{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
966 visninger | Oprettet:

Ventildækselspakning Mondeo MK3 2.5 V6 {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Jeg har siden jeg købte min Mondeo MK3 2.5 V6 døjet med et motorlampe problem.
Fejlene jeg udlæser er p0174 p0171. Har forsøgt mig lidt frem med at skifte diverse vakuum slanger men uden held.

Nu er jeg så blevet tippet om at det kan være en eller to utæt(e) ventildækselspakning.

Er der nogen herinde der har haft samme fejl og haft held med at udskifte pakningerne?

Eller har I andre gode råd til hvad jeg skal prøve?

Hvis jeg nulstiller lampen, kan jeg køre ca 5km før den tænder igen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ventildækselspakning Mondeo MK3 2.5 V6
  • #1   22. maj 2015 Det er oftest luftmassemåler og / eller Lambda ( HEGO) Sensore det er så vidt jeg husker er det system too lean bank 1 bank 2

• #2   22. maj 2015 Lambdaen er helt ny, og luftmassemåler er ikke snavset eller noget. Men kan man på nogen måde tjekke om den virker?
    Mit lokale Ford værksted siger at de stort set aldrig har solgt en ny luftmasse måler i forbindelse med den/de fejl koder.

• #3   22. maj 2015 Marcus M

Så måske du er den første.... smiley

Men til dit spørgsmål, kan jeg ikke lige se en sammenhæng...

Men kunne ford ikke svare dig på dit problem.... når de nu ved det ikke kan være det, som Kurik M foreslår...

• #4   22. maj 2015 De mener selv at det er et vacuum problem, da det er det de oftest oplever. Men da jeg har skiftet stort set alle de vacuum slanger jeg kan komme i tanke om, er mit sidste gæt at det kunne være ventildækselspakningen ?!

• #5   22. maj 2015 Hvis du mistænker at det er vacum, har du så prøver at sprøjte dieselstart, eller andet rundt omkring ved forskellige steder, indsugning, pakninger osv. for at konstatere at motor omdrejningerne IKKE ændre sig...

Man kan jo også lave en røgtest, men ved jo ikke om du har udstyret til dette.

Kan se i en af dine tidligere tråde, at du har bøvlet med at få indsugnings slangen monteret (spændebånd)

Bank 1 og bank 2 er jo i begge sider af motoren den evt. er utæt... hvad jeg lige kan gætte...

Kommentér på:
Ventildækselspakning Mondeo MK3 2.5 V6

Annonce