4.913 visninger
|
Oprettet:
tændingsrækkefølge {{forumTopicSubject}}
Hej.
jeg ved det måske er et rookie spørgsmål, og en smule dumt, men hvordan skal jeg forstå tændingsrækkefølgen på min ford 5.4. og hvilke ledninger skal kobles på hvilken tændspole.
- Jeg har 8 ledninger på min megasquirt hhv.
a, b, c, d, e, f, g, h
- tændingsrækkefølgen hedder:
1, 3, 7, 2, 6, 5, 4, 8
Hvilke ledninger skal på nr 1, hvilken skal på 2 osv. osv?
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
Prøv www.turbo.dk han ved noget om det.
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 3 Emner: 120 Svar: 182
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 620
Her skal du wire efter tændingstække følgen.
Dvs. A=første nr i tændings rækkefølgen
B=andet nr i tændingen rækkefølgen mm.
Så skal du også have en knast føler på udover din krumtaps føler for at MS ved hvilke cyklus der er dit kompresionen og udstødnings slag.
Hvis du også skal køre køre sekventiel indsprøjtning også skal du huske at skrive række følgen ind i tunerstudio der hvor du beregner Req. Fuel (Engine and Sequentiel settings), det kan godt være at dette skal tastes selv om du ikke kører Sekventiel indsprøjtning men kun tænding.
Håber at det giver lidt mening.
/Steffen
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 620
/Steffen
Edit:
Hvis du kører musen hen over det lille blå spørgsmålstegn får du faktisk også svaret på hvordan du skal "wire" din tænding og dyser.
Jeg vil mene at du "skal" taste tændingsrækkefølgen ind i denne tabel.
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 3 Emner: 120 Svar: 182
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 620
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 3 Emner: 120 Svar: 182
Ved du i øvrigt steffen hvilke rubrikker jeg skal pille ved i forbindelse med indstilling af motorstyringen? og er der nogen form for test mode? Det skal siges bilen har været under opbygning i 6 år og nu er tiden kommet til motoren og for pokker hvor vil jeg bare gerne prøve at have liv i den
Så alle former for hjælpe modtages med kyshånd
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 620
Jeg skal lige vide hvilken MS version der er tale om.
Mht. Indstillinger så skal du have konfigureret din MS fra bunden.
Dvs. Tænding, dyser, truffet hjul, styrings algoritme og alt mulig andet, jeg vil gerne hjælpe men så skal jeg vide meget mere om dit projekt.....
Så igang med beskrivelserne .......
/Streffen
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 3 Emner: 120 Svar: 182
Allan: Det er er en gammel mercury comet s22 convertible fra 1963. Den er proppet med masser af gode stumper, det har taget 6 år at renovere den. Motor er en 5.4 svt lightning motor med opgraderet kompressor, opgraderet fuel rail og med Megasquirt MS3X.
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
Har selv en Mercury Cougar der bare står og venter på at nogen går i gang med den, 1968 XR7 4.7.
Jeg er da spændt på at se din når du opretter den
maj 2010
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 620
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 3 Emner: 120 Svar: 182
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 3 Emner: 120 Svar: 182
Den er ellers også fin så en XR7, er det coupe eller en convertible. Hvad er planene der skal laves ved den?
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
Når jeg får råd skal den bare laves til syn og ud at trille lidt, så finder jeg ud af om det er noget for mig, ellers må den sælges videre.
Den står desværre et sted hvor jeg ikke kan lave noget på den, så kommer det rigtige bud, så ryger den måske.
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Biler: 3 Emner: 120 Svar: 182
tændingsrækkefølge