{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.989 visninger | Oprettet:

ziggity M
ziggity M
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Honda Civic 1.5 Vei {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg står og er ved at anskaffe mig en 4-5 dørs Honda civic 1.5 vei fra årene 1992-95 men er kommet lidt på herrens mark hvad angår de forskellige "undermodeller" inden for denne model.

Jeg skal bruge den billige Øko v-tec og så er mit egentlige spørgsmål, er der produceret civic 1.5 vei'er som ikke har den økonomiske motor der går godt 16km/l?

har nemlig prøvekørt et par stykker hvor der ude i motorrummet på "knastdækslet" har stået V-tec e istedet for det almindelige V-tec.
Jeg har af en lidt uvidende forhandler ladet mig fortælle at dette "e" måske skulle stå for economy...? Så er de andre v-tec'ere uden det berømte "e" ikke økonomiske at køre i eller hvad?

Kigger jeg på www.bilbasen.dk

kan jeg se der findes to variationer af modellen.

1: Honda Civic 1,5 VEi Quartet 4d.

2: Honda Civic 1,5 VTEC-E 5d.

Håber der er et par kloge hoveder der kan slå fast hvordan det hænger sammen?!

på forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Honda Civic 1.5 Vei
  • #1   5. jun 2006 Her kan du læse om de forskellige typer på Hondas geniale Vtec system.
    Husk det er kun dem med dobbelt overliggende knaster der for alvor yder effekt - de andre 16V modeller er SOHC altså med en enkelt overliggende knast og har en begrænset ydelse og primært designet for og give bedre brændstof økonomi.
    http://en.wikipedia.org/wiki/VTEC

• #3   5. jun 2006 Vtec-e er lige præcis økonomi, hvor den vist kører på 12 ventiler under 4000rpm eller sådan noget! "Almindelig" Vtec er jo så hvor der er ændres profil på knasten (eller knasterne) ved x antal rpm!

Ang de modeller du skriver der så er begge med Vtec-e! Grunden til de hedder noget forskelligt er at de er 2 forskellige model Civic'er, men med samme motor! I 4 dørs modellen 92-95 står VEi for den økonomi Vtec og Quartet at det er en 4 dørs! Med 5 dørs'en siger det jo så sig selv at det er Vtec-e motor der sidder i!

• #4   5. jun 2006 hvis der kun står vtec på motoren og det er en sohc motor (en knastaksel) fra 92-95 er det en ESI (ligesom min) den har 125hk men er ikke speciel økonomisk ca 11-14km/l alt efter kørsel

• ziggity M
    ziggity M Tilmeldt:
    jun 2006

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #5   5. jun 2006 Tak for svarene!

Så fik jeg da afklaret lidt... men er stadig ikke helt sikker i min købssag.
    Jeg var ude at kigge på en Honda Civic 1,5 VEi Quartet 4d. og i motorrummet stod der nemlig kun Vtec. Dette vil vel sige at det ikke kan være den økonomiske model? selvom René A skriver at begge tidligere nævnte modeller er med Vtec e motoren.

Kan jeg få det helt afklaret hvis jeg skaffer stelnummeret og el. motornr.? man kan vel godt have skiftet motoren om til en Esi?? så ville der jo ikke stå vtec e..

• Kim K
    Kim K Tilmeldt:
    jun 2003

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 341
    #6   5. jun 2006 Ja der er produceret 1,5 motorer uden den ekstra økonomiske motor, men er det en 1,5 og har den VTEC er det altid en ”E” model med mindre en ejer selv har ændret på dette. Den første havde 90 hk hvilket er samme ydelse som den almindelige 1,5 motor uden VTEC-E, den fås i 4-dørs og senere også i den 5-dørs model. Den nyere VTEC-E har 114 hk og fås i 3-dørs, 4-dørs, 5-dørs og stationcar.

De andre VTEC-modeller er ikke udpræget økonomiske, men man kan også køre uøkonomisk i en VTEC-E. De andre VTEC-modeller yder mange HK i forhold til motorstørrelsen og er lavere gearet, så det kan jo godt være svært at holde et let tryk på speederen nå det er sjovt at jokke til.

De modeller uden VTEC i de årgange du ser på er lidt midt i mellem, ikke så højtydende som VTEC men mere økonomiske dog ikke så økonomiske som VTEC-E. Det er ikke sikkert sådan en model uden VTEC af den ene eller den anden art er interessant, men hvis øger det jo mulighederne.

Jeg har selv en Civic 1,4i S (4-dørs sedan) fra 1/8-1997 (blandt andet) som netop har rundet 175.000 km, fra nytår til nu ligger gennemsnittet på 16,69 km/l hvor Honda lover 14,7 km/l. Jeg har 20 km til arbejde hvor af de 2 km er motorvej og resten delt mellem de snoede veje på landet og Roskildevej mod byen (til Albertslund) mellem 8.15 og 8.30. Rekorden på 19,40 km/l er lige sat i sidste uge, hvor jeg efter optankning i Sønderborg kørte til Hamborg og efter et par dage hjem (lidt nord for Roskilde). Jeg holdte 110 km/t på speedometeret på motorvej og 5 km/t over skiltene alle andre steder, den har i øvrigt også været et økonomisk bekendtskab på alle andre måder.

PS. Du kan se på motoren om den skulle være skiftet til en ESi, motorstørrelsen indgår i typenumret som står på motoren (15=1,5 og 16=1,6)

Med venlig hilsen Kim

Kommentér på:
Honda Civic 1.5 Vei

Annonce