{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.913 visninger | Oprettet:

tændingsrækkefølge {{forumTopicSubject}}

Hej.

jeg ved det måske er et rookie spørgsmål, og en smule dumt, men hvordan skal jeg forstå tændingsrækkefølgen på min ford 5.4. og hvilke ledninger skal kobles på hvilken tændspole.

- Jeg har 8 ledninger på min megasquirt hhv.
a, b, c, d, e, f, g, h

- tændingsrækkefølgen hedder:
1, 3, 7, 2, 6, 5, 4, 8

Hvilke ledninger skal på nr 1, hvilken skal på 2 osv. osv?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tændingsrækkefølge
  • #1   5. maj 2015 Der findes 2 forskellige rækkefølger på de motorer, men det har du nok styr på.

Prøv www.turbo.dk han ved noget om det.

• #3   5. maj 2015 Så fejl tænder den vel hvis de bare sættes på. Eller er det forkert forstået

• #4   5. maj 2015 Jo den får en lidt mærkelig haltende motorgang, det går især galt når man blander knastaksler og tændinganlæg fra de 2 forskellige modeller sammen.

• #5   6. maj 2015 Som du skriver indlægget så går jeg ud fra at det er en MS3X, hvor du ønsker at kører sekventielt tænding på.
    Her skal du wire efter tændingstække følgen.
    Dvs. A=første nr i tændings rækkefølgen
    B=andet nr i tændingen rækkefølgen mm.

Så skal du også have en knast føler på udover din krumtaps føler for at MS ved hvilke cyklus der er dit kompresionen og udstødnings slag.

Hvis du også skal køre køre sekventiel indsprøjtning også skal du huske at skrive række følgen ind i tunerstudio der hvor du beregner Req. Fuel (Engine and Sequentiel settings), det kan godt være at dette skal tastes selv om du ikke kører Sekventiel indsprøjtning men kun tænding.

Håber at det giver lidt mening.

/Steffen

• #6   6. maj 2015 Du får lige et billede af hvad jeg mener.

/Steffen

Edit:
    Hvis du kører musen hen over det lille blå spørgsmålstegn får du faktisk også svaret på hvordan du skal "wire" din tænding og dyser.
    Jeg vil mene at du "skal" taste tændingsrækkefølgen ind i denne tabel.

profilbillede
  • #7   6. maj 2015 Det giver mening Steffen tak for feedback. Mht knastsensor er det ikke den sensor som sidder på på topstykket? Krumptap føleren er der også.

• #8   6. maj 2015 Jo det er korrekt mht. Følere det er den på toppen

• #9   6. maj 2015 perfekt.

Ved du i øvrigt steffen hvilke rubrikker jeg skal pille ved i forbindelse med indstilling af motorstyringen? og er der nogen form for test mode? Det skal siges bilen har været under opbygning i 6 år og nu er tiden kommet til motoren og for pokker hvor vil jeg bare gerne prøve at have liv i den smiley

Så alle former for hjælpe modtages med kyshånd smiley

• #10   6. maj 2015 Hej

Jeg skal lige vide hvilken MS version der er tale om.
    Mht. Indstillinger så skal du have konfigureret din MS fra bunden.
    Dvs. Tænding, dyser, truffet hjul, styrings algoritme og alt mulig andet, jeg vil gerne hjælpe men så skal jeg vide meget mere om dit projekt.....

Så igang med beskrivelserne .......

/Streffen

• #11   6. maj 2015 Hvad er det for en bil og er der billeder, jeg er nysgerrig?

• #12   6. maj 2015 Steffen, Jeg får lige lavet en beskrivelse af det hele og vender tilbage til dig. Så kan jeg også lige vedhæfte et billede af motor til dig, måske det kan hjælpe lidt også smiley

Allan: Det er er en gammel mercury comet s22 convertible fra 1963. Den er proppet med masser af gode stumper, det har taget 6 år at renovere den. Motor er en 5.4 svt lightning motor med opgraderet kompressor, opgraderet fuel rail og med Megasquirt MS3X. smiley

• #13   6. maj 2015 Lyder fedt smiley
    Har selv en Mercury Cougar der bare står og venter på at nogen går i gang med den, 1968 XR7 4.7.
    Jeg er da spændt på at se din når du opretter den smiley

• #14   6. maj 2015 Det er fint det vil jeg se frem til smiley

• #15   7. maj 2015 Har du en email Steffen jeg kan sende dig de forskellige dokumenter og billeder på? smiley

• #16   7. maj 2015 Allan du skal heller ikke snyde for et billede smiley
    Den er ellers også fin så en XR7, er det coupe eller en convertible. Hvad er planene der skal laves ved den?

profilbillede
  • #17   8. maj 2015 Coupe må den vel kaldes, født med 3 manuelle gear, nu med 4 gear.
    Når jeg får råd skal den bare laves til syn og ud at trille lidt, så finder jeg ud af om det er noget for mig, ellers må den sælges videre.
    Den står desværre et sted hvor jeg ikke kan lave noget på den, så kommer det rigtige bud, så ryger den måske.

• #18   8. maj 2015 okay, et lyder spændende, jeg kunne ellers godt have været interesseret i den, men min SU rækker desværre nok ikke til at afgive et bud på nuværende tidspunkt smiley

Kommentér på:
tændingsrækkefølge

Annonce