{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.573 visninger | Oprettet:

Corsa D 1,7d motorlampe lyser {{forumTopicSubject}}

Hej BG
Nu har min Corsa holdt parkeret hos mekanikkeren i mere end 8 uger, hvilket vist må betragtes som uacceptabel længe...
Bilen er afleveret til service 220000, og havde en lysende motorlampe. Den kørte upåklageligt, men gik en sjælden gang i nødprogram = mistet trækkræft. Typisk ved længere tids kørsel med fartpiloten på 130km/T.
Han har skiftet egr ventil, renset sod ud af den ene side af motoren, opdateret software, lavet partikel afbrænding, givet indsugningsrens, målt ledninger igennem.
Når fejlkoden bliver slettet, starter den fint første gang, men anden gang man drejer nøglen sætter den fejlkoden igen.

Er der nogen der kan give mig en mulig løsning?
Opel foreslår at skifte computeren til 10000, men kan ikke garantere det løser problemet!!!
Evt. Anbefale et værksted med ekspertise i nyere Opel et sted på Sjælland (helst Ringsted og mod Kbh)
Er ikke fan af hverken Opel i Køge eller Ringsted ( dårlige oplevelser begge steder fra tidligere), og mit nuværende uautoriseret værksted og jeg er begge enige om at det ikke er gavnligt at min bil holder til pynt på hans værksted, og jeg kører rundt i hans lånebil...

Håber at en af alle de vise mænd på BG har løsning på corsaens lille problem.

Mvh
Thomas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Corsa D 1,7d motorlampe lyser
  • #1   26. maj 2015 Hvad hedder fejlkoden?

  • #2   26. maj 2015 Skal jeg lige tjekke imorgen, nu er det 8 uger siden jeg sidst havde bilen, så den præcise kode har jeg "glemt" smiley

  • #3   26. maj 2015 Ok. Bare i orden.

  • #4   26. maj 2015 Jeg kigger lige med, når du får en fejlkode. Nu skriver du at den tænder motorlampen, anden gang du prøver at starte. Vi er enige om at bilen godt kan starte ikke?

  • #5   26. maj 2015 Ja den starter og kører som om intet er galt, eneste grund til bekymring er at lampen lyser ( og så det nødprograms halløj nogen gange hver uge, nogen gange går der måneder imellem)
    Trækker fint og uden mislyde


  • #6   26. maj 2015 Lyder spændende.
    Jeg ville gerne have kigget på den, men kommer desværre fra Sønderjylland. Kender ikke noget til fejlsøgningsværksteder på Sjælland.


  • #7   26. maj 2015 Jeg har en Opel Corsa D 1.3 CDTI. Min gjorde netop det samme som du nævner din gør.

    På min var det brændstoffilteret. Da det var skiftet var den lige som da den rullede ud fra forhandleren smiley Den gik ud af nødprogrammet.

    Min lyste godt nok også fordi den troede olielevetiden var overskredet. Det kan man dog fjerne ved at nulstille service eller vælge at den ikke skal vise olielevetiden med en tester.


  • #8   26. maj 2015 Brændstoffilter virker som en billigere udskiftning end computeren... Jeg får testet din løsning og krydser fingre for at det er så simpel en løsning. Hvem fixede fejlen for dig?

  • #9   26. maj 2015 Det gjorde jeg selv.

    Fremgangsmåden er simpel:
    1. Løsn det gamle brændstoffilter og afmonter de to slanger i toppen. Du skal bruge en skruetrækker eller to da de er klipset fast.
    2. Skru proppen ud i bunden. Proppen og o-ringen skal du bruge på det nye filter, medmindre det hører med. Gør det over en spand, da filteret et fyldt.
    3. I omvendt rækkefølge sætter du det nye på. Bare rolig - de to slanger der skal klipses på igen er i forskellig størrelse, så du kan ikke sætte dem forkert på.
    4. Drej nøglen som når du skal starte den - hold den helt drejet. Bilen vil prøve at starte (lyder som en bil der ikke kan starte en kold vintermorgen). Hold nøglen 15 sekunder. Sluk herefter og gør det igen i 15 sekunder. Nu skulle bilen meget gerne have luftet filteret ud og den skal starte.

    Computeren skal ikke skiftes hvis det er fordi den tror det er olielevetiden og derfor går i nødprogram.

    Så skal du bare have en OP COM på den (man kan købe en billig Kina kopi på eBay). Så kan du i fremtiden også klare de fleste ting selv. Mit værksted kunne ikke fjerne den med deres dyre tester til 40.000, men min til 250 kunne smiley


  • #10   26. maj 2015 Købte mit filter hos Rønnede Autodele - de havde det ikke på lager men fik det hjem dagen efter. Det to 15 min. at skifte.

  • #11   26. maj 2015 Arbejder hos Autotech i Greve og vi roder en del med Opel biler, har selv haft 20 så har en hvis interessere i disse biler, du kan give et ring på 43900662, og spørge efter mig. Har lavet en del corsa diesel, men skal vide hvilken fejlkode den lægger. Hilsen Theis

  • #12   26. maj 2015 Tak for SUPER præcis forklaring, jeg fixer en date på værksted imorgen ( såfremt jeg kan skaffe et brædstoffilter) og krydser fingre for at det kan klares på 20 min, specielt når den nu er parkeret på 9 uge

  • #13   26. maj 2015 Lyder ikke som et filter, kører selv astra j med præcis samme motor, jeg tror ikke på det er motor styreenhed, har aldrig været en svaghed på 1,7 til gengæld ved jeg se har en svaghed i pumpe regulerings ventil. Men igen en fejlkode ville hjælpe ??

  • #14   26. maj 2015 Du må ikke tørne motor når du har skiftet filteret, det er meget vigtigt i bruger en diesel suger på retur siden af pumpen, diesel pumper blir smurt af dieselen og når i tørner uden at ha suget er der meget luft omkring stemplerne i pumpen og det slider helt vildt på pumpen

  • #15   26. maj 2015 Theis. Det er den guide Opel selv har opgivet, for at den selvudlufter filteret. Og det var hvad som hjalp på min Corsa.

    Det er ikke sikkert det er styreenheden. På min var det bare en kombi af styreenheden som troede olielevetiden var overskredet og så var det brændstoffilteret.

    Fejlen med trækkraft var brændstoffilteret. Meget vigtigt er dog at filteret vender rigtigt. Det med at der er forskellige størrelser gælder så vidt jeg kan læse mig frem til kun på diesel-udgaverne - det er lidt modstridende med den guide jeg gav dig før. Beklager. På benzinerne er der angivet pile.


  • #16   27. maj 2015 Fejlkoden er P0403.
    Der er skiftet brændstoffilter i forbindelse med service, så det er desværre ikke løsningen på problemet smiley


  • #17   27. maj 2015 Øv. Det var ellers løsningen på mit problem. Først troede jeg nemlig det var EGR-ventilen, men her er det tilsyneladende omvendt:

    http://www.obd-codes.com/p0403

    Hvis fejlen er rettet men fejlkoden ikke vil slettes skal du nok opdatere din ECU. Det kan kun gøres hvis man har adgang til Tis2Web - og det er kun Opel der har det.


  • #18   27. maj 2015 Bilen har indenfor de sidste 8 uger fået opdateret ecu hos Opel Ringsted. Så håber de har lagt sidste nye opdatering i bilen...

  • #19   28. maj 2015 Det er enten noget med din EGR eller ECU ud for den fejlkode du fortæller mig. Opel i Næstved sagde til mig at alle fejlkoder der startede med P havde noget med ECU'en at gøre.

    Men der er jo så nok desværre ikke andet for end at køre den ind hos Opel. Total øv, men synes snart alle muligheder er udtømt. Du har fået skiftet EGR (som fejlkoden omhandler), brændstoffilter, fået renset, opdateret ECU. Ligemeget hjælper det.


  • #20   28. maj 2015 Det lugter desværre nok af en ecu udskiftning, mekanikeren har fundet en fyr i Jylland der kan redde den eksisterende, så Opel ikke skal kode en ny (8300kr plus kodning) det tager desværre bare 14 dage. Men det må blive løsningen...

  • #21   28. maj 2015 Det var alligevel forholdsvist billigt for en ny ECU hos Opel. Min søsters Audi skulle have en ny og den skulle jo også kodes. 30.000.

    Men fint du har fundet en. Det må nok blive løsningen. Som sagt har P-fejlkoder noget med ECU at gøre (siger Opel i hvert fald).


  • #22   28. maj 2015 P koder har intet med ecu at gøre det er bare en tabel, så det passer ikke. Feks p0420 er def kat og p0300 tændingsudsættere, så det passer ikke. Er egr skiftet og hvis ja skal grundjust med tester inden en ny virker

  • #23   28. maj 2015 Jeg fortæller blot hvad jeg har fået at vide af Opel. De sagde at P-fejlkoder var koder i ECU'en (altså ikke fejl i ECU'en), da man fx får insP-fejlkoder med pedaltesten smiley

  • #24   28. maj 2015 En defekt ecu kan nu godt afgive misvisende p koder. F.eks på opel 1.8 i zafira A, der kan en fejl på speederen sagtens skyldes defekt ecu. Den kan jo ikke mærke om der er kortslutning ude ved f.eks egr ventil eller om kortslutningen er intern i ecu'en. Den kan bare mærke at de 2 ledninger kortslutter, og det er 2 ledninger til egr ventil, ergo sætter den fejl på egr ventil. Jeg tvivler dog på at fejlen er ecu i det her tilfælde.

  • #25   25. jan 2016 Fandt du så nogensinde ud af det?

Kommentér på:
Corsa D 1,7d motorlampe lyser

Annonce