{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.535 visninger | Oprettet:

Ændring af speedometer {{forumTopicSubject}}

Hej.
Sagen er den at jeg har fundet en dims der kan ændre ens speedometer. Min bil viser MPH men fordi den har en anden gearkasse er det ikke en normal omregnings metode man kan bruge. det er nærmere 1.45 / 1.5 man skal gange med for at vise ens hastighed.

Med alle de nye skatte-indkrævnings foto apparater politiet har fået kan det give nogle utrygge situationer engang i mellem.

Jeg fandt så denne http://www.mightycarmods.com/collections/mods/products/speedo-corrector-kit og ville høre om der var nogen teknik hoveder der kunne fortælle mig hvordan det evt skulle monteres eller om det overhovedet kan lade sig gøre.

Håber at høre fra jer smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ændring af speedometer
  • #2   28. mar 2015 haha for fanden Kim P. tak smiley det havde jeg slet ikk tænkt på smiley

• #4   28. mar 2015 1 mile = 1.609 km så der skal gang med 1.6

• #5   28. mar 2015 Allan læs opslaget. Hans gearkasse gør at der skal ganges med 1.4-1.5 og ikke hvad en mile er

• #6   29. mar 2015 Det var ikke sådan jeg forstod det.
    På mc sætter man bare en skive med de rigtige tal på, men det er ikke nemt hvis der ikke er en skala, kan jeg godt se.

• #7   29. mar 2015 Jeg købte en gang en bil, som viste hastigheden i Miles fremfor Km - det vænner man sig hurtigt til, men idag kan du montere en GPS, som er langt mere nøjagtig end et speedometer - og som også kan lave både trip og totalt antal kørte km + du kan få den til at advare dig, når du overskrider den stedlige hastighedbegrænsning eller når du skifter til en højere eller lavere hastighed.

• #8   29. mar 2015 Mit speedometer er digitalt så kan desværre ikke skifte skiven. Og ja man kan sagtens få massere af gps ting der viser hastigheden. Ville bare gerne have mit speedometer til at vise min faktisk hastighed. Feks når man kører på bane og har kamera på ser det ikke super fedt ud man kører 150 ned af langsiden

• #9   29. mar 2015 #8 Du kan også få et speedometer/triptæller med selvstændigt ur til at montere på et ikke trækkende hjul - bruges bl.a. til orienteringsløb og rallye sport, hvor det er vigtigt med en nøjagtig måling af den kørte afstand og hastighed.
    Men hvorfor må et kamera ikke vise hvad GPSen siger - den er jo ofte mere nøjagtig end et konventionelt speedometer - og du kan bagefter også aflæse både acceleration, opbremsninger og opnåede max. hastigheder mv.

Er du ked af at kun at få vist din hastighed som et tal, kan flere GPSer indstilles til at vise det som en rund viser med nål istedet.

• #10   29. mar 2015 man kan købe sådanne converter på ebay.de.

har selv kigget på det, da jeg selv, har digital speedo i min gsi.

men mit, viser mere og mere forkert,
    så ved 50-60 kmt viser det 2 kmt for meget.
    men køre jeg 130kmt viser det en større fejlvisning.

fandt engang en Converter, der kunne udligne det.

men fik aldrig købt den.

men kunne stadig godt bruge den, da der er meget forskel på mine sommer og vinterhjul

• #11   30. mar 2015 jeg er ikke interesseret i ekstra ure, gps'er, tandhjul, reb med knuder på, vindmålere eller små au pair piger der læser hastigheden op for mig. Vil gerne holde kabinen i originalt look. smiley

Mht kamera og gps er synes jeg tit tallene er for små eller opdatere for langsomt. Gider heller ikke have en der skal sidde i ruden. Så kunne man lave en 2DIN men så er vi ude i en helt anden pris. smiley

Efter at ha set den MM film tror jeg ikke det er så besværligt smiley jeg må bare bestille og se hvad der sker smiley

Kommentér på:
Ændring af speedometer

Annonce