{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
16.439 visninger | Oprettet:

krav til svejsning i paneler {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået en bil hjem hvor der er en del rust i paneler og hvis ikke jeg kan få fat på 2hele paneler må jeg jo svejse stykker i.
Er smed så behersker fint de gængse svejse metoder men hvad er krav til reparation i paneler?
Må man overlappe eller skal det være kant mod kant?
Planen var at det bliver fuldsvejst og slebet glat og så behandlet men da udseende ikke har betydning da de bliver dækket af originale skørter var planen at overlappe hvis det er ok til syn?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  krav til svejsning i paneler
  • #2   6. apr 2015 Du må godt gøre som du lyster... du lyder jo til at have styr på det...

• #4   6. apr 2015 bare tag til hugger og skær 2 gode paneler ud det meget nemmere smiley

• #5   6. apr 2015 Du må godt overlappe men det bedste er kant til kant men den kan synes med overlap

• #6   6. apr 2015 Med den rigtige undersænknings tang kan du lave en hullet til panelet på ét lille under mål og forskyde orginal pladerne sørg for at det er forbehandlet. Så få du en go styrke pga. deformations hærdningen.

• #7   6. apr 2015 Min tanke med at overlappe var at skærer selvfølgelig alt der dårlige væk og så overlappe med et par mm for at gi lidt stærkere konstruktion i kanten og når det er rent godt metal burde det jo ikke gi gennemtæring mere end Kant mod Kant. ...men kan være forkert på den det er min første gang med svejsning i bil så kender ikke lige procedurer her.
    Laver normalt opbygning og reparation af industri maskiner til levnedsmidler og bygge stål.
    Lige en anden ting har 0,9 mm rustfri plade kunne man ikke godt sætte det på?
    Har alt udstyr til at forme hvis det sku være nødvendigt

• #8   6. apr 2015 Ok kan se i tiden jeg har skrevet er kommet flere der siger Kant mod Kant så det må være det der gøres

• #9   6. apr 2015 Når du fuldsvejser er det lidt ligemeget...

Det er altid svært at behandle blank metal ordentlig inden i en panel...
    Og derfor kan det næsten være lige gyldigt hvordan du behandler eller gør tingene udefra.

Mange punktsvejser også bare de nye stykker i, og har nu selv spurgt flere synsfolk, og de er ligeglade, når det bare er i et panel..

• #11   6. apr 2015 Men ville egentlig helst bare sætte 2 helt nye paneler i for resten af bunden er fin som en barnenumse så ville vær er rart med 2helt friske paneler men ved ikke om det fåes har skrevet til den lokale mærke forhandler så nu må vi se hvad de svarer

• #12   6. apr 2015 Har du tjekker her, til din bilmodel.. finder du det her, kan mange reservedels leverandøre nemlig skaffe det derfra...

http://www.klokkerholm.com/xProductCatalogue/Default.aspx

• #13   6. apr 2015 Når jeg nu har adgang til hele hulrummet hen langs bilen Ku det ikke være en idé at sprøjte med noget behandling men hvad?

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
    #14   6. apr 2015 kant mod kant er ikke god løsning da det er en meget svag samling da den skal slibes ned og dermed bliver din svejsning meget tynd/svag den bedste løsning er nyt på eller false rep stk i du inden du lukker give det en byge zink spray og når du er færdig give det hulrums beskyttelse sørg for det er tæt med god fugemasse som du påføre efter maling

Kommentér på:
krav til svejsning i paneler

Annonce