{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  TPMS/dæktrykscensor
  • #2   8. apr 2015 Koster de ikke 1500 kr orginalt for et sæt? De orginale skal ikke kodes. Bare på med hjulene og kør en tur og så er de kodet

  • #3   8. apr 2015 #1 Jeg havde tænkt mig at bestille alufælgene på nettet og samtidig bestille de fire ventiler.

    Men så kan de vel ikke klone dem så de passer?


  • #4   8. apr 2015 Thomas. Hvis prisen på de 1500 kr er for fire stk er det billigt.
    Er det i DK?


  • #5   8. apr 2015 http://udstyr.kiamotors.dk/main/show1.asp?Udstyr=3353&model=54&gruppe=6

    Koster 1750 kr, men kun hvis man køber fælge og dæk hos Kia.

    Men for de 1750 kr monterer de dem også. Så mon ikke man kan købe dem i "ren handel".?

    Er det så bare at sætte dem i og køre, og så parrer de sig selv med bilen?


  • #6   8. apr 2015 http://udstyr.kiamotors.dk/main/show1.asp?Udstyr=3353&model=54&gruppe=6
    Prøv og kør forbi dit kia værksted og hør hvad 4 ventiler koster uden montering


  • #7   8. apr 2015 Ja de orginale koder sig selv. Har ingen erfaring med de uoriginale

  • #8   9. apr 2015 Så fik jeg købt originale.

    Fik ingen rabat smiley

    Desuden fortalte de mig at de originale også skal kodes og at jeg også skal betale for det.

    Kæft hvor en gang lort med det TPMS.

    Hos Kia fortalte de mig at mange bare undlader at have dem på vinterfælgene, da der alligevel ikke sker andet end en lampe der lyser.


  • #9   9. apr 2015 Man kan kode dem. Men ingen grund til at gøre det da bilen selv finder dem.
    Ja er folk der ikke montere dem men er ikke lovligt.


  • #10   9. apr 2015 Tror kun jeg har haft 2 kia'er som jeg har måtte kode manuelt. Resten har bilen selv fundet. Må man spørge hvad værksted det er der har oplyst dig at de skulle kodes? Og var det værkføreren eller på lageret de oplyste dig det?

  • #11   9. apr 2015 Sender lige en PM til dig.

    Men kan nævne at det var en mekaniker der fortalte det.


  • #12   22. apr 2015 Så fik jeg monteret de nye fælge med de der tilhørende TPMS ventiler.

    Men da vi ville pille de andre dæk af de fælge der fulgte med bilen, opdager vi at der ikke er nogen TPMS ventiler i disse fælge.

    Så er det lige jeg spørger - Hvordan faen kan det så være at min Kia forhandler sælger mig nogle til mine alufælge når der ingen gang er TPMS i de originale stålfælge der sad på bilen.
    Trods alt 1800 kr lige ud af vinduet smiley


  • #14   22. apr 2015 Det kan jeg nok ikke. Kassen de lå i er smidt ud, og de er jo monteret.

    Men jeg er da træt af at smide knap 1800 kr ud til ingen ting.


  • #15   25. maj 2015 Hej Allan

    Jeg står i samme situation som du gjorde, jeg har lige fået et par brugte alufælge på min rio. Nu lyser lampen omkring tpms.
    Hvordan skal man lige forstå din sidste besked her ? Er der ikke monteret tpms i de originale dæk ?
    Fik du dem sat på hos kia ?


  • #16   25. maj 2015 Hej Jacob.

    Det skal forstås sådan her.

    Jeg købte en Kia hvor der var monteret 15" stålfælge på.

    Jeg købte nogle 18" uoriginale alufælge og spurgte hos min Kia forhandler om bilen skulle have tpms censor i. Her fik jeg at vide at det skulle jeg og det gjorde jeg så.

    Jeg smed mine alufælge og censor op til min dækmand. Da jeg kom dagen efter havde han monteret dæk og censor på mine alufælge. Da jeg bad ham pille dækkene af mine 15" so jo havde sat på Kia'en grinede han lidt og sagde - Hvorfor dælen vil du have TPMS i dine alufælge når der ikke er nogen på dine stålfælge.

    Så min må jo være født uden censor i. Bilen er fra SEP 2014. Men mærkeligt at Kia så sælger mig dem smiley


  • #18   25. maj 2015 Hej allan

    Det er samme situation jeg står i nu. Men hvordan kan det være vidste du skulle have tpms på dine nye alufælge? Lyste lampen i instrumentbrættet? For hvis det gjorde det, så er det da underligt hvis der ikke var tpms i dine originale stålfælge.. hvordan kan den så vide der ikke er tpms i alufælgene?
    Hvad er mon billigst i mit tilfælde
    1. At købe 4 nye censorer og få en mekaniker til at sætte dem på
    eller
    2. kører til mekanikeren med alle 8 dæk og få ham til at skifte ventilerne rundt ?


  • #20   25. maj 2015 Hej Jacob.

    Jeg vidste ikke om der var censorer eller ikke i min bil.

    Jeg forhørte mig hos en Kia forhandler og fik fortalt at det var der.
    Men som jeg skrev var det ikke rigtigt.

    Den melder ingen fejl, da bilen sikkert er født uden dæktryksovervågning.

    Hvad der er billigst for dig ved jeg ikke.
    Men de koster ca. 1800 kr for 4 stk hos Kia.
    Det kommer jo også til at koste en del hvis du kun har 4 stk, og de skal flyttes
    fra dæk til dæk, hver gang du skal skifte fra sommerdæk til vinterdæk og omvendt.

    Så hvis du regner med at beholde bilen meget mere en 2 år er det nok billigst at købe 4 ventiler mere.



Kommentér på:
TPMS/dæktrykscensor

Annonce