 1,4L 2006
  • #1   25. mar 2015 Kontroller dine tårnlejer ved at holde en hånd på fjederen mens en anden drejer på rattet, fra fuldt udslag til udslag. Så vil du kunne mærke at fjederen hakker. Pas på hånden da der måske ikke er for meget plads. Bilen skal selvfølgelig står på jorden når man tjekker dem.

  • #2   25. mar 2015 Min grande punto gjorde nøjagtig det samme. Det var tårnlejerne der trængte til udskiftning.

Kommentér på:
Knirken og dunken Fiat Grande Punto 1,4L 2006

Annonce