671 visninger
|
Oprettet:
Alfa Romeo 156 fejludlæsning {{forumTopicSubject}}
Hej
Er der nogen på Lolland/Falster/Vordingborg området, som kan hjælpe med at fejludlæse på min Alfa Romeo 156 1.6TS fra 2001? Har en airbaglampe som lyser.
feb 2011
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 4 Emner: 23 Svar: 168
Men airbag lampe er sikkert stikket under sædet, typisk fejl på 156.
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 49 Biler: 10 Emner: 154 Svar: 245
Har jeg ikke rigtig tid til, da den skal til omsyn lige om lidt;;-) Har pillet lidt ved stikket, men det gav ikke noget resultat.
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Derefter tag strømmen fra batteriet i ca. 10 minutter, måske det kan gøre det...
Gør gerne det samme ved føresædet...
Det er bare ikke alle biler der kan slukke lamperne selv, hvis de nu er begyndt at lyse..
Ellers er der jo ikke andet for at tage et smut forbi, fiat eller alfa, evt. vestergård eller lign, for at få fejlen læst ud eller slettet.
Jeg har selv tidligere rodet med at læse fejl ud på alfa.
Det kunne jeg downloade en gratis program fra england, og bruge hvilken som helst elm tester, efter at jeg havde betalt ca. 90 kroner for en engangs licens bagefter, som kun virkede til den bils stelnummer jeg skulle have læst fejl ud på..
Men kan ikke huske hvad siden hed...
feb 2011
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 4 Emner: 23 Svar: 168
Hvis du har pengene til det, så kør forbi dit lokale alfa værksted og få dem til at udlæse fejl.
Min gamle alfa sprang en sikring da jeg selv forsøgte at nulstille fejlen, den var nok helt gal med den bil...
okt 2003
Følger: 13 Følgere: 15 Biler: 3 Emner: 15 Svar: 597
"Så prøv at klippe stikkene af og lod dem sammen.
Derefter tag strømmen fra batteriet i ca. 10 minutter, måske det kan gøre det...
Gør gerne det samme ved føresædet... "
TAG STRØMMEN FRA FØRST!!! Du skal altid tage strømmen fra når der skal laves noget airbag kredsløb.
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 32 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.008
Er det fordi du er en af dem der kortslutter ting og sager....
Alfa Romeo 156 fejludlæsning