{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.814 visninger | Oprettet:

Peugeot 206 speedometer virker ikke {{forumTopicSubject}}

Hejsa bilgalleri jeg har en Peugeot 206 1.4 hdi fra 2003
men problemet er at mit speedometer og triptæller ikke virker
jeg har været under bilen og kigger efter Speedometerdrevet men det er virkelig ikke til at finde nogle der har en ide om hvad jeg skal gøre eller har samme problem har selv prøvet og kigge lidt rundt på nette men uden held
>Håber i forstår hvad jeg mener og kan hjælpe mig
MvH Søren

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Peugeot 206 speedometer virker ikke
  • #1   24. maj 2015 hej
    speedometeret er elektronisk - der er IKKE noget speedometer drev/kabel men måske en impulsgiver på udgangs akslen til venstre trækaksel (mener jeg) men kontroller lige at der er stel til den inden du udskifter giveren - der er 3 ledninger - en med batterispænding og en med en lidt lavere spænding (giversignalet) samt en stel og det er mange gange den sidste der mangler
    polobjørn

• #2   24. maj 2015 Mange tak (;
    Men ved du om de sidder sammen de 3 ledninger eller om de sidder løst rund omkring ved træk akslen

Søren

• #3   24. maj 2015 Hvis der sådan en giver på din bil (på nogle kommer signalet fra ABS) sidder der 3 ledninger i et multistik og jeg mener at stellen sidder yderst i en af siderne men giveren bliver trukket af et mekanisk drev i gearkassen så det skal også kontrolleres at det trækker giveren
    polobjørn

• #4   24. maj 2015 Takker
    Jeg må prøve og få løftet bilen op og kigge igen (;
    Men mange tak for hjælpen jeg vender nok tilbage kunne jeg forstille mig (;

Søren

• #5   24. maj 2015 det er noget lort at komme til fordi ledningerne ikke er lange nok til at tage giveren ned og heller ikke op - selv på en lift er det noget shit men start med at se om der er en giver (rund ting med 3 ledninger i et stik og 6 kant forneden) inder du maser med det - den sidder øverst på udgangen til drivaksel
    polobjørn

• kaveenthiran T
    kaveenthiran T Tilmeldt:
    aug 2016

Svar: 1
    #6   8. dec 2017 jeg har en Peugeot 206 benzin fra 2000 hvorfor virker speedometer ikke? og morter lamp lyse. Nogen kan hjælpe?

Kommentér på:
Peugeot 206 speedometer virker ikke

Annonce