{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.613 visninger | Oprettet:

Udskiftning af motor {{forumTopicSubject}}

Hej bg jeg er den glade ejer af en citroen C5 fra 2002 den har gået 345000 og tikker helt vildt fra motoren mekanikeren siger det en ventilerne der skal skiftes og det er en dyr affære han sagde det billigste nok ville være og lægge en brugt motor i den som ikke havde kørt så langt nu er mit spørgsmål så den vi har er en 1.8 16v ville man kunne lægge en 2.0 i den eller skal der så laves en hel masse om håber ik han hjælpe mig med mit spørgsmål mvh rune


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udskiftning af motor
  • #1   20. apr 2015 Hvis der skal en anden motor i end bilen er født med, så skal alt elektrisk til motoren også skiftet, ledningnet, styreboks og lign. Og startspærren skal sikkert også kodes om før det virker.

    Så hvis ikke det er noget man kan gære selv, er det en noget dyr affære


  • #2   20. apr 2015 Du behøver ikke og skifte ledningsnet.. Men styreboks skal du.. Og mener heller ikke du skal skifte startspærre og man kan sagtens selv gøre det hvis man ved hvad man laver

  • #3   20. apr 2015 Det er fandme sjældent du kan bruge samme ledningnet med en anden motor og en anden boks!
    Nu ved jeg ikke hvordan startspærren er lavet i en citroen, men er den kodet sammen med styreboksen, så jo, så skal der også kigges på den.

    Nu gik jeg bare ud fra han havde skrevet at han havde kørt den på værksted, så tænkte jeg bare at vedkommende ikke selv ville rode med det


  • #4   20. apr 2015 Sørg nu for at få en der ikke bruger olie, det har de desværre tendens til smiley

  • #5   20. apr 2015 Jeg ville droppe det for inden du er færdig koster det mere end og skifte de ventiler smiley det enest rigtig er at skifte til en 1.8 igen men tjek lige om du kan få fat på en for ca 6 måneder siden skulle jeg bruge en og der kunne jeg ikke finde en så den gamle blev renoveret

  • #6   20. apr 2015 Nå okay så ikke noget som kan betale sig

Kommentér på:
Udskiftning af motor

Annonce