{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.995 visninger | Oprettet:

Line  J
Line J
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 13

Bilalarm golf 4 {{forumTopicSubject}}

Hey gutter og gutinder.
Jeg har lige købt mig en fin golf 4, som har et lille problem som er ret irriterende.
når man låser den på den fjernbetjente c-lås (som jeg tror er født med bilen, altså ikke eftermonteret. ikke 100% sikker) så begynder alarmen pludselig at hyle helt vildt. det er sket 3 gange nu, når man låser, til alarmen begynder går der ca. 1 time. ikke så fedt klokken 11 om aftenen i et villa kvarter smiley .
Den låser alle 5 døre, hvis jeg låser med den fjernbetjente, bruger jeg nøglen når jeg skal låse så er det kun førerdøren der låser. jeg har kigget lidt rundt på nettet uden at blive meget klogere, folk skriver ikk til sidst hva der egentig hjalp på problemet.. men håber at folk herinde kan hjælpe mig.

Mvh Line

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bilalarm golf 4
  • #1   27. apr 2015 Det er sikkert den microswitch der sidder i bunden af låsen i døren.
    Find en brugt lås hos en ophugger, og se om det løser problemet.

• Line  J
    Line J Tilmeldt:
    jun 2011

#2   27. apr 2015 kan man ikke bare tage den fra ? , smiley .
    Behøver ikk alarm på bilen, ville bare være lækkert at kunne bibeholde den fjernbetjente c-lås smiley

• #3   27. apr 2015 Du skal bare finde en lås magen til, fra en brugt Golf 4 med centrallås.
    Jeg har købt én hos Sindal Autoophug, og jeg mener den kostede 500 kroner.
    Måske kan du finde en brugt med centrallås til salg herinde?

• Line  J
    Line J Tilmeldt:
    jun 2011

#4   27. apr 2015 kan man ikke bare tage den fra ? smiley
    Behøver ikk alarm på bilen, ville bare være lækkert ikke at skulle ud og købe noget.

• #5   27. apr 2015 Styringen til C-låsen, er ofte en del af selve alarmen! Så man kan ikke bare "fjerne alarmen", da men dermed fjerner styringen til din C-lås.
    Men det kommer helt an på typen af alarm, for der er lige så mange forskellige, som der er bilmodeller.

Hvis der er efter-monteret startspærre, er den også en del af alarmen, og skal derfor kobles korrekt fra.

Står der et mærke på fjernbetjeningen?

• Line  J
    Line J Tilmeldt:
    jun 2011

#6   27. apr 2015 ohh shit det lyder indviklende smiley .. uhm nej den er pænt slidt så der står ikk noget på den.. har der gjort måske men så er det slidt af.. den ligner ikk en normal fjernbetjening, derfor tror jeg ikke den er eftermonteret.. på førerruden er der et lille klistermærke hvor der står, elektronisk startspærre.. ved ikk om det har noget at sige.. men tror ikk folk eftermontere en startspærre også sætter sådan et klistermærke i så det må den næsten også være født med tænker jeg ..

• #7   27. apr 2015 Indviklet og indviklet...Altså selve alarm-boksen er jo "hjernen" i systemet, og funktionerne afhænger heraf. Så hvis det har eks startspærre tilkoblet, vil den skulle pilles fra, hvilket kræver at man gen-skaber de lednings-forbindelser, som startspærren normalt tager sig af.
    Hvis man bare fjerner en alarm med startspærre fysisk, vil bilen ikke kunne starte efterfølgende (såfremt den har været korrekt monteret).

Mht om den er født med det eller ej, så var der en stor interesse i at få eftermonteret alarm/startspærre i den type biler, så det kan ligeså godt have været et tilkøb fra forhandleren, hvor der så blev eftermonteret en "original" alarm til bilen.

Men for at gøre en lang forklaring kort, så er eneste fremgangs-måde at lokalisere selve alarm-enheden, altså den boks der er monteret, og så se hvilke muligheder den har, både ud fra navn/model, og udfra de til-ledninger der er!
    Man kan gætte sig til mange ting, men intet er til at sige, uden at man har set selve alarm-boksen!

Ved du om sirenen er ekstern, eller om den er en del af selve alarmen?

• #8   27. apr 2015 Det er da nemmere at skifte dørlåsen.. Her er et link, så du kan se hvordan sådan en fætter ser ud:

http://kangal-styling.dk/vw-passat-3b-dorlase-med-c-lase-7972.html

• #9   27. apr 2015 Don: Det kommer jo helt an på, hvad der egentlig er galt?!
    Det kan ligeså godt være en trigger-ledning der er irret, eller en "super" strømtyv, der ikke leder mere.

Dør-låsen skal man bestemt kun skifte, hvis man er sikker på at det er her problemet ligger.

• Line  J
    Line J Tilmeldt:
    jun 2011

#10   28. apr 2015 Essal AKA Aze..
    Har du nogen ideer om hvor jeg skal kigge efter den henne ? ..
    Har aldrig haft alarmer på mine andre biler så er helt blank omkring det smiley ..
    Men når alarmen går i gang står alle blinklys også og laver det helt store dj-show..

• Line  J
    Line J Tilmeldt:
    jun 2011

#11   28. apr 2015 sirenen må næsten være en for sig for det er ikk hornet der står og bamler derudaf

• #12   29. apr 2015 Line:
    Det typiske sted, man placerer alarm-enheden, er lige under/ved ratstammen. Der er nemlig de ledninger man skal bruge, så det er er et sted at starte.

Dog kommer det helt an på montøren, for nogle vælger at placere den i motorrumet, og hvis det er en OEM alarm (en alarm specifikt til bil-modellen), kan du også være "heldig" at den er placeret i selve fører-døren.
    Eks Passat fra samme årgang, havde en masse eftermonterede systemer, hvor enheden blev placeret i døren!
    Så det er de 3 muligheder der er.
    Men du kan altid starte ved rat-stammen, og se om der er lavet til-ledninger, som du kan følge.

Og hvis der sidder en sirene i motorrummet, kan du også følge dens ledning "tilbage" og se hvor den ender!

Kan du høre alarmen, altså relæerne der "trigger"?

• Line  J
    Line J Tilmeldt:
    jun 2011

#13   2. maj 2015 Hey.. Undskyld jeg ikk lige har skrevet en opdatering af hva der er sket smiley .. har haft lidt travlt.. men tror jeg har spottet problemet og det er så latterligt smiley ..
    Sol skærmen i venstre side har et spejl hvor der lige sidder en klap man skal løfte.. løfter man den så er der et lys der lyser så man kan se... Den klap var knækket lidt så den lå i handskerummet.. var ude og kører den anden dag sent aften og spottede lys over solskærmen.. den klap gør sådan at lyset er tændt konstant.. jeg satte klappen i igen så lyset slukkede.. og nu hyler den ikk mere.. smiley .. tror det er problemet men men men.. gir det mening ? smiley ..
    Er det noget med at lyset tapper strømmen eller ved man hvordan det hænger sammen med alarmen ? smiley

• #14   3. maj 2015 Helt i orden...
    Du kan faktisk godt have fundet fejlen, selvom det lyder meget underligt.
    Hvis lyset er tændt konstant, så er der ganske rigtigt et uønsket forbrug, der vil "tappe strømmen".
    Og der er også mange alarmer der har såkaldt "spændings-overvågning", og som vil "brokke" sig over det. Dette er en sikkerhed for, at en "tyv" ikke bare kan tappe batteriet, og så lave indbrug i bilen, uden at alarmen reagerer.
    Så det er en meget normalt at alarmen "melder ud", hvis spændingen over batteriet pludselig falder.
    Dog undrer det mig meget at det sker efter kun 1 time, for det ultra lille forbrug en læse/spejl-lampe har, burde slet ikke have noget at sige.

Problemet med denne slags fejl, er at man kan gætte og gætte, uden nødvendigvis at have fundet svaret.
    Den normale procedure i sådan en situation vil være at lokalisere alarmen, for at finde ud af hvilken model der er tale om. Derefter kan man så se hvilke funktioner den har, og dermed pejle sig ind på hvorfor den opfører sig som den gør!
    Men hvis den er stoppet med at skabe sig nu, kan du også vælge at lade det være.

Hvis jeg var dig, ville jeg dog checke bilens batteri, og se om det evt skal udskiftes...For HVIS det lille forbrug fra lampen er nok til at spændingen falder drastisk, så kunne det tyde på at dit batteri ikke er på toppen!

• Line  J
    Line J Tilmeldt:
    jun 2011

#15   4. maj 2015 Hej igen smiley .. ja faktisk tror jeg vi står og skal have et nyt batteri i da den havde lidt problemer her tidligere med at starte.. så batteriet er nok ikk så godt mere og så har den tappet strømmen i sådan en grad at det er kommet langt ned.. så alt gir pludselig mening med din forklaring smiley ..

• #16   4. maj 2015 Fint...Så tror jeg næsten at mysteriet er løst! For så giver det hele mening....Men det er sjovt hvor "simple" ting der ofte giver udslag i så mærkværdige fejl...
    Håber at det funger efter bogen, når der kommer nyt batteri i...!

• Line  J
    Line J Tilmeldt:
    jun 2011

#17   9. maj 2015 hehe jeps det gir rigtig god mening smiley .. tak smiley

Kommentér på:
Bilalarm golf 4

Annonce