{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.085 visninger | Oprettet:

Skift fra DMF til SMF {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Nogle der har erfaringer med at skifte fra dobbelt masse svinghjul til et solidt? Har kig på Valeos sæt til min Laguna 2,0 dci 2010. Så vidt jeg kan læse mig til via Google mv., er de værste af problemerne med resonans gennem transmissionen stærkt reduceret med en ny type kobling. Tilbage er i teorien kun, at den karakteristiske rumlen ved kørsel med meget lave omdrejninger ikke reduceres, og at tilkobling kan føles lidt anderledes. Men een ting er teori, en anden er, hvad folk oplever i praksis. Jeg er derfor nysgerrig efter, om nogle har erfaring med denne konvertering, og om de overhovedet kan mærke forskel?
Det seneste emne jeg har fundet om samme er fra 2011, og jeg tænker, at der på 4 år må være kommet flere erfaringer med det

PFT og god aften ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skift fra DMF til SMF
  • #2   1. jun 2015 Fedt med feed-back!
    Med til min research hører, at ulemperne kun beskrives i teori på forskellige hjemmesider, men ingen, som har skiftet til SMF og delt deres erfaringer, har oplevet ulemper i nævneværdig grad. Dit indlæg bekræfter blot det postulat smiley


  • #3   1. jun 2015 Jeg har bla læst denne som jeg syntes giver god mening og virker troværdigt:
    http://www.ebay.co.uk/gds/DMF-flywheels-and-converting-to-Solid-mass-flywheels-/10000000177044907/g.html

    Omvendt har jeg også læst denne, dog vægter jeg personlige erfaringer tungere.
    https://www.torquecars.com/tuning/dmf-solid-flywheel.php


  • #4   2. jun 2015 Jeg har gjort det på en bmw E46 engang, og det gav store problemer med kraftige rystelser, og vibrationer ved bestemte lave omdrejninger. Og i det hele taget mere ubehagelig oplevelse. Det er derfor intet jeg kan råde til at gøre. De har jo valgt et DMF for nemlig at fjerne vibrationer ved til og fra kobling osv osv. Derfor synes jeg ikke du skal ændre på den.

  • #5   2. jun 2015 Så vidt jeg kan læse mig til er vibrationer og resonans reduceret til nærmest ingenting ved hjælp af en opgraderet type kobling.
    Men din erfaring er taget til efterretning - Tak smiley


  • #6   8. jul 2015 Ja, så blev jeg en erfaring rigere.

    Skiftede til Valeo 4P konverteringskit, og jeg er ikke udpræget begejstret.
    For det første rusker lortet ved tilkobling.
    For det andet oplever jeg en del (i mine krakilske ører) transmissionsklabren ved lave omdrejninger/sejtræk.
    For det tredje stopper "brummen" ved sejtræk først ved 1500 omdr/min mod før 1200

    Dog er der ingen mærkbare vibrationer eller noget i bilen.

    Alt i alt ser det ud til at jeg må på den igen, til DMF, og så får de Valeo kittet tilbage i ansigtet.


Kommentér på:
Skift fra DMF til SMF

Annonce