{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.427 visninger | Oprettet:

VCDS Long Coding Helper? {{forumTopicSubject}}

Goddag i stuen. Har været ude hos en gut med VCDS, for at få kodet lidt ting på min A6.

Havde også en masse andre kodninger jeg ville have foretaget, men dette sagde han at han ikke kunne, fordi der ikke var mulighed for "Long Coding".

Nu har jeg ikke forstand på VCDS, men overvejer selv at investere i et sæt, dog vil jeg lige høre om nogle ved, hvorfor der ikke er mulighed for Long Coding? Er det noget man kan få frem, eller er det elektronikken der ikke understøtter det?

På forhånd tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  VCDS Long Coding Helper?
  • #1   21. apr 2015 Det variere alt efter bil og hvad du skal kode. Hvad ville du have haft kodet? Så har jeg en ide om hvad for nogle moduler i bilen vi snakker om

• #2   21. apr 2015 Auxillary Ventilation
    Justere styrken på DRL dioderne ved blink
    Få fuld styrke på DRL dioderne, ved positionslys
    Emergency Brake Light Flash

Og sikkert nogle andre kodninger. Nu har jeg fundet ud af, at det skal kodes på gammeldags vis, ifølge dette fra Ross-Tech. Men hvordan det gøres, aner jeg ikke, er som sagt ikke inde i VCDS endnu.

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Audi_A6_%284F%29_Comfort_System#Coding

• #3   21. apr 2015 The most important thing is to write down the original coding before you begin.

Let's say for example (and these are just examples}:
    - original coding is 05
    - 05 = 01 locking confirmation + 04 terminal 87 logic for US

If you wanted to add unlock confirmation, you add +2 per the wiki
    +1 = Central Locking Closing Confirmation (Blink)
    +2 = Central Locking Opening Confirmation (Blink)
    +4 = Terminal 87 USA Logic
    ----
    7 is the new coding

Some are more complex, such as key personalization.
    +00032 = Comfort Opening of Front Window Regulators
    +00064 = Comfort Opening of Rear Window Regulators
    +00128 = Comfort Opening of Sunroof

If you wanted all those functions you would add them up to get 32+64+128=224
    Then you add 224 to the current value.
    Some things like window opening via key fob require multiple codings/channel/adaptions to make them work.

Fundet på nettet det forklare der bedre end jeg kan!

http://www.audiworld.com/forums/vag-com-discussion-51/long-coding-2835019/

• #4   21. apr 2015 Men køb et kabel og prøv dig frem.. Bare husk hvad for tal der stod før du ændre noget så kan du altid skifte tilbage hvis ikke det virker smiley

Og nogle af de festures du vil ændre skal ikke kodes men ændres i adaptation menuen under den controller der styre den funktion smiley og det er lige til!

• #5   21. apr 2015 Præcis, fandt nøjagtigt det samme, så det er noget jeg må lege med, den matematiske vej!

• #6   21. apr 2015 Jeg køber kablet, i sidste ende er det billigere end dem der tager 500 for at kode en ting, + 200,- pr ekstra kodning.

• #7   21. apr 2015 Ja prøv det! Så længe du holder dig fra motor kodning så kan det sjældent gå helt galt :o)

Har du ikke fået det løst inden 1 maj vil jeg gerne hjælpe dig, der skal jeg nemlig til øen, og det koster dig kun en kold cola, hvis det er ;o)

• #8   21. apr 2015 Super super, jeg vil hvert fald gerne lære det, det er trods alt spændende at se, hvad der kan kodes.

• #9   21. apr 2015 Ja det er altid sjovt, men kan nemt læres ved 5 min på youtube det var der jeg startede.. Jeg var nemlig også ude og få kodet noget hos en før jeg havde Vcds og det var samme besked jeg fik "kan ikke lade sig gøre" så jeg bestilte et kabel og ordnede det selv smiley

• #10   21. apr 2015 Du skal have fjernet din komponentbeskyttelse i centralelektronikken.

• #11   21. apr 2015 René

Hvorfor tror du det? Ifølge Ross-Tech er det bilen der ikke understøtter det, og flere andre foraer skriver det samme.

Kommentér på:
VCDS Long Coding Helper?

Annonce