VW golf 3 1.6 1996 - misfire/kører 3 cylindre {{forumTopicSubject}}
Hej BG.
Bil information:
Golf 3,1996, 1.6 CL, AEE.
Ligenu har jeg gjort følgende:
1) Fundet frem til hvilken cylinder som er problemet => Cylinder 1
2) Byttet om på tændkabler => alle i stand til at tænde de "sunde" cylindre
3) Roteret fordelerdækslet 180 grader, byttet om på kabler => samme cylinder
4) Lavet kompressionstest af cylinderne => God og ensartet kompression
5) Umiddelbar inspektion af tændrør, og de virker tøre => Forbrænding foregår (måske)
6) Nye tændrør, og byttet om på dem => Samme cylinder
Derfor tror jeg ikke det er: Tændspole, tændrør, fordelerdæksel, rotor, kompressionsrelateret. Det virker vel korrekt nok, baseret på de små test jeg har foretaget?
Argumenter:
Tændspole: Eftersom at den er i stand til at tænde 3 af dem, kan den ikke være problemet.
Fordelerdæksel: Eftersom rotation ikke flyttede problemet til en anden cylinder, foresager denne ikke problemet.
Tændkabler: Eftersom tændkablet til cylinder 1 er i stand til at tænde de andre cylindre, burde det ikke være problemet.
Tændrør: Nye og der er gnist, både visuelt, og med værktøj.
Kompressiontest: Gode og ensartede resultater.
Derfor kan det vil kun være fuel injecter? Hvis de andre 3 cylindre kører, får de benzin, altså er signaler, benz pumpe m.m. korrekt.
Hvordan kontrollere jeg fuel injectors?
Kan jeg ikke på en eller anden måde få tændrørne til at blive våde af benzin?
dec 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 76 Svar: 228
Jeg benyttede ovenstående metode, og fandt at den cylinder som ikke kører, ikke giver lyd fra sig! Målte efterfølgende modstandende på samtlige indsprøjtningsventiler, og sørme så:
1) ca 120 ohm, 2) 15,2 ohm, 3) 15,3 ohm..
Den får ikke benzin!
VW golf 3 1.6 1996 - misfire/kører 3 cylindre